15 Reacties

4 jaar geleden
Kan het niet zijn dat ze nog zuigbehoefte heeft? Dus misschien dat ze een speentje wilt of je pink?

4 jaar geleden
Tegen mij hebben ze gezegd dat je onder 1liter per 24 uur moet blijven. Daar zit je nog keurig onder, dus ik zou me niet direct zorgen maken. Wel is het misschien handig om te gaan onderzoeken of het inderdaad honger is of zuigbehoefte. Mocht ze nog steeds honger hebben dan kun je altijd bij het consultatiebureau om advies vragen (misschien adviseren ze wel andere voeding of dikkere voeding ofzo).

4 jaar geleden
Idd onder 1 liter blijven is mij ook geadviseerd. 150 per kg is een richtlijn, zie overal ook staan dat je kindje zelf wel aangeeft of ze genoeg heeft gehad. Misschien dat johannesbroodpitmeel nog een optie is? Of voeding voor hongerige baby’s? Zou even cb bellen voor advies als het je niet lekker zit.
P.s. Mijn kleine drinkt ookal sinds de kraamweek “teveel” voor z’n aantal kg. Hij weegt nu 5 kg en zit nu op 150ml water met 5 schepjes (dus ongeveer 170ml) en dat 6x per dag

4 jaar geleden
Als je kunstvoeding geeft kun je nutrilon forte proberen. Consultatiebureau zei dat je dit kan gebruiken bij hongerige kindjes. Dit verzadigd meer, maar dan krijgen ze niet te veel binnen. Misschien een idee om te overleggen met cb of je dat kan gebruiken?

4 jaar geleden
Reactie op linylia
Die van mij vanaf de geboorte accepteerde ze de eerste dag 30 ml niet. Paar ...
Ik heb nog niet meer dan 160 ml geprobeerd. Maar het lijkt er wel op dat ze dat zo zonder problemen opdrinkt. Ik geef 3x borstvoeding en 2x fles. Dus het kan zijn dat ze bij de borst alsnog meer drinkt.

4 jaar geleden
Die van mij woog trouwens 4,4 kilo anderhalf week geleden. Maar ik geloof dat een baby goed kan aangeven hoeveel die nodig heeft om te groeien en zichzelf te ontwikkelen. Elk baby is daar anders in. De ene baby heeft meer voeding nodig om dat goed te kunnen doen, de andere minder. Dit is de natuur. Je kunt hier geen gebruiksaanwijzing van maken.. gewoon je moedergevoel volgen.

4 jaar geleden
Onze dochter nu 9 weken, gaf ook 3 weken geleden aan meer te willen hebben. Geven nu 5 x 150ml, gaat heel vaak op en soms laat ze nog een beetje staan (15/30cc). Ze woog toen net 4 kilo, weegt nu 4,7 (ga vandaag weer wegen) Wat de andere mama’s ook zeggen, heeft ze verder geen klachten dan zou ik het gewoon lekker blijven geven 😃

4 jaar geleden
Denk dat die van ons ook weleens richting een liter gaat of er overheen. Toen het warm was dronk ze 14-15 keer per dag en ving ik ondertussen met lekschaaltjes 200cc op uit de andere borst en dat is echt wat er de eerste minuten uitdruppelt. Nu komt ze nog steeds 8-10 keer per dag (9 weken, 5.5 kilo), toen ik laatst 3,5 uur weg was ging er 200 cc afgekolfde melk in en toen ik thuis kwam ook meteen weer drinken. Dusja... kan prima dat ze 10 keer 100 cc of meer pakt, ze groeit goed en is tevreden dus maak me er geen zorgen om. Enige wat handig zou zijn is meer ritme en iets minder voedingen als ik weer ga werken maar daar hebben we nog 5 weken voor.
Ik vind 4 keer trouwens wel als weinig klinken , kan me voorstellen dat ze vaker honger maar ook gewoon dorst hebben. Ik kreeg zelf vroeger als baby water tussendoor maar dat adviseren ze nu niet meer.

4 jaar geleden
Reactie op Pan-Pan
Ja we gebruiken al johannesbroodpitmeel omdat ze verborgen reflux heeft
Ik begreep dat kindjes met (verborgen) reflux soms ook extra willen drinken om de zere slokdarm van een nieuw laagje zachte melk te voorzien.
Zou even overleggen met de behandelaar wat je het beste kunt doen!

4 jaar geleden
Dat van onder 1L blijven wordt als advies gegeven maar is nooit bewezen. Men zoontje drinkt ook vaak boven de liter... als je kindje honger heeft zou ik het eten geven. Je kan misschien wel kijken om de melk soort van in te dikken of een forte?