8 Reacties
2 jaar geleden
Dankjewel, hij heeft trouwens ook 10 dagen geleden de 14 maanden vaccinatie gehad, daar was hij ook niet lekker van dus misschien en/en.
2 jaar geleden
Hier eet onze zoon ook minder goed als hij ziek is. Zelf vind ik het nogal lastig, maar ik blijf hem eten aanbieden. En als hij echt niets wilt geef ik hem wat meer melk, dat drinkt hij wel altijd goed.
Als je kindje veel vocht verliest (diarree/overgeven) en niet goed eet en drinkt gaf de HA als advies om eventueel wat appelsap aangelengd met water te geven, werkt net als ORS. Zo vul je het verlies van zouten, suikers en water aan.
Onze zoon valt ook wel af als hij goed ziek is geweest. Hij haalt het wel altijd weer netjes in zodra hij zich weer fitter voelt! Hopelijk gaat het gauw beter en knap je kleintje snel op!
2 jaar geleden
Vorige week heeft onze kleine hand, mond en voetziekte gehad. En die paar dagen heeft ie ook nauwelijks gegeten. Maar ik accepteerde het gewoon en ik dacht: over een paar dagen is dit wel weer voorbij..
Als wij ziek zijn dan eten we ook minder. Dus dat hield ik maar in mijn achterhoofd. Hij kwam snachts ook niet omdat ie honger had. Dus hij zal het echt iet nodig hebben gehad. Na een paar dagen begon hij weer beter te eten. Komt vanzelf wel weer goed.
Als het je onzeker maakt zou ik gewoon even contact opnemen met het CB hoe en wat. Onze kleine kon het wel hebben om wat minder te eten haha
En over de flesvoeding die hij wel wil drinken. Geef dat maar gewoon dan. Het is belangrijk dat ie genoeg vocht binnenkrijgt als ie ziek is
2 jaar geleden
Als ze ziek zijn eten ze wat minder en dat mag. Zou zorgen dat ie genoeg vocht binnen krijgt, wij bieden gewoon verschillende dingen aan kijken wat hij wel wil eten maar als hij het niet wil is het ook goed. Vooral niet forceren