18 Reacties

4 jaar geleden

Mijne heeft ook koorts en met 2 maanden mogen ze nog geen zetpillen net bij de dokter geweest alleen neuspray

4 jaar geleden

Kleertjes uit. Haar zo koel mogelijk kleden. En verder goed in de gaten houden. Ik weet niet wat ze gaan doen als ze koorts heeft maar ik denk dat de kinderarts haar voor de zekerheid wil zien om dingen uit te sluiten.

4 jaar geleden

Reactie op Synnie

Mijne heeft ook koorts en met 2 maanden mogen ze nog geen zetpillen net bi ...
Hoezo mogen ze geen zetpillen? Als kindjes worden geboren met een vacuüm dan krijgen ze na de geboorte gelijk 2 a 3 x een zetpil van 60mg. En die kan je ook bij de apotheek gewoon halen. Vind ik een raar advies van de huisarts. Ik snap wel dat het niet handig is om te kijken wat de koorts doet maar als het echt nodig is zou ik het gewoon geven. 🙈

4 jaar geleden

Lekker luchtig aankleden. Voor de verstopte neus: - ui onder het bed - zoutoplossing in de neus druppelen. Kun je zelf makkelijk maken: 1 theelepel keukenzout in 1 mok lauw water. Volgens mij zijn de meeste neusdruppels niet geschikt voor <3 mnd. Mocht ze zieker worden zou ik meteen de huisarts bellen. Ons kleintje was ook ziek met RS, uiteindelijk hebben de artsen toch wel veel voor ons kunnen betekenen. Veel poespas, waaronder ook zetpillen gehad (ondanks 6 weken oud).

4 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Hoezo mogen ze geen zetpillen? Als kindjes worden geboren met een vacuüm da ...
Met vacuum nooit geweten maar inderdaad wat je zei gewoon koele kleding aan en temperaturen bij houden mijn meisje drinkt gelukkig nog wel

4 jaar geleden

Mijn meisje was zaterdag verkouden wakker geworden. Ze heeft een aantal dagen in haar bedje gelegen met haar hoofdje iets hoger. Had een handdoek onder het matrasje liggen. Ze sliep toen ook niet meer door in de nacht. Kwam toen tussen half 3 en 4uur voor een flesje. Gelukkig gaat het nu wat beter. Vannacht heeft ze door geslapen van kwart voor 10 tot half 8. Ga met haar in een dichte douche staan. Kleertjes uit en douche kraan op warm. 10 min stomen in de warmte kan helpen bij de verkoudheid. Wel zorgen dat ze niet in aanraking komt met het warme water.

4 jaar geleden

Lekker luchtig aankleden. Voor de verstopte neus: - ui onder het bed - zou ...
Er is speciale zoutoplossing neusspray voor baby's, gewoon te koop bij de drogist. Zou ik eerder gebruiken dan zelf gemaakte oplossing. Hier staan wat tips (onderaan de pagina) wat te doen bij verkoudheid: https://www.24baby.nl/baby/babykwaaltjes/baby-verkouden/

4 jaar geleden

Reactie op JGG123

Er is speciale zoutoplossing neusspray voor baby's, gewoon te koop bij de d ...
Ja die gaan we halen

4 jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Mijn meisje was zaterdag verkouden wakker geworden. Ze heeft een aantal dag ...
Kan nu niet met haar stomen omdat ze al verhoging heeft

4 jaar geleden

Luchtige kleding aan. Eventueel een niet te warm badje. Ook kan je een koude handdoek op zij hoofdje doen. Hoop dat je kleine snel beter wordt 🤗

4 jaar geleden

Ze schommelt heel erg in de temperatuur.. Een uur geleden had ze ineens weer 37 graden en nu is het weer 37.5 graden. Is dit normaal?

4 jaar geleden

Tussen de 36.5 en 37.5 is een normale lichaamstemperatuur voor baby's heb ik geleerd van de kraamverzorgster..

4 jaar geleden

Deze neusspray heb ik is speciaal voor baby's bij mij meisje werkt het goed

4 jaar geleden

Reactie op Synnie

Deze neusspray heb ik is speciaal voor baby's bij mij meisje werkt het g ...
Wij hebben er eentje van otrivin. Lijkt ook goed te werken

4 jaar geleden

Mijn oudste heeft standaard 37,6 of 37,7. Hangt ook van kindje tot kindje af. Weet je wat de normale temperatuur van je kindje is? Is toch belangrijk om te weten. Anderzijds als mijn oudste 38,5 heeft is hij echt wel ziek. Om op de vraag te antwoorden wat artsen doen als baby’s koorts hebben… hen indien nodig een koortswerend middel geven. Ik heb die deze week zelfs om de 6 uur moeten geven gedurende 24 uur wegens een vaccin waarbij dit aangeraden is.

4 jaar geleden

Reactie op daegonna

Mijn oudste heeft standaard 37,6 of 37,7. Hangt ook van kindje tot kindje ...
Onze dame is normaal gesproken rond de 36.7 tot 37.3 hoger dan dat is wel abnormaal voor haar

4 jaar geleden

In India doen ze kokosvet op het hoofdje en de voetzolen om de koorts te laten zakken. Sterkte!! Hoe gaat het nu?

4 jaar geleden

Reactie op MamavanElla

In India doen ze kokosvet op het hoofdje en de voetzolen om de koorts te la ...
Het gaat gelukkig weer wat beter. Ze is minder rood en lijkt minder ziek te zijn. De koorst is verdwenen. Ze is nog wel snot verkouden 😅