9 Reacties

4 jaar geleden

Hoeveel cc hebben we het over als je 1,5 fles zegt?

4 jaar geleden

Jou kind groeit en krijgt dus ook meer honger. Ze kan niet tot de 12 maanden bewijze van dezelfde hoeveelheden drinken. Haar behoefte veranderd; als richtlijn kan je dan 150x(kg lichaamsgewicht) dus bijvoorbeeld: ze weegt 5 kilo, 5 x 150 = 750. Dan mag ze ongeveer 750 cc. Als je dan weet dat ze 7 flessen krijgt is dat 100 of 110 cc per keer ongeveer. Als het heel abrupt meer behoefte aan drinken is dan is het waarschijnlijk een groei spurtje of regeldag. Hier hebben bijna alle kindjes soms last van, is ze misschien ook wat huileriger? Dan is het een regeldag. Komt ze vaker voor een fles en drinkt ze veel meer? Dan is het een groei spurt. Succes inelk geval, en ze mag gewoon zoveel drinken wat ze wil, als ze vol zit geven ze dit aan door wat terug te spugen.

4 jaar geleden

Ik doe voeden op verzoek heb ook kv ze krijgt wanneer ze honger heeft dat zijn regeldagen en groeispurt lekker geven en niet druk maken

4 jaar geleden

Bedankt dames!. Ze weegt 4.12 kg.. Is 618 cc per dag wat ze moet drinken.. Ze drinkt 90 per keer (90+3 scheppen) x 7 = 630.. En heeft nu dus 90 extra gehad.. Dus 720 cc.. En vannacht dus 90+45 al... Ze is totaal niet huilerig, althans huilt alleen omdat ze eten wil.. voor de rest niet... Maar we houden het maar op gezonde trek voor groeispurt/ regeldag... Kijken hoe het vandaag gaat 🙂

4 jaar geleden

Na een 'sprongetje' kunnen ze meer behoefte hebben aan voeding. Ook is ieder kind anders en je geeft aan dat ze hiervoor wat slechter en dus wat minder dronk. Ik zou gewoon mee gaan met de behoefte tenzij het buitensporig wordt, dan kun je altijd even overleggen met het CB. Vaak is er ook een marge waartussen ze mogen drinken, die 150 is een richtlijn, maar geen absoluut getal waar je niet vanaf mag wijken.

4 jaar geleden

Bedankt, eens kijken wat ze vandaag doet.. ze heeft nog steeds meer op vanochtend.. we zien het wel 🙂

4 jaar geleden

Mijn zoontje is een weegt 4010 en krijgt 7 flessen van 120cc. Soms een fles van 150cc ertussen. Consultatiebureau vond dit niet erg. Hij heeft gewoon een grote trek. Je moet je niet teveel vasthouden aan die cijfers. Zodra jouw baby meer trek heeft mag je best extra geven. Probeer het alleen stapsgewijs te toen om krampen te voorkomen.

4 jaar geleden

Hij is 4 weken

4 jaar geleden

Reactie op Hanie

Mijn zoontje is een weegt 4010 en krijgt 7 flessen van 120cc. Soms een fle ...
Komt goed, dankje.