42 Reacties
5 jaar geleden
De Maxi cosi citi kan niet op een iso fix. Maar alle andere kan je ook gewoon gebruiken. Vroeger werd er ook nooit een iso fix gebruikt. Dit is alleen wat makkelijker qua gebruik. Maar met gordel ook makkelijk te doen hoor
5 jaar geleden
Wij hebben een Seat Ibiza uit 1996 dus ook geen isofix. Dit wordt mijn derde kindje. Ik heb stoeltjes van Maxi-Cosi maar zijn wel tweedehands op marktplaats. Opzich is het niet moeilijk om de baby stoel vast te zetten als je het eenmaal een paar keer hebt gedaan wordt het een automatisme
5 jaar geleden
Ok thanks!! Had idd ook de maxi cosy citi gezien...(iemand ervaring met dit stoeltje?)
Idd zat er over na te denken om het in te bouwen mja is dat 'nodig'? En het is een auto die wss volgend jaar weer de deurbuit gaat....(Tis een berg geld voor dat gemak... )Tenzij het veeeeeel veiliger is dan gordel was ik dat van plan. Alles voor de veiligheid...
5 jaar geleden
Reactie op Chantie22
Ok thanks!! Had idd ook de maxi cosy citi gezien...(iemand ervaring met dit ...
Volgens mij is een isofix vooral veiliger omdat er minder kans is op een menselijke fout. Dat je bijvoorbeeld die gordel niet goed strak eromheen doet ofzo. Maar als je dat eenmaal door hebt 🤷.. alle stoeltjes moeten veilig zijn, ze zullen niet ineens hebben gedacht joh laten we nu eens even veilige stoeltjes maken ipv dat gordelgedoe..
Bij ons kon een bevriende monteur het doen voor totaal 50€, toen was de keus snel gemaakt haha..
5 jaar geleden
Reactie op Chantie22
Wij hebben de maxi cosi city en is echt prima. Even met de gordel vastzetten en klaar. Het kan natuurlijk altijd makkelijker en comfortabeler maarja, daar betaal je ook meer voor :) ik heb de maxi cosi toen nieuw via bol.com gekocht voor rond de 60 euro geloof ik!
5 jaar geleden
Het klopt niet dat isofix alleen maar voor het gemak dient. De isofix zorgt voor extra veiligheid. Je kindje zit veel steviger dan met gordel. Kans dat maxi cosi bij een ongeluk los raakt is groter met gordel. Argument dat het er vroeger niet was dus nu ook niet hoeft, is natuurlijk onzin. Je had vroeger ook geen autogordels.
5 jaar geleden
Zie ook consumentenbond mbt isofix en autogordel. Als je zonder isofix doet, kan je het beste kiezen voor een stoeltje dat ook niet geschikt is voor isofix
5 jaar geleden
Het klopt niet dat isofix alleen maar voor het gemak dient. De isofix zorgt ...
Waar baseer je dat op dat het onzin is? Dit zijn gewoon onderdelen die er bij komen anno 2021 inderdaad voor veiligheid, maar ook voor luxe en om lekker geld te innen. Vroeger hadden we ook geen babyfoons met camera, was dat ook onveilig? Nee, alles gaat gewoon met de tijd mee, omdat mensen steeds luxer en gemak zoeken.
5 jaar geleden
Reactie op Chantie22
De maxi cosy citi heb ik ook aangeschaft en ik vind het prima te doen met de gordel. Wij hebben hiervoor gekozen zodat het stoeltje ook makkelijk bij (oppas) omas en opas in de auto kan. De maxi cosi citi was goed getest qua veiligheid door de anwb, dus dat lijkt mij veilig mits de gordel goed zit
5 jaar geleden
Nee hoor het is alle bij veilig, maar ik vind issofix wel veel makkenlijker.
5 jaar geleden
Reactie op 30mei2021
Waar baseer je dat op dat het onzin is? Dit zijn gewoon onderdelen die er b ...
Het is geen onzin. Isofix is veiliger dan een gordel, omdat het stoeltje vastzit aan de auto en je de menselijke fout dat een gordel niet goed wordt vastgemaakt eruit haalt. Dromedaris schrijft niet dat een autostoel met gordel onveilig is, maar dat een autostoel met isofix veiliger is. Uiteindelijk kies je als ouder, maar wordt de keuze grotendeels gemaakt door de auto die je hebt. Zit er geen isofix in, dan ga je voor een stoeltje zonder isofix. Zo simpel is het toch gewoon.... 🤷♀️
5 jaar geleden
Reactie op Suz2
Het is geen onzin. Isofix is veiliger dan een gordel, omdat het stoeltje va ...
Bedankt voor je reactie.
Je kan eventueel isofix in je auto laten plaatsen bij de garage...
Vroeg mij af of dat dan de moeite is..(oude auto wss gaat hij einde dit jaar of volgende jaar weg). maargoed daar zijn waarschijnlijk veel verschillende meningen op..
Als wij idd al isofix in de auto zouden hebben had ik dat zeker 100 pr gedaan.
5 jaar geleden
Ik ben nu voor de 3 keer zwanger, bij de eerste 2 had ik geen isofix. Een belangrijke vereiste voor mij was dat er nu wel een isofix komt.
Hoe vaak heb ik wel niet in de stromende regen, hitte of storm lopen klooien met de gordels. Elke keer moeten uitleggen hoe dit werkt aan mijn partner en dan die stress wat als er iets gebeurd kan ik de baby dan snel genoeg uit de auto krijgen. Nee absoluut voor mij de isofix
5 jaar geleden
Reactie op 30mei2021
Waar baseer je dat op dat het onzin is? Dit zijn gewoon onderdelen die er b ...
Ik vind het een non argument om te stellen 'ik hoef geen isofix want het was er vroeger ook niet'. Dat argument noem ik onzin. Als je zegt 'ik wil geen isofix want ik denk niet dat de extra veiligheid opweegt tegen de kosten die ik moet maken en vind een autostoel met autogordel, veilig genoeg', dan vind ik het geen non argument. Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Isofix heeft in mijn beleving een meerwaarde qua veiligheid en onze auto is van 2019 dus is ook ingesteld op isofix. We hebben daarentegen de isofix en autostoel wel 2e hands gekocht. Dat vinden sommigen ook onveilig. Net zo goed een eigen keuze.