12 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Ik heb ook een huilbaby gehad en dat weerhield mij echt om voor een 2e te gaan.. ben inmiddels wel zwanger. Ik denk maar, geen een kind is hetzelfde dus dat hoop ik maar! Ik weet wel als ik weer een huilbaby krijg, dat ik dan veel sneller hulp van anderen vraag.. maar ik snap je twijfel dus heel goed..

één jaar geleden

Hoi onze zoon is ook een huilbaby geweest na 5 maanden werd het beter. Dit weerhield ons niet om nog een kindje te krijgen maar we waren wel bang voor herhaling. Nu hebben we ook een dochter van 3,5 maand, zij huilde alleen toen ze krampjes had of als ze echt oververmoeid is. Een wereld van verschil en echt een cadeautje na een huilbaby. We gingen er wel met de mindset in van: we hebben al horror meegemaakt, het gaat over. Erger kan het toch niet. Misschien is het een idee om met een poh-ggz te praten via je huisarts? Of zelfs emdr therapie te volgen, als je er echt een trauma aan hebt over gehouden. Hoe dan ook, het gaat ooit voorbij en wordt allemaal beter. Dat je nu nadenkt over een broertje of zusje is al een positieve wending!

één jaar geleden

Hi! Hier ook een flinke huilbaby gehad en zoontje slaapt ook nog steeds erg slecht. We hebben hier helaas ook PTSS-klachten aan over gehouden. Inmiddels met een EMDR-traject gestart om alles een plekje te geven, omdat we toch wel heel graag een tweede kindje willen maar de angst ons heel lang echt tegenhield. Nu we van de ergste fysieke stress- en angstklachten rondom huilen af zijn, durven we een tweede zwangerschap weer aan. Het helpt ons ook heel erg om ons voor te houden dat het vast niet nog een keer zó erg gaat worden, en als het dat wel wordt, dan weten we nu ook dat we sterk genoeg zijn en dat het ooit ook beter wordt. 😊 Kan zeker aanraden om met een professional over jullie situatie te praten. Succes met jullie keuze!

één jaar geleden

Reactie op SuuzAnn

Hi! Hier ook een flinke huilbaby gehad en zoontje slaapt ook nog steeds erg ...
Toevallig weer donderdag bij de huisarts geweest, ik heb 6maanden terug al een burn-out gehad ik dacht er weer te zijn maar helaas.. ze stelde ook EMDR voor ben benieuwd. Als ik andere baby’s al hoor huilen is het paniek bij mij. Nu is het genoeg en heb ik hulp nodig. Jullie ook succes gun jullie alle liefde dat het allemaal soepel verloopt 💗🩵

één jaar geleden

Wanneer begonnen jullie baby’s ‘huilbaby’s’ te worden en hoe lang huilen per dag? Al va geboorte last van juist of niet

één jaar geleden

Reactie op babe '21

Wanneer begonnen jullie baby’s ‘huilbaby’s’ te worden en hoe lang huilen pe ...
Het begon hier vrij snel, nog in de kraamweek. Is pas rond 6 maanden minder geworden. Soms huilde/krijste hij wel 10 van de 24 uur per dag, was alleen stil tijdens het voeden of als hij bij ons in de draagzak zat/bovenop ons lag, en dan moesten we blijven wiegen. En tot 18 maanden heeft hij met slaapjes/in de nachten nog veel gegild. Nu nog wel vaak wakker maar geen gehuil meer gelukkig.

één jaar geleden

Reactie op charx

Toevallig weer donderdag bij de huisarts geweest, ik heb 6maanden terug al ...
Wat rot voor je zeg! Zou zeker de stap naar EMDR/therapie zetten. Het zit zó diep! Veel sterkte 💕

één jaar geleden

Reactie op babe '21

Wanneer begonnen jullie baby’s ‘huilbaby’s’ te worden en hoe lang huilen pe ...
De mijne begon vanaf 6weken. 20uur per dag …: :(

één jaar geleden

Eerste dochter (nu 2jaar 2mnd) was tot 4 maanden een huilbaby, sliep niet etc. Na 4 maanden ging dat gelukkig beter. 2e dochter (nu bijna 1 jaar) wederom een huilbaby tot 7 maanden. Enorm zwaar, ook doordat het kort opelkaar zat. Maar nu hebben ze zoveel aan elkaar en vergeet je die fase. Maak gewoon goede afspraken met je partner, veel communiceren en alle hulp aanpakken.

één jaar geleden

Reactie op charx

De mijne begon vanaf 6weken. 20uur per dag …: :(
Heftig! Niet stil te krijgen id draagzak oid? Geen onderliggende reden kunnen vinden van het vele huilen?

één jaar geleden

Wij hebben zo een. Nog steeds elke avond/nacht wakker. En sinds april een dochter en die slaapt al weken door. Wat een verademing! 🥰

één jaar geleden

Hoi! Begrijpelijk dat je terughoudend bent om voor een tweede te gaan. Wij hebben ook een huilbaby gehad. En een ernstige aandoening in haar tweede levensjaar meegemaakt. Zowel mijn vriend als ik hebben hiervoor o.a. EMDR gehad. Zo ontzettend fijn om dit hoofdstuk van zorgen achter ons te kunnen laten en de stress uit je lichaam te voelen glippen. Uiteindelijk hebben we zoveel geleerd van dit hele proces, waar we ook dankbaar voor zijn. Nu in verwachting van een tweeling, trots en blij. Iedere baby is weer anders en we weten wat we inmiddels aankunnen:)... kom maar op!