4 Reacties

één jaar geleden

Het sap zou een reactie kunnen veroorzaken inderdaad. Als ik tomaatjes eet dan heb ik vaak een branderig gevoel in mijn mond. Beetje hetzelfde als wanneer ik ananas eet. Geen idee of dit ook echt een allergie is. Maar het heeft denk eerder te maken met de samenstelling van het sap van dit soort fruit/groente. Hou het voor de volgende keer weer in de gaten. Mocht het weer opspelen zou je tomaten ook achterwegen kunnen laten misschien

één jaar geleden

https://oergezondemond.nl/branderig-gevoel-mond-histamine/ Ik lees net dit op internet

één jaar geleden

Het sap kan dat wel veroorzaken, komt door de histamine die er in zit. Maar ik zou dit gewoon in de gaten houden en als het vaker gebeurd kan je altijd overwegen om een huisarts of kinderarts in te schakelen. Durf je namelijk niet te zeggen of je dit als een allergie moet zien! In sommige gevallen is helemaal vermijden bijvoorbeeld echt af te raden dus ik zou daarom, als dit vaker gebeurd, dit met een professional bespreken!

één jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook bij tomaten en heb dit wel eens gevraagd bij het cb. Er zit een verschil tussen de huid die reageert op de tomaat omdat het daarmee in contact komt, en echt allergie. Let dus goed op of het meer is dan alleen de huid die er op reageert (benauwd, dikke keel etc). Maar het kan dus ook goed zijn dat het alleen de huid rond de mond is die er gevoelig voor is, dit kan geen kwaad zo lang je dochter er geen last van heeft