6 Reacties

één jaar geleden

Zeer herkenbaar! Hier is het vooral met snoep/koek als dat op tafel staat bij anderen of als we bijvoorbeeld visite hebben. Ons zoontje maakt echt drama als hij het niet krijgt. Ik weet niet of jouw kindje alles op eet, maar dat is bij ons zoontje niet het geval. Hij wil alles hebben/proeven, maar eet het niet op. Hij heeft wel een rem als hij vol zit. Maar hoe vervelend het ook is, we laten hem dan maar drama maken. Hij mag gerust af en toe wat hebben, maar als wij zeggen dat het genoeg is dan is dat zo. Ook als hij gaat drammen als hij zijn zin niet krijgt (inclusief zichzelf op de grond gooien of stampvoeten, huilen, het hele repertoire) dan blijft onze nee een nee. Mijn man kan dat wat beter dan ik, ik heb soms de neiging om dan toe te geven, maar ik doe mijn best om consequent te zijn. Ik heb het idee dat het nu langzaamaan iets beter wordt omdat hij door begint te krijgen dat drammen niet werkt. Geen idee of dit bij jouw zoontje hetzelfde is, of dat hij onverzadigbaar is of het bij hem echt vanuit "honger" is misschien, maar hier werkt het zo wel redelijk.

één jaar geleden

Herkenbaar.. we laten hem alles eten en proeven.. maar hij geeft ook goed aan wanneer hij het niet wilt of genoeg heeft.. we proberen zo min mogelijk snoep of koeken op tafel te zetten ook als we op bezoek gaan die hebben zelf kinderen dus meestal is dat gezonde tussendoortjes of hapjes.. We laten alles toe omdat hij eigenlijk heel goed aangeeft als hem genoeg heeft en meestal pakt hij 2 of 5 dingen en zijn eigen niet overvol eet..

één jaar geleden

Mijn dochtertje at een periode ook bizar veel. En had vaak diarree. Ze bleek peuterdiarree te hebben, wrs omdat ze te weinig vetten binnenkreeg (andere oorzaken waren niet zo logisch: vezels ed krijgt ze genoeg, en ze eet/drinkt vrijwel geen suiker). Sinds ze vetter eet (mn volle melk, volle kwark ipv halfvol) gaat het beter met de diarree én heeft ze veel minder honger. Zou toevallig zijn als dat ook bij jouw kindje is, maar ik dacht ik noem het toch maar voor de zekerheid..

één jaar geleden

Niet zo gek als ze mee willen eten van wat er op tafel komt. Dat is ook een beetje onderdeel van 'erbij willen horen'. Jij eet het, dus je kind wil het ook. Wij houden voor maaltijden de vuistregel aan dat wij bepalen wat ze eet en zij bepaalt hoeveel ze eet. Voor tussendoortjes werkt het voor ons goed om voorspelbaar te zijn. Dus aankondigen als dit het laatste is wat ze krijgt en daarna is het opperdepop. In plaats van plotseling 'nee' zeggen tegen iets wat net nog wel mocht, dat is verwarrend. Werkt voor ons erg goed om minder drama's te krijgen.

één jaar geleden

Hier ook. Ze loopt zelf naar de lade waar de koekjes in liggen en gaat vervolgens staan te drammen om eten. Of ze staat voor me met haar mond open en erin te wijzen. Ze eet meer dan ik.

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Ga vanaf morgen proberen de lunch portie te vergoten, misschien is er dan minder trek in de rest vd middag? Liefst eet hij hele dag door. Probeer snackmomenten in de plannen en daar omheen niks te geven maar is soms moeilijk.