26 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar, wat enorm vervelend! Hier ook steeds hetzelfde. Nu krijgt hij zijn eerste tandjes en wordt het even nog erger. Ons zoontje heeft verder koemelkallergie en maagzuurremmers voor verborgen reflux. Maar het lijkt bij ons ook door bepaalde voeding erger te worden. Hij kan nog maar weinig verdragen en als we iets nieuws uitproberen is het bijna standaard huilen s nachts. Hij laat dan ook veel scheten en slikt het zuur weg. Herken je daar nog iets van? Misschien is jouw zoontje ook ergens gevoelig voor? Viburcol zeptillen en een heel saai dieet van alleen dingen die zeker goed gaan lijken hier wel te helpen.

2 jaar geleden

Helaas zijn kindjes tot 2 a 4 jaar elke zo veel weken ziek of verkouden om hun weerstand op te bouwen. Hoe vervelend ook helaas moeten wij en de kids er toch door heen. Ik zelf geef als dat mogelijk is overdag geen zetpil zodat het lichaam het zelf kan oplossen en weerstand kan opbouwen. In de avond om te slapen geef ik wel ivm inderdaad je eigen rust moment kunnen pakken. En voor het vast zitten van snot gebruik ik zoutoplossing. Dit mochten wij van de kinderarts best veel gebruiken om het op te lossen en het comfortabeler te maken. Hopelijk heb je er iets aan het duim ik dat je snel weer wat meer rust kan pakken.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook last van lekkende neus, keelpijn enzo. Dacht zelf aan hooikoorts maar kunnen ze niet testen. Wat ik dan doe, elke avond voor het slapen even onder de douche en daarna zijn borst insmeren met Luuf, overdag telkens neus reinigen met een neusreiniger. Als je denkt dat hij pijn heeft, misschien een zetpil geven kijken of hij dan beter slaapt?

2 jaar geleden

Mijn meisje ik ook de laatse tijd veel verkouden dat kan komen door de tanden zij mijn huisarts omdat ze veel kwijlen en er kan bacteriën in zitten ik heb daar voor antibiotica gekregen voor in de neus te doen en da helpt wel

2 jaar geleden

Hij zij ook dat je elke ovond voor het slapen ga dafalgan in siroop mag geven en heb ook een siroop tegen verkoudheid

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook al weken aan het kwakkelen.. eerst koorts en super verkouden. Naar de huisarts geweest omdat ze al 6 dagen koorts had. Inderdaad wat jij ook zegt: als ze nog drinken en plassen even doorzetten. Toen ging het een paar dagen goed en nu weer verkouden en heel veel last van tandjes.. Huisarts zei ook dat de kleintjes nu zoveel ziek zijn omdat ze virussen etc nu een inhaalslag maken… Helaas we moeten er denk ik gewoon doorheen.😔

2 jaar geleden

Op je strepen gaan staan en naar de huisarts. Bij ons was dit een maand geleden ook zo. Precies dezelfde klachten. Bleek toch een oorontsteking te zijn. Toen hebben we antibiotica gekregen en neusspray op recept. Dat hielp enorm.

2 jaar geleden

Hier ook sinds januari (sinds hij naar de opvang gaat) steeds ziek. Altijd verkouden, 3x oorontsteking, keelontsteking, hand voet mond ziekte, koorts en als gevolg van de verkoudheid vaak enorme hoestbuien in de nacht. Voor de oorontsteking 2x antibiotica gehad, maar voor de rest is het vooral uitzitten en geeft de huisarts aan niets te kunnen doen. Het gaat vaak 2 tot 4 dagen goed en dan is er weer iets. Zo sneu! Alle tips m.b.t. neusspray, luuf, stomen, bed hoger etc al geprobeerd, maar hier helpt dat in ieder geval niet voor die hoestbuien die hem 's nachts wakker houden. En tussendoor dan ook nog de tandjes die doorkomen inderdaad. Ik hoop dat het binnenkort wat beter word😊

2 jaar geleden

Reactie op baby2-1986

Herkenbaar, wat enorm vervelend! Hier ook steeds hetzelfde. Nu krijgt hij z ...
Ahww wat vervelend dat jouw zoontje dit heeft ik kan begrijpen dat jij ook echt in een moeilijke periode zit😖 ik zie er zelf daar niet zo herkenning in omdat hij ook eigenlijk nooit heeft laten zien dat hij er last van zou kunnen hebben of ergens gevoelig voor is..ik geef geitenmelk. Ja wij geven ook zetpillen en voor de rest ook echt slokjes aanbieden, verder komt er nu momenteel ook niet veel binnen zo lastig! Hopen dat het bij jou ook uiteindelijk goed komt en ook kan gaan genieten

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Helaas zijn kindjes tot 2 a 4 jaar elke zo veel weken ziek of verkouden om ...
Jaa precies je hebt gelijk, in mijn omgeving hoor ik ook veel van woww jouw zoontje is echt super veel ziek is toch niet normaal je moet hem echt laten nakijken kan niet zoveel ziek om de 3 maanden etc etc.. maakt mij zo onzeker en zijn ook nog eens mijn familie😕. Ik heb ook neusspray zoutoplossing geprobeerd maar hij wil daar echt niks mee te maken hebben o wee als ik maar in zijn buurt komt met de neus spray gaat hij het op krijsen zetten... zelfs met tandenpoetsen, gaat gelijk van overgegeven en ook echt van alles geprobeerd ik heb tot nu toe zijn tanden nooit gepoetst pfff

2 jaar geleden

Reactie op MKB2406

Mijn zoontje heeft ook last van lekkende neus, keelpijn enzo. Dacht zelf aa ...
Ik heb vandaag luuf inderdaad gekocht hopen dat het echt gaat helpen.. ik denk niet dat een neus reiniger gaat helpen omdat ik ook echt niet in zijn buurt mag komen als ik iets met zijn gezicht wilt doen 😩 ja vandaag hebben we toch maar zetpil gegeven we wisten het ook echt even niet meer

2 jaar geleden

Reactie op Delatre Jessie

Mijn meisje ik ook de laatse tijd veel verkouden dat kan komen door de tand ...
Ahh wat handig inderdaad helaas dat mijn zoontje niet wilt dat ik bij zijn gezicht kom zo irritant want dan kan ik gewoon echt niet veel😩 & wat voor siroop is dat & hoe gebruik je die?

2 jaar geleden

Reactie op RomyBr

Mijn dochtertje is ook al weken aan het kwakkelen.. eerst koorts en super v ...
Ahwww ook zo sneu voor jouw dochtertje🥺🥺 hopen dat het bij jouw ook beter gaat worden, zo lastig inderdaad je wilt het beste voor je kindje maar die kunnen helaas niet praten & aangeven waar ze pijn hebben😩 hopen dat het vannacht beter mag gaan...

2 jaar geleden

Reactie op Lms91

Op je strepen gaan staan en naar de huisarts. Bij ons was dit een maand gel ...
Ja je hebt gelijk, ik wacht het even af tot vanavond, mocht hij snachts nog steeds veel huilen ga ik de spoed huisarts bellen snachts je moet toch wat😞

2 jaar geleden

Reactie op MissMeej88

Hier ook sinds januari (sinds hij naar de opvang gaat) steeds ziek. Altijd ...
Ahwww wat heb jij ook al veel meegemaakt zo sneu🥺 hopen dat het bij jou ook beter gaat straks, jaa echt lastig he je bent echt machteloos je wilt het beste voor je kindje maar soms gaat dat echt even niet meer en je kan er zelf niet zoveel aandoen pff🥺

2 jaar geleden

Ik zou nog een keer naar de huisarts gaan! Wij hebben een aantal weken geleden antibiotica gekregen omdat mijn zoontje al weken niet fit/verkouden en huilerig was, hij at ook slecht. Dat heeft toen echt geholpen, maar we zijn wel 2x geweest en nog even ter controle in het ziekenhuis.

2 jaar geleden

Reactie op BeautifulSoul

Ja je hebt gelijk, ik wacht het even af tot vanavond, mocht hij snachts nog ...
Ja en misschien niet altijd de bedoeling maar soms moet je even een beetje overdrijven. Dan zeg je dat de plasluiers minder worden. Het is soms gewoon echt nodig om ze even te laten checken dan weet je het ook zeker of je het moet uitzitten of er toch iets aan de hand is.

2 jaar geleden

Ook zo herkenbaar! Sinds hij in januari naar de kdv gaat is hij constant ziek of verkouden. We hebben al meerdere luchtweg infecties gehad en zelfs bijna opgenomen in het ziekenhuis voor RS virus. Ook oorontsteking en nu heeft hij weer plekjes bij zijn mond. Voor mijn gevoel altijd verkouden en ook al 4 tandjes verder.. Maar goed het hoort er allemaal bij en zo bouwen zij de weerstand op. Bij koorts of veel pijn zou ik gewoon een zetpil geven. Wij hebben ook een neusspray op recept gekregen. Daarnaast gebruikt hij nu ook vaak een pufje. Doe wat nodig is voor je kindje ❤️

2 jaar geleden

Ik sta al bijna 2 uur aan de lijn voor dokterswacht om even m'n zoontje heen te kunnen brengen. 2 UUR

2 jaar geleden

Ja jeetje wat herkenbaar. De kleine gaat ook naar de opvang en sinds ze dus 3 maanden is, is ze echt standaard ziek. Als de gastouder dan dicht is voor een weekje vakantie bvb dan knapt mijn kleine helemaal op. Dan gaat ze weer en meteen weer verkouden. Dinsdagnacht heeft ze niet geslapen. Vanaf 23:00 wakker tot 06:00 enige wat ze deed was krijsen en krijsen. Ik ben alleenstaande mama en er is niemand die het over kan nemen plus dat we maar 1 slaapkamer hebben dus ik heb ook niet geslapen. Niks hielp. Ik was en ben echt de wanhoop nabij met die verkoudheid. Ik ben de volgende dag naar de dokter gegaan want de hele nacht huilen lijkt me echt niet goed en t was echt een pijn huil. Enige wat de ha kon zien was een beetje geïrriteerde keel. Maar hierom zou ze niet de hele nacht moeten krijsen.. Hier dronk ze ook niks, eten ging wel. 3 weken geleden had ze nog oorontsteking. Radeloos word je er van. Luuf helpt hier niks en zoutoplossing ook niet. Ze had al neusspray op recept, dit is al weer op..