15 Reacties
2 jaar geleden
Wij zijn nu met onze dochter van 1 in Italië. Hebben de autorit over 2 dagen gesmeerd, dus zijn gewoon in de ochtend rond 8 gaan rijden. Dit werkte voor ons goed.
Het hangt misschien ook af van je kindje. M’n dochter slaapt goed in de auto, maar op het moment dat we stoppen/stilstaan wordt ze bijna altijd wakker. Dan zou het dus niet handig zijn om ‘s nachts te gaan rijden, want dan wordt ze bij elke wissel wakker. Ook zou ik het zelf te intensief vinden om 12 uur (excl stops) achter elkaar te rijden.
En voor de terugweg nog: in Italië, zeker in de bergen/platteland, zijn wegen niet altijd verlicht. Dat rijdt misschien niet heel prettig ‘s nachts.
Maar doen waar jullie je goed bij voelen en wat voor jullie werkt! Het heeft ook zeker voordelen om in een keer door te pakken, want dat scheelt je veel tijd.
2 jaar geleden
Reactie op Moe-der
Wij zijn nu met onze dochter van 1 in Italië. Hebben de autorit over 2 dage ...
Bedankt voor je reactie! In 1 keer doorrijden zouden we sowieso niet doen, is niet prettig voor hem en voor ons ook niet 😅 we twijfelen gewoon of we eerder zouden stoppen en overnachten na bv 4u rijden of we eerst een langer blokje zouden rijden (8u) zodat we al halverwege zijn. Waar zijn jullie gestopt om te overnachten? Zijn jullie ook elke 3u even gestopt of af en toe wat langer doorgereden?
2 jaar geleden
Reactie op 19072021
Bedankt voor je reactie! In 1 keer doorrijden zouden we sowieso niet doen, ...
Wij hebben overnacht in zuid-Duitsland, dat was halverwege naar Italië en goedkoper dan overnachten in Zwitserland ook. We zijn ongeveer elke 2 uur gestopt om even alle 3 de benen te strekken :) en geprobeerd dit een beetje om de dutjes heen te doen: voor het slapen nog even stoppen, tijdens het dutje doorrijden totdat ze wakker werd. We zijn nog voor het avondeten aangekomen, dat was fijn, zodat m’n dochter nog even kon en en aan de omgeving kon wennen voor ze ging slapen.
2 jaar geleden
Wij zijn al een paar keer naar Frankrijk gereden en vertrekken dan altijd zo’n 6 uur s ochtends. En hoe ouder hoe moeilijker te vermaken hebben we gemerkt🙈 Heel veel speelgoed meenemen en als ze uitgekeken is op een speelgoedje dan weer een nieuwe geven. Misschien een paar filmpjes op je telefoon/tablet zetten (hebben wij niet gedaan omdat we dat vergeten waren maar ik weet dat onze kleine meid helemaal weg is van Bumba) Wij stoppen ongeveer om de 2 uur om te laden dan evt eten, luier en benen strekken. En afhankelijk van hoe lang je nog moet en hoe zat je kindje het is misschien een overnachting.
2 jaar geleden
Reactie op junimama2021
Wij zijn al een paar keer naar Frankrijk gereden en vertrekken dan altijd z ...
Nog een tip voor vermaak onderweg: maak een spiegel vast aan de hoofdsteun van de passagiersstoel. Dan kan de kleine lekker naar zichzelf kijken onderweg. Niks leukers dan dat 🤣
2 jaar geleden
Reactie op SuusZ88
Nog een tip voor vermaak onderweg: maak een spiegel vast aan de hoofdsteun ...
Die hebben we idd ook en ik zodat ik niet iedere keer om hoef te draaien(behalve als ik iets moet geven haha)
Onze meid is denk ik alleen uitgekeken op zichzelf 😂
2 jaar geleden
Wij zijn afgelopen maand naar Toscane gereden met onze dochter van 11 maanden. Wij zijn om 8;00u ‘s morgens vertrokken. We hebben geprobeerd zo veel mogelijk haar ritme aan te houden. Van elk etensmoment hebben we een korte stop gemaakt en lunch en avondeten wat langer. We zorgden dat we bij de langere stops op een plek waren waar ze even kon kruipen. Ik had voorgesneden fruit en voorgesneden boterhammen mee want bij tanks stations hebben ze niet echt eten wat geschikt is voor kleintjes. Als het tijd was om te slapen gaven we haar deken/knuffel, maakten we de auto donker
met een hydrofiele doek tussen het raam en zette we rustige muziek op. Ze sliep wel korter als normaal. Tegen de avond kwamen we aan in Oostenrijk en daar hebben we geslapen in een simpel hotel. We hadden zelf een campingbedje mee. Wat betreft vermaak hadden we wat nieuwe speeltjes gekocht en deze met van die speelgoedringen vast gemaakt aan de stoel zodat het niet op de grond belandde. Ik had een proef abonnement youtube premium genomen zodat we afleveringen van teletubbies offline konden afspelen. Dit is gratis voor een maand. Ik heb de schermtijd even helemaal los gelaten en dat was vaak de redding als ze niet meer geïnteresseerd was in haar speelgoed. Een sleutelbos deed het ook goed trouwens! Hopelijk heb je hier wat aan.
2 jaar geleden
Reactie op Pingu
Wij zijn afgelopen maand naar Toscane gereden met onze dochter van 11 maand ...
Mag ik vragen welk hotel jullie hebben overnacht? Wij gaan ook in september na toscane 😬
2 jaar geleden
Wij zitten nu in zuid Frankrijk en zijn afgelopen september al naar Kroatië gereden.
We zijn allebei de keren rond 3 uur snachts vertrokken. Naar Kroatië hebben we in 2x gedaan en nu naar Frankrijk in 1x. Bij ieder eetmoment hebben we een langere stop gedaan en haar ook even laten kruipen bij een speeltuintje. Onze dochter slaapt tussen de stops. Dit is goed gegaan.
We hebben nog zo’n koord aan de autostoel hangen dat vind ze leuk, knuffel, de spiegel helpt bij ons ook.
2 jaar geleden
Reactie op Pingu
Wij zijn afgelopen maand naar Toscane gereden met onze dochter van 11 maand ...
Wij gaan ook naar Toscane, wat toevallig! Ik denk dat wij mss eerder dan toch een overnachting ergens eerder gaan doen, zodat we mss het eerste deel van de avond/nacht kunnen doorrijden zonder te stoppen. Hoe verliep de vakantie ter plaatse? En zijn jullie op de terug weg dan ook weer in hetzelfde hotel gestopt?
2 jaar geleden
Wauw wat ben ik jaloers! Ik lees mee omdat ik met de auto naar Frankrijk wil gaan maar mijn dochter begint na 10 minuten in de auto al te gillen. Niks helpt 🥲
2 jaar geleden
Er wordt geadviseerd om je kindje maar korte tijd achtereen in de autostoel te laten zitten, omdat die houding eigenlijk niet goed is voor je kleintje. Ik zou dus overdag rijden zodat ie elke 2 uur even uit de stoel kan. En dan speelkleed mee ofzo zodat ie overal even op de buik kan en rug strekken. Ik heb ook ergens gelezen dan de autostoelhouding niet goed is voor de luchttoevoer. Dat is overdag geen probleem want je kindje is alert genoeg dit zelf te corrigeren, maar snachts wil je dan niet dat je kindje in diepe slaap komt.