17 Reacties

5 jaar geleden

Oh.. Daar schrik ik wel even van. Ik heb de baby gisteravond heel veel gevoeld. ben 18+3, ben ook erg benieuwd nu.😳

5 jaar geleden

Wat ik me kan herinneren van de vorige twee zwangerschappen is dat mijn baby's savonds veel actiever waren omdat ik dan rustig was en ook meer aandacht aan mijn buik besteden. Omdat ik overdag toch vaak met school, werk ander kind bezig was

5 jaar geleden

Ik heb het ook veel meer sinds een week. Mijn placenta ligt ook voor. Schopjes, maar ook erg veel geduw en echt harde 'bulten' in mn buik. Ik ben nu 20 weken en op de echo van maandag zag alles er goed uit, dus ik ga er vanuit dat het gewoon een druktemakertje is. Iets wat eigenlijk op de andere echo's al te zien was, maar wat ik toen nog niet voelde.

5 jaar geleden

Ik heb na de 20 weken echo de baby de hele dag door heel druk gevoeld. Nu is de kleine man volgens mij altijd wel druk (vooral avonds na 17:00) Maar die dag was niet normaal. Houd mezelf maar voor dag ie het niet zo fijn vond dat echo ding op z'n huisje🤣 paar weken geleden heb ik slecht geslapen vanwege darmkrampen en toen was ie heel rustig hele dag, m'n vriend zei ja als je hele nacht wakker word gehouden door gerommel binnen dan moet je ook wel bij slapen🤣 Kortom, er hoeft helemaal niks aan de hand te zijn. Maar als je je zorgen maakt bel even je verloskundige en leg het uit!

5 jaar geleden

Nee joh!! Dat is gymnastiek!! Ze trainen hun spiertjes nu en de botten in hun lijfjes worden sterker. Dus je voelt hem nu beter. Ik heb ook een echte druktemaker and I love it!! Placenta ook voor maar jeetje wat is deze kleine man een krachtpatser! Ben 21+5 vandaag. Gewoon genieten! Ben juist angstiger als ik hem niet voel...

5 jaar geleden

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Mijn baby was ineens rond de 20 weken ook heel druk, zelfs zo hard aan het schoppen dat ik er snachts wakker van werd. Nu is ze al een paar dagen weer wat rustiger. Verschilt heel erg per dag. Maar ik ging ook meteen googlen op "baby beweegt ineens veel in de buik" je maakt je toch meteen zorgen

5 jaar geleden

Ik ben 21+6 en voel sinds eergisteren schopjes aan de buitenkant ook. Niet erg lang toen. Mijn Placenta ligt ook aan de voorkant. Maar gisterenavond was het non stop. Lekker genieten natuurlijk. Dacht geen seconde eraan dat er iets fout zou zijn. Maar schrok er dus ook van dat hij plots zo actief was.

5 jaar geleden

Het is logisch dat je, je baby steeds meer gaat voelen. Denk dat het ook vooral vergeleken met eerst dan lijkt alsof het nu heel veel is. Maar k kon vanaf week 30 zelfs niet meer goed slapen door alle bewegingen enz die ze deed, ook gewoon echt last van m’n ribben enzv wat heel normaal is. Denk niet dat je, je druk hoeft te maken 🙂. Ze zijn ook steeds wat meer en langer wakker achter elkaar.

5 jaar geleden

Het is normaal dat je je kindje naarmate je langer zwanger bent steeds vaker en steeds beter voelt. Ik weet natuurlijk niet wat jij gisteravond hebt gevoeld, maar als je je echt zorgen maakt moet je je verloskundige bellen. Bij mijn eerste kindje was Google ook mijn beste vriend, maar dat zorgde juist ook voor heel veel onnodige zorgen. Uiteindelijk kreeg ik een Google verbod van mijn man, omdat ik mezelf helemaal gek maakte. Je begint met een drukke baby en je eindigt met een kindje met allerlei afwijkingen. Meestal maken we onszelf gek, terwijl dat niet nodig is. Stop dus met googlen en bel bij zorgen en twijfel je verloskundige.

5 jaar geleden

Ben nu 21 weken en voel mijn baby sinds een paar dagen ook heel veel. Super gezellig toch 😀 Mijn placenta ligt ook voor

5 jaar geleden

Reactie op Suz2

Het is normaal dat je je kindje naarmate je langer zwanger bent steeds vake ...
Haha ja Google.. Eerste zwangerschap ook veel gebruik van gemaakt en nu Google ik niks. Voel me een stuk rustige/zekerder 🙂..

5 jaar geleden

Heel normaal dat je baby steeds meer gaan bewegen. Ik zie op dit forum veel onzekerheden langskomen. De baby beweegt teveel of juist te weinig, moeder heeft teveel symptomen of juist geen....ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat er veel variatie is toch bijna alle baby’s gewoon gezond ter wereld komen. Uiteraard mag je af en toe onzeker zijn, dat hoort erbij, maar laat je er niet door meeslepen. Heb vertrouwen in je lijf en je baby 👶🏼. En als je je toch echt zorgen maakt; bel de verloskundige en die kan je meestal gerust stellen. Laat Google achterwege, want die verklaard je sowieso heel snel (ten onrechte) ten dode opgeschreven.

5 jaar geleden

Heel normaal dat je baby steeds meer gaan bewegen. Ik zie op dit forum ve ...
Zeker! Is ook zo.. maar de een is natuurlijk de ander niet. De ene vrouw kan het makkelijker loslaten en de ander is weer onzekerder, waaronder ik. :) het is dan fijn als mensen je even gerust kunnen stellen

5 jaar geleden

Ik ben ook 22+1 en voel de baby sinds een paar dagen heel vaak. Gister weer wat minder. Dagen ervoor werd ik er zelfs een keer wakker van. Tot 21 weken voelde ik bijna niks. Verschilt denk ik gewoon per dag.

5 jaar geleden

Nou, zojuist even de verloskundige aan de telefoon gehad. Was een heel fijn gesprek en ik ben helemaal weer gerust gesteld. 😊 ze zegt dat baby’s in nood juist stil gaan liggen en dat de hartslag omhoog en dan omlaag gaat. Dus het is een teken dat het allemaal juist super goed gaat daar binnen! Een blije baby ☺️

5 jaar geleden

De ene baby is wat bewegelijker dan de andere. Ik voel de baby meestal op vaste momenten. Sochtends, tussen de midden, en Savonds na het eten. Misschien kunt je er ook een soort schema in vinden. Het stelt mij gerust als ik de baby voel op de vaste momenten dan weet ik dat het goed zit. Deze baby is wat drukker dan mijn zoon was.

5 jaar geleden

Sinds mn 17e week voel ik mijn baby ook heel veel. Vooral als ik bijv op mijn rug lig dan voel ik hem heel veel bewegen☺️super leuk!