9 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft er ook een lichte allergie voor had hem een paar hapjes ei gegeven en alles wat in contact met zijn gezicht is geweest werd knalrood (was na een paar uur veel minder gelukkig)😩 Had gelijk de huisarts gebeld en die zeiden dat het niet heel erg was en gewoon moest blijven geven, vind het nu wel gelijk eng om te geven. Bij jou klinkt het wel wat heftiger dus zou het echt niet weten.

2 jaar geleden

Wel gek dat je geen advies meer hebt gehad. Ik zou de poli kindergeneeskunde bellen bij het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Daar kunnen ze een allergietest doen om de allergie vast te stellen, vaak groeien kindjes rond 1 jaar erover heen maar ik zou (als ik jou was) het wel vastgesteld willen zien! Ons zoontje had hetzelfde alleen al met de eerste stap van ei opbouwen volgens het schema van het CB meteen enorme galbulten over z'n hele lijf. Wij zijn dus in het ziekenhuis geweest om te testen, daar is KMA en ei allergie vast gesteld. Rond z'n 1ste verjaardag moeten wij weer terug dan krijgt hij dezelfde test. Als de reactie is afgenomen volgt een provocatietest.

2 jaar geleden

wij zijn ervoor naar de allergiepoli geweest naar het ziekenhuis. ik mag nu tot 1.5jaar geen ei meer geven. ook geen cake ofzo waar ei in zit. op 11 maanden gaan we naar de diëtist die kan dan aangeven wat hij wel mag.

2 jaar geleden

Reactie op Joow34

wij zijn ervoor naar de allergiepoli geweest naar het ziekenhuis. ik mag nu ...
Dank voor je reactie. En krijgt je baby ook aangepaste melk? Of is dit niet nodig?

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Wel gek dat je geen advies meer hebt gehad. Ik zou de poli kindergeneeskund ...
Vandaag heb ik gelukkig en doorverwijzing gekregen voor een allergie test. Heel bijzonder, sinds hij gisteren medicijnen heeft gekregen heeft hij ook geen eczeem meer, normaal heeft hij daar altijd heel veel last van. Als sneeuw voor de zon verdwenen op veel plekken!

2 jaar geleden

Reactie op Essiebessie0107

Vandaag heb ik gelukkig en doorverwijzing gekregen voor een allergie test. ...
Dit is herkenbaar! Kwam wel weer terug maar ik leg het zelf uit als dat z'n lijf zo druk is met vechten tegen de allergie dat ze z'n eczeem vergeten😅 heb zelf ook altijd bijv geen puisten als ik een allergische reactie heb

2 jaar geleden

Dank voor je reactie. En krijgt je baby ook aangepaste melk? Of is dit niet ...
nee dat dan weer niet

2 jaar geleden

Vandaag heb ik gelukkig en doorverwijzing gekregen voor een allergie test. ...
was bij mij ook. ik vroeg of ik die medicijnen niet kon geven voor de eczeem🤣 maar dat mocht dan weer niet

2 jaar geleden

Update: Uit de allergietest komt inderdaad een duidelijke allergie voor ei(wit) naar voren. Direct heeft de kinderarts contact opgenomen met ons en een afspraak gemaakt en een afspraak met een diëtist. Daarnaast heeft hij ons ook geadviseerd om de komende weken ook geen koemelk producten te gebruiken, soms zijn deze allergieën aan elkaar gerelateerd. Nu wij beide producten niet meer gebruiken gaat het een stuk beter met zijn huidje. Ik ga het topic sluiten, bedankt voor het meedenken allemaal.