36 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 1 maand en heeft dit vannacht ook gedaan vraag me af of ik nou fout zit en niet gewoon flesje moest maken

4 jaar geleden

Ik zou haar gewoon lekker laten slapen als ze honger heeft meld ze zich wel. Ga op je gevoel af en niet te veel op wat normaal zou moeten zijn want iedere baby is uniek

4 jaar geleden

Hey, vrienden van ons hadden dit ook met hun kindje vanaf 4 weken. Die kreeg bv... Maar ik zou haar niet wakker maken hoor. Ze geven echt wel aan wat ze nodig hebben lijkt mij

4 jaar geleden

Mijn kleine meisje doet het ook maar geloof me als ze honger hebben melden ze zichzelf gelijk

4 jaar geleden

Onze oudste dochter sliep ook door (van 23.00 tot 08.30 uur) toen ze anderhalve week oud was. Ik vond dat destijds ook best lastig omdat je wil voorkomen dat de bloedsuiker te laag wordt. Wij hebben toen steeds (in overleg met het CB) haar om 07.00 uur wakker gemaakt. Dan zit er 8 uurtjes tussen. Tjah en verder... vooral van genieten denk ik hihi😊 Als ze hongerig worden dan melden ze zich vaak wel denk ik maar. 😁 geniet van je heerlijke nachtrust!!

4 jaar geleden

Snachts komt mijn meisje op verzoek. Hangt een beetje af hoelaat ze op bed gaat. De ene keer tegen 9uur. De andere keer tegen half 10. Dan slaapt ze ongeveer tot 3 of 4uur. En dan nog keer tot 8 of 9uur. Overdag meld ze zich wel tussen de 3uur. Als ze smiddags op bed gaat. En ze zit al 1.5 uur over de voeding heen dan maak ik haar langzaam wakker.

4 jaar geleden

Ons zoontje sliep ook met 2a3 weken al 7 tot 8 uur per nacht. Krijgt bv. Bij het cb zeiden dat hij 10 uur mocht slapen dus dat hou ik nu aan als max tijd. Ik zou er lekker van genieten. Er komen vast nog wel nachten aan die ze wel wakker wordt.

4 jaar geleden

Hier slaapt ze snacht ook door van half elf tot half zeven zeven uur. En over dag komt ze wel om de drie uur. Heef kv

4 jaar geleden

Overdag komt ze idd wel vaker soms zelfs na 2/2,5 uur al. Thanks allemaal voor alle berichtjes!

4 jaar geleden

Toch even navragen bij CB of verloskundige. Ik begrijp dat zulke kleintjes anders problemen krijgen met glucose als ze zo lang niet eten. Een uur of 8 is wel veel (maar zeker lekker haha)

4 jaar geleden

De eerste nacht met ons kleintje thuis was bij ons drama.. kraamverzorgster zei dat er niet langer dan 4 uur tussen de voedingen mocht zitten. Maar onze meid sliep van 23:00 tot 6:00 door... alles geprobeerd om haar wakker te krijgen maar niets werkte, aanhappen ging telkens verkeerd omdat ze zo moe was (ik had daarnaast ook super veel last van m'n tepels) dus ik raakte helemaal gestrest.. Sindsdien voed ik op verzoek, overdag meld ze zich heel goed en vaak ook genoeg dat ik me er snachts niet meer druk om maak als ze een lange tijd slaapt. Als ze goed bijkomt en er is verder niets aan de hand, gewoon lekker laten slapen!

4 jaar geleden

Wij hebben dit ook met ons zoontje. Navraag gedaan bij cb en zij gaf aan dat er max. 8 uur tussen mag zitten in de nacht. Dus soms moeten we hem wakker maken voor de fles.

4 jaar geleden

Wat chil!! Ik kan alleen maar hopen dat onze kleine meid dit ook binnenkort gaat doen. Lekker laten tukken, zou ik zeggen.

4 jaar geleden

Reactie op mamavanmijnlieveling

De eerste nacht met ons kleintje thuis was bij ons drama.. kraamverzorgster ...
Ja dat was bij ons ook! Heb zelfs de verloskundige op het spoednummer gebeld omdat ik haar niet wakker kreeg. Die sliep ook de hele nacht al door terwijl ik om de 3 uur moest voeden zeiden ze.

4 jaar geleden

Reactie op SuusZ88

Wat chil!! Ik kan alleen maar hopen dat onze kleine meid dit ook binnenkort ...
Haha ja wel lekker. Ben 9/10 keer eerder wakker dan zij en dan ligt ze nog heerlijk te knorren. Dan ga ik maar vast ontbijten en laat de camera aan en dan zie ik dr vanzelf langzaamaan ontwaken haha.

4 jaar geleden

Wat fijn!! En elk kindje is anders.. onze slaapt ook veel uur achter elkaar ALS ze slaapt. Omdat onze kleine zich zo weinig meldt en nog maar 3 weken is houden wij onderstaande aan. Maar willen vanaf 1 maand ook proberen om laatste voeding om23.00 te doen en dan 's ochtends weer

4 jaar geleden

Consultatiebureau zei (toen de kleinemn 4 weken oud was) tegen mij dat als hij slaapt gewoon te laten slapen en mocht de kleine in de nacht wakker worden je een voeding kan geven maar hoeft niet wakker gemaakt te worden. Ons ritme is nu (met 6 weken) 7-11-15-19-23 qua voedingen en we hebben al 1,5 week geen nachtvoeding meer hoeven te geven want hij slaapt van 23.15/23.30 tot 06.30/07.00

4 jaar geleden

Hoi! Ik heb laatst navraag gedaan hierover bij het consultatiebureau en die zeiden dat ze prima 8/9 uur mogen slapen als ze goed groeien. Ons meisje was al 5kg (bij 5 weken), dus die komt wel als ze honger heeft haha

4 jaar geleden

Hier ook een baby van bijna 6w die slaapt van 20u30 tot +-5u30 🤷 de ochtendfles drinkt ze dan ook maar max 110 op van de 150 die ik geef..

4 jaar geleden

Reactie op ash93

Hoi! Ik heb laatst navraag gedaan hierover bij het consultatiebureau en die ...
Ja helaas was de arts ziek vandaag want had een afspraak bij het cb. Ze is geloof ik ook bijna 5 kilo. We hebben nu donderdag een afspraak dus ga dan nog eff navraag doen. Thnx allemaal 😁