39 Reacties
2 jaar geleden
Heel herkenbaar , geef vaak ook nog potjes 🙈 laatst zelf een prutje gemaakt van brocollie aardappels en gehakt maar dat wilde hij niet eens eten 🙈
2 jaar geleden
Het is 100% of ik mijn eigen verhaal lees 🤣maak je niet druk ,ik geef onder het potje vaak een stuk komkommer of iets anders in zijn hand wat hij tussendoor zelf eet ..ik las vorige week nog dat de potjes vaak nog gezonder zijn ...als ik wel kook lust hij het 9 van de 10 keer niet eens 😅
2 jaar geleden
Ik zou beginnen met kijken hoe je het voor jezelf gemakkelijk kn maken, denk aan diepvries groente, voorgesneden aardappelen of krielen en een stukje vlees of vleesvervanger. Dit is echt binnen 10 min klaar en dan is de stap misschien niet zo groot om ermee te starten!
2 jaar geleden
Ten eerste je bent echt geen slechte moeder, Potjes zijn prima om te geven. Maar misschien kan je kijken of je 2 of 3 maaltijden kan veranderen met mee eten met de pot om mee te beginnen. En dan doe je om en om zodat je weet dat je de volgende dag weer makkelijk kan doen.
Ik ben ook een slechte koker maar ook een slechte eter maar probeer wel minimaal 5 dagen gezond te eten voor de kids. Wij eten 2 tot 3 x per week een avg'tje maar dan voornamelijk aardappelballetjes uit de airfryer/Pot groente/ makkelijk stukje vlees(kip). Hier weet ik 100%zeker dat ze beide eten hier en dat ze dan toch die 3 avonden goed gezond hebben gegeten. En 1 voordeel het is binnen 10 min klaar🥳. 1 dag macaroni met een zak wokgroenten erin en ze zijn ook blij.
Ik zal de lat niet te hoog leggen voor jezelf en gewoon eens beginnen met 2 dagen makkelijk koken en dit gaan uitbreiden naar meer dagen. Of voor 2 dagen achter elkaar koken( grotere hoeveelheid) zodat je dat ook minder hoeft te doen. Hopelijk gaat het je lukken. Maar weet je bent echt geen slechte moeder.
2 jaar geleden
Onze kleine man kan ook nog amper met ons mee eten. Hij lust niet alles en is ook nog aan 't oefenen met vast voedsel eten. Ik maak voor hem dus eten apart klaar. Kook aardappels of groenten, prak dit en bewaar dit in ijsklontjes houders in de vriezer. Elke dag haal ik er een combi van ' ijsklontjes' uit. Hij is vooral dol op zoete aardappel met bijvoorbeeld spinazie. Vlees eet ie nog niet veel, hij vind cordon blue en boomstammetjes lekker 😅
2 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken op 'bakken met bel' op Insta. Makkelijke dingen om er even bij te maken voor je kleintje.
2 jaar geleden
Waarom zou je je kind trouwens niet meerdere dagen in de week pasta geven? Als jullie dit zelf voornamelijk eten, zou het een makkelijk gerecht zijn.
Ik ben Italiaans, mijn zoon eet gewoon meerdere keren per week pasta hoor. Er zijn ook genoeg pasta recepten waar je veel groente doorheen kan doen. Ook heb je verschillende soorten pasta in de winkel (linzenpasta, kikkererwtenpasta, volkoren pasta etc.) dus je zou dat ook heel gezond en gevarieerd kunnen doen.
2 jaar geleden
Reactie op Anique90
Dankjewel! Ik heb serieus nooit gedacht aan diepvriesgroente 😅
Dit doen wij ook :) Onze halve vriezer ligt vol met verschillende zakken diepvriesgroente.
Gewoon even een aardappel schillen en in stukjes snijden, aan de kook brengen, groente uit de vriezer er bij (makkelijk te doseren uit de vriezer) en max 10 minuten later is de maaltijd klaar. Ik doe er dan regelmatig nog wat kip, gehakt of kabeljauw bij.
2 jaar geleden
Herkenbaar. Ik kan niet echt koken maar doe wel mn best om mn dochtertje elke avond een warme maaltijd voor te schotelen. Ikzelf eet gewoon heel simpel. Het feit dat ik nu weer geld heb om goed boodschappen te doen motiveert me dan om ook wat lekkers klaar te maken wat we nooit hebben gegeten. Het is voor gister al gelukt😩
2 jaar geleden
Wat enorm fijn al jullie reacties, ik voel me inderdaad meteen geen slechte moeder meer wat betreft het avondeten. Ik ga vanmiddag sowieso diepvriesgroente halen en we leggen de lat nog niet al te hoog. Minimaal 3 keer in de week met de pot mee eten. Echt heel erg bedankt allemaal 💕
2 jaar geleden
Hier ook voornamelijk potjes! Eet hij zo op en vindt hij heerlijk. Elke keer als ik iets zelf maar is het drama, en die fut heb ik niet .. 'dan maar een potje'. En ik weet dat je het vaker moet aanbieden, maar wij zijn ook makkelijke eters (potje groente, hamburger erbij, zakje gebakken aardappeltjes) .. ik ga deze week zelf prakjes maken, kijken wat hij daar mee doet 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Reactie op Ann_32
Dit doen wij ook :) Onze halve vriezer ligt vol met verschillende zakken di ...
Hoe doe je het vlees of de vis erbij dan? Apart bakken en dan klein snijden en tussen de rest prakken/ of in de blender? Of los erbij geven in stukjes? De aardappelen en groenten "lukt" me nog wel maar ik loop er steeds tegenaan hoe ik dan het vlees erbij moet doen. Dus tot nu toe ook nog steeds potjes 🙈
2 jaar geleden
Hier ook geen kookliefhebbers. Wij hebben van Philips Avent een stomer/blender. Iedere dag kost het 5 minuten werk en heeft hij vers eten. Tuurlijk ook hier wel eens potjes hoor! Schil bv een (zoete) aardappel en snijd in stukjes. Gooi er wat diepvriesgroenten bij en kip of gehakt. Stomer aan, 20 minuten later is alles gaar, draai je het ding om en mixt hij het. Echt geen werk op deze manier, misschien werkt dit voor jullie net zo handig en snel als voor ons! Wij doen altijd gekruid gehakt anders hoeft hij ons zelf gemaakte hapje ook niet 😋