14 Reacties

2 jaar geleden

Chili con carne, lasagne, pasta, ovenschotel. Alles met saus is favoriet

2 jaar geleden

Ja pasta's idd! Risotto vindt hij ook heerlijk. Pannenkoeken gaan er hier ook altijd wel in haha

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ja pasta's idd! Risotto vindt hij ook heerlijk. Pannenkoeken gaan er hier o ...
Kan ik vragen hoe je het doet met de groente als je pannenkoeken eet? Of sla je groente dan gewoon over voor een keer

2 jaar geleden

Wij zijn turks en eten vaak turks. Maar omdat hij veel dingen nog niet mag qua kruiden/zout is het hier ook wel vaak lastig, lijkt soms voor mij gevoel alsof hij vaak maar zelfde dingen krijgt. Een aantal voorbeelden; zoals bv gebakken bloemkool, kleine gehaktballetjes met aardappel, rijst met sperziebonen. Wordt wel in kleinere stukjes gesneden of geprakt voor hem.

MOD

2 jaar geleden

Risotto, pasta met spinazie roomsaus, avg, stampot, pannenkoek, kipkerrie, couscous met een prutje

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanIsabella

Kan ik vragen hoe je het doet met de groente als je pannenkoeken eet? Of sl ...
Ja gewoon overslaan! Ik eet ook niet elke dag avg 😅 Ben daar niet zo moeilijk in. Krijgt hier ook wel eens een kaasstengel, poffertjes (als we ergens eten), croissantje oid voor lunch :)

2 jaar geleden

Ooooh, jaloers op al deze lekkere gerechten! Hier kan nog vrij weinig helaas🥺 hopelijk kan en mag er snel meer variatie in komen hier! Ik hou dit topic iig in de gaten voor alvast wat ideetjes

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Wij zijn turks en eten vaak turks. Maar omdat hij veel dingen nog niet mag ...
Ik heb ook het gevoel dat mijn dochter vaak hetzelfde eet. Wij eten vaak dingen als roti. Ik gebruik daar niet veel kruiden in maar de kleur geeft zo enorm af haha daar heb ik dan moeite mee

2 jaar geleden

Ik vind het nog steeds erg lastig om de kleine met ons mee te laten eten dus heb nog steeds veel dingen apart voor hem in de vriezer. Hij eet de meeste avonden zelf met de hand dus geef ik hem vaak dingen die hij makkelijk kan vasthouden. Denk aan broccoli of bloemkool roosjes, hele sperziebonen, gekookte aardappel, fusili met olie en pindakaas, draadjesvlees, gehaktballetjes etc. Hoe doen jullie dat als de kleine met de pot mee eet? Maken jullie het fijn (snijden/prakken?) en eten jullie kindjes dat zelf of geven jullie dat met de lepel?

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Ik vind het nog steeds erg lastig om de kleine met ons mee te laten eten du ...
Ik snij het vaak, als we aan tafel zitten probeer ik hem dat zelf te laten eten, maar speelt hij ermee of gooit hij het op de grond. Als k ongeduldig ben geef ik het zelf met de lepel of vork. Probeer ook af en toe dat hij het zelf moet doen met de vork, maar dat snapt hij nog niet. Leg dan stukjes voor hem en hij pakt het dan zelf.

2 jaar geleden

Ons zoontje eet vaak vroeger dan wij. Hij krijgt dan groente (broccoli/erwtjes/wortels/boontjes/bietjes/paprika/courgette - net afhankelijk van wat wij later eten) in combinatie met een beetje vlees (wij bakken vaak een heel bakje gehakt of kip en stoppen het dan als kleine porties in de vriezer) en daarbij pasta/rijst/couscous/linzen/(zoete) aardappel. Wij maken het vaak dan nog wel wat kleiner met de staafmixer, maar niet egaal. Hij is een makkelijke eter en vindt dus elke combi lekker gelukkig!

2 jaar geleden

Hier eet ze echt van alles. - bruine bonen, appel (wel gepureerd). Soms wel vlees soms niet - rijst met kip (heel lang koken tot het pap wordt). - wortel met aardappel - pasta met verse tomaat (zonder schil) - broccoli met rijst of aardappel - verse zelf gemaakte kippensoep met stukjes brood er doorheen. - spinazie met witvis of zalm en citroen overheen - Aardappel met ei en (prei) (wel gepureerd). - bulgur salade met klein beetje tomatenpuree en hele fijn gesneden groente. - pasta salade met yoghurt - komkommer - courgette - paprika - wortel - spinazie - bloemkool - prei - bruine bonen - tomaat - dadel smeer ik vaak op brood - pindakaas ook op brood - Ei - rundvlees/kalfsvlees - vis - aardappel - zoete aardappel - bulgur - rijst - pasta - patatjes😳 - pizza korst met klein stukje van de tomaat gedeelte. - wrap met kip en groente van de burritos. Zonder kruiden🤣 wel met yoghurt eroverheen. Nou klinkt allemaal een beetje het zelfde maar misschien kan je hier wat inspiratie uit halen. De dingen die ik pureer zet ik gewoon op haar tafeltje. Dan gaat ze ook lekker met haar hele hand er in en dan naar haar mond. Lekker klieder boel maar zo leren ze eten en hierdoor gaan ze ook veel lusten. Mijn dochtertje eet alles. Als ik gepureerde eten op haar tafeltje heb geef ik vaak nog iets erbij wat ze wel kan vast houden. Denk aan komkommer of brood of cracker. Zo blijft het leuk voor haar en frustreert ze zich niet. Soms doopt ze haar brood in de puree en eet dan pas hahah. Alles wat door 4 gesneden kan worden geef ik gewoon in der handje. Is maar net wat voor gevoel ik op dat moment erbij hebt. Ene keer dus puree en andere x uit de hand. Bij rijst aardappel en wortel gebruik ik ook altijd een heel klein beetje olijfolie voor de ontlasting. Zo krijgt ze geen verstopping. Het is dus maar net wat we eten. Alles wat k maak, kook ik eerst gaar zonder iets erin als het gaar is zet ik een klein beetje in een bordje en maak dan het gerecht af voor ons zelf met zout ,extra olie, extra kruiden etc.

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Ik vind het nog steeds erg lastig om de kleine met ons mee te laten eten du ...
Gewoon wat mijn gevoel op dat moment zegt. Ik leg altijd alles geprakt of niet op haar tafeltje. Ze zoekt het maar uit🤣🤪 als ik zie dat ze er alleen maar mee speelt, dan doe ik af en toe van daar scheppen met de lepel en naar der mondje brengen en dan doet ze haar mond gewoon open om te eten. Dus zo krijg ik er dan alsnog wel iets in😊vaak eet ze dan de rest met de hand of wilt ze zelf met de lepel eten wat ook aardig lukt. ik dwing nooit en laat haar altijd lekker spelen. Met altijd wel erbij vertellen dat het eten is en dat dat is om te eten. Maar omdat ze nog aan het ontdekken is ze er best mee mag spelen🤣. Ze luistert aandachtig en de ene keer eet ze dus heel netjes en andere keer zit zij en alles erom heen onder het eten🤣

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanIsabella

Kan ik vragen hoe je het doet met de groente als je pannenkoeken eet? Of sl ...
Je kan als je pannenkoeken eet gewoon als tussendoortje een paprika of komkommer geven of een dadel (hier zitten alle vitamientjes en mineralen in). In de middag uren rond 15:00 uur? en dan als avond maaltijd gewoon lekker pannen koeken. Je kan ook een beetje beslag appart leggen en hierin worteltjes raspen of bloemkool en dit dan voor je kindje bakken. Ik geef vaak rijst met kip pap. En dan zit er geen groente bij dan geef ik dus of in de middag of als ze niet wilt sla ik dit over. Of je kookt gewoon wat groente erbij die je naast de pannenkoeken erbij legt.