6 Reacties

één jaar geleden

Onze zoon wordt over een maand geboren. Dan hebben wij een baby en onze dochter van 20 maanden. Ik voorzie dezelfde problemen als waar jij nu mee zit, dus ik lees even mee voor tips!

één jaar geleden

Ik heb een zoontje van anderhalf en ondertussen ook een zoontje van 6 weken, en het is inderdaad pittig 🙈 Nu heb ik wel de chance dat mijn oudste gemakkelijk gaat slapen, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.. is je partner er op die momenten ook? Dan kunnen jullie je opsplitsen, iemand bij de oudste met zijn slaapritueel en iemand bij de kleinste. Op andere momenten is het vaak een van de twee die even moet wachten. Of de oudste die geduld moet leren hebben (wat ie niet heeft) of de jongste die in het park ligt te wenen tot je klaar bent met de oudste. Laten we zeggen dat de jongste wat meer ligt te wenen/wachten dan de oudste indertijd. Vaak probeer ik ook terwijl ik de jongste vastheb toch mee te engageren met de oudste. Dus dat de oudste mee op de zetel komt zitten en daar dan een boekje mee lezen terwijl de jongste drinkt of in mijn armen slaapt. Maar de "mom guilt" is hier elke dag wel aanwezig, dat ik me schuldig voel dat ik niet genoeg tijd heb kunnen geven aan allebei...

één jaar geleden

Oh en ik moet eerlijk toegeven dat Bumba hier ook vaker wordt opgezet sinds zijn broertje is geboren op momenten dat kleine broer mijn aandacht opeist en ik die niet aan de oudste kan geven, zodat de oudste zich even daarmee kan bezig houden.. wat ik ook doe is een speciaal mandje met ander speelgoed, dat ik geef op sommige momenten dat ik met kleine broer bezig ben. Zodat het speciaal blijft en de oudste daar even zoet mee is. In elk geval had ik gelezen dat je best geen dingen zegt in de aard van "nu kan mama niet, want kleine broer moet drinken" of iets dergelijks (dus de "schuld" op kleine broer steken), want dan creëer je jaloezie onderling. Best iets zeggen in de aard van "ik wil heel graag met je meespelen, mama heeft nog 5 minuutjes tijd nodig en dan speel ik mee".

één jaar geleden

Reactie op Elfristi

Ik heb een zoontje van anderhalf en ondertussen ook een zoontje van 6 weken ...
Dankjewel! Een beetje herkenning is al fijn. Die mom guilt, serieuze zaak inderdaad. Tot nu toe hadden we een 'geen tv' beleid, maar ik ben overstag gegaan en heb toch ook maar eens met hem gekeken. 2 afleveringen (en heeft al een knuffel) en hij roept de hele dag Bumba 🤣 Mandje met speciaal speelgoed is ook een hele fijne tip!

één jaar geleden

Reactie op Macscott

Onze zoon wordt over een maand geboren. Dan hebben wij een baby en onze doc ...
Wat spannend! Een fijne zwangerschap nog 🤗

één jaar geleden

Ons zoontje is ook 1,5 en z’n zusje is bijna 6 maand. Hier staat de tv ook wat vaker aan als normaal. Sorry not sorry haha! Hier kunnen ze dan wel beide zelfstandig in slaap vallen, dus dat is dan iets makkelijker! Ik probeer m’n zoontje echt overal bij te betrekken, zodat hij ook maar mooi “afgeleid” is haha! Het is pittig zo hè! Maaaar jij kan dit ❤️