12 Reacties

één jaar geleden

Mijn eerste tot 4 maanden en de tweede heb ik net met 4,5 in haar eigen kamer de hele nacht. Overdag en in de avond sliepen ze allebei vanaf 6 weken al op de eigen kamer.

één jaar geleden

Reactie op Maartjex93

Mijn eerste tot 4 maanden en de tweede heb ik net met 4,5 in haar eigen kam ...
4,5 maand

één jaar geleden

Verschillend, de oudste lag met 6 weken al op zijn eigen kamer. Hij werd wakker van elk geluidje en sliep op zijn eigen kamer rustiger dan bij ons. De middelste verhuisde met 8 maanden van onze kamer naar de kamer van zijn grote broer. We hebben maar twee slaapkamers en ik wilde zeker zijn dat de middelste doorsliep. De jongste pas met 14 maanden omdat we dan pas van kamer zijn gewisseld. Nu liggen de drie kinderen op de grootste kamer en wij op de kleine kamer.

één jaar geleden

10 weken oud

één jaar geleden

Vanaf 6 maanden

één jaar geleden

Vanaf geboorte in de co-sleeper, hij groeide er na 3 maanden al uit dus toen het ledikant naast ons bed gelegd. Rond 7 maanden hebben we het ledikantje naar zijn eigen slaapkamer verhuisd.

één jaar geleden

Ons meisje van 2 slaapt sinds we verhuisd zijn maandje terug weer in onze kamer in haar ledikant (was bang alleen). Daarvoor sinds 20 maanden zelfstandig in eigen kamer. Tot 20 maanden borstvoeding en op eigen kamer tot aan voeding begin van de nacht. Sinds ze van de borstvoeding af is met 20 maanden slaapt ze eindelijk door en vind ik dat zo fijn dat ik dit geen issue vind. Binnenkort weer eigen kamer. Ik kijk naar wat ze nodig heeft. Een tijdje wilde ze juist alleen zijn en zei ze ‘mama weggaan’. Nu wacht ik soms weer tot ze slaapt. Mijn kind is blij en gelukkig. En zelfverzekerd. Dus we doen vast wel goed. Ga op je eigen gevoel af en wat haalbaar is voor jezelf.

één jaar geleden

Overigens wordt internationaal aangeraden eerste jaar op de kamer bij de ouders, verkleint het risico op wiegendood.

één jaar geleden

Vanaf de eerste nacht thuis in z'n eigen kamer.

één jaar geleden

3e nacht tot ze 1,5 was. Sindsdien elke nacht bij mij in bed.

één jaar geleden

Mijn kleine is ruim 2 en slaapt nog steeds bij mij, heb dan ook maar 1 slaapkamer.. maar als er een 2e kamer was geweest had ze waarschijnlijk ook gewoon lekker bij mama geslapen.. niks mis mee 🥰 en ze mag lekker bij me blijven slapen zolang als ze wilt ❤️

één jaar geleden

Mijn oudste ging met 1 naar haar eigen kamer. De jongste gaat naar haar toe als hij er om vraagt. tot die tijd slaapt hij bij mij en mijn man in bed.