52 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op krisg
Ik overweeg momenteel hetzelfde. Het werk valt me zwaar en de combinatie me ...
Wel zonde van je uren/loon. Zeker gezien je ook recht op ingelaste pauzes, bijv in de vorm van een kleine poliblokkade tussen door. Sommigen melden zich in overleg ook een bepaald % ziek. Blijft lastig. Ik werk officieel 80%, maar dat neemt toch wel zeker 40 uur tijd in. (Zonder dienst en onderwijs voorbereiden/studie) . Dat wordt wel als heel vanzelfsprekend ervaren hè
3 jaar geleden
Reactie op EE89
Hallo, ben dan geen arts, maar wel een ic verpleegkundige. Ben nu 17 weken ...
Ook als je de 28 weken bent gepasseerd? Staat op rivm heel duidelijk dat je dan niet bij covid hoeft te staan ivm verhoogde risico groep. Zelf SEH vpk en ook tekort aan personeel en meerdere zwangeren, maar wij hoeven daar niet te staan.
3 jaar geleden
Ik snap wel dat meerdere van ons overwegen om minder te gaan werken. Als je nu je contract omzet betekent dit ook dat je minder salaris krijgt tijdens je verlof. Ben je bijvoorbeeld 20% ziek gemeld dan moet je wel met 34 weken met verlof maar hou je je fulltime salaris tijdens je verlof. Aan mij wordt ook aangeraden om eerder parttime te gaan werken.. eigenlijk mogen ze dat niet doen
3 jaar geleden
Hallo! Geen arts hier, wel HR Manager en wil even het advies delen om idd niet contractueel minder te gaan werken voor je verlof, maar om dit - middels ondersteunend advies van je vk/gyn - aan te kaarten bij je werkgever/bedrijfsarts en evt een gedeeltelijke ziekmelding bij UWV te doen. Dat kan al voor enkele uren. (Gedeeltelijke) ziekte agv zwangerschap wordt - tot een bepaald maximum dagloon - vergoed door het UWV aan je werkgever en is ook echt daarvoor bedoeld. Contractueel minder gaan werken, is nadelig voor jezelf.
Gevolg is idd wel dat je, indien je op die termijn nog ziekgemeld staat, ook met 34 wkn verplicht met verlof moet. Dan kan je niet kiezen om bijv met 36 wkn te gaan.
Dit wilde ik nog even meegeven. En verder: toppers zijn jullie in de zorg! Ik werk 100% thuis en kan me dus goed isoleren, maar jullie staan er elke dag maar weer. Echt geweldig. Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne zwangerschap!
3 jaar geleden
Hoi, ik ben anios Longziekten. Nu 20+ weken van mijn eerste kindje. Ik werk officieel niet meer op de covid afdeling. Eigenlijk al ruim 10 weken niet meer op gestaan. Ik zie nog wel consulten in huis. En soms zitten daar corona verdachte patiënten tussen. Wel helemaal beschermd. Ik heb wel meegedaan met de enquête over de vaccinaties. Maar uiteindelijk geen oproep gekregen.
Vanaf feb doe ik in ieder geval geen nachtdiensten meer.
3 jaar geleden
Reactie op Eriica
Nou ik heb vandaag een positieve covid-uitslag gekregen. Of ik het op het w ...
Oh dat is spannend! Hopelijk verloopt het mild en is het over een paar weken snel over!!
3 jaar geleden
Je bent niet de enige, ik ook positief getest vandaag 🙈. Vier dagen na vaccinatie pt geholpen die covid bleek te hebben, te snel/kort na het vaccin dus nu alsnog zelf covid 😅 maak me niet echt zorgen om de kleine zolang ik zelf niet al te ziek ben. We zouden alleen morgen 20-weken echo hebben en was zó benieuwd naar het geslacht. Vooral sinds ik de kleine dagelijks voel trappelen in mijn buik
3 jaar geleden
Ik was trouwens benieuwd of jullie je ook veel zorgen maken/hebben gemaakt of alles wel goed is met de kleine. Zelf vond ik het heel lastig om hier een beetje vertrouwen in te hebben. Gisteren de 20w echo gehad die gelukkig helemaal goed was maar daar was ik wel heel veel mee bezig van te voren
3 jaar geleden
Reactie op Leontine90
Je bent niet de enige, ik ook positief getest vandaag 🙈. Vier dagen na vac ...
Oh wat naar! Veel beterschap! Ja ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goedkomt met de baby, zo lang ik zelf idd niet al te ziek wordt. Heb astma en ms en was al steeds erg benauwd wegens wisseling in medicatie ivm de zwangerschap. Maar ik zie het positief in! Denk dat ik het ergste dit weekend al gehad heb🤞🏻Jij ook beterschap!!
3 jaar geleden
Reactie op Daphne7
Ik was trouwens benieuwd of jullie je ook veel zorgen maken/hebben gemaakt ...
Ik heb nauwelijks klachten van mijn zwangerschap, dus in die zin soms lastig om erop te vertrouwen dat alles goed gaat. Gelukkig werk ik bij de radiologie, dus af en toe zet ik zelf de echokop op mijn buik. Gisteren weer even gekeken. Kloppend hart gezien en een druk bewegend kind. Over 2,5 week twintig weken echo. 😊
3 jaar geleden
Reactie op Daphne7
Ik was trouwens benieuwd of jullie je ook veel zorgen maken/hebben gemaakt ...
Heel herkenbaar. Misschien ook omdat ik heel goed weet wat er allemaal mis kan gaan tijdens een zwangerschap. Ik had een andere opleiding moeten doen denk ik 🤭. Nu ben ik 17 weken en het vertrouwen begint langzaam te komen, maar ik denk dat het echte zorgeloze nog ver weg is.