9 Reacties
2 jaar geleden
Hier slaapt hij normaal gezien om 9u30 zo'n half uurtje a uurtje. En rond 12u30: dit kan 1u, 2u en uitzonderlijk 3u (als hij niet in voormiddag gedut heeft) zijn. Hij is nog vrij recent van 3 naar 2 dutjes. Recentelijk sliep hij nog even om 16u als hij thuis was. Het avond uur om te gaan slapen is hier niet veranderd.
2 jaar geleden
Als alles hier verloopt zoals ik in mijn hoofd heb (wat nooit is) is ons ritme
7u opstaan
9-10 slaapje
12.30 - 14 slaapje
Vroeger nog een korte dut rond 16u
'gemiddeld' gaan ze tussen 7 en 9 maand van 3 nr 2 dutjes. Hier valt die 3e dut nu stilaan weg en evolueren we in de richting van een 2-3-4 ritme (wakkertijden).
2 jaar geleden
Hier tot 9 maanden bijna alleen maar hazenslaapjes. Nu is hij sinds kort over op 2 dutjes overdag. De duur verschilt per dag maar varieert van 40 min tot 2u15min per dutje. We komen ongeveer uit op 3 uur slaap overdag. Volgens de slaapgids die ik heb aangeschaft heeft een baby tussen 8-12mnd gemiddeld 2u30min a 2u45min aan slaap nodig overdag.
Misschien is dit iets tijdelijks en heeft hij zijn slaap nodig, omdat ie wat meer energie verbruikt overdag of misschien zich niet zo lekker voelt? Wij houden ook zo veel mogelijk zelfde bedtijd aan, gelukkig komen wij wel uit vaak (3-3,5uur wakker tijd na laatste dut bedtijd).
2 jaar geleden
Na de ontwikkeling rond de 8 maanden ontwikkeld ook hun slaapcyclus (gaat van 45min naar 60min) en ze slapen dieper, waardoor ze dus langer kunnen slapen. (Slaapregressie). Dus als jou kindje voorheen 1 uur sliep zal deze nu ongeveer 2 uur slapen. Hierbij regelen ze dus ook een nieuwe ritme en valt dus een dutje weg. Van 3 naar 2.
Wij hebben dit met 8 maanden gehad toen heeft het ongeveer 2 weken geduurd. ochtend werd ze rond 09:00 wakker 11 uur slapen tot 13:00 a 14:00 en dan sliep ze van 16:00 a 17;00 tot 18:00 a 19:00 en wou dan pas om 22:00 a 23:00 weer slapen. Volgende ochtend werd ze gewoon weer rond 8:30 uur wakker. Ik heb haar gevolgd en met 2 weken ongeveer was het klaar ze rommelde wat en heeft toen zelf haar ritme weer opgepakt. Nu wordt ze tussen 7 a half 8 wakker / 9:30 tot 11 ongeveer . 14:00 tot 15:00 en gaat dan rond 19:00 naar bed.
Een baby van deze leeftijd heeft ongeveer 9 tot 12 uur nachtslaap nodig. Dus als je kindje er goed op doet zou ik even je kindje volgen. Ik denk dat hij het wel zelf weer recht trekt?
Bij ons was dit wel het geval namelijk.
Succes mama.
2 jaar geleden
Reactie op Firstbebie
Na de ontwikkeling rond de 8 maanden ontwikkeld ook hun slaapcyclus (gaat v ...
Bedankt! Heel fijn om te lezen. Ik ga dit zeker doen! Hele waardevolle tips!! 😘😘
2 jaar geleden
Reactie op zonnetje34
Bedankt! Heel fijn om te lezen. Ik ga dit zeker doen! Hele waardevolle tips ...
Ah ik hoop dat hij snel weer in zijn ritme is ❤️en jullie weer lekker jullie avonden terug hebben☺️ succes❤️