21 Reacties
2 jaar geleden
Zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren helaas.. Ook bij het KDV zijn ze maar mensen. En zolang je kindje verders vrolijk is en er niks aan over heeft gehouden zou ik het proberen los te laten. Je hebt er niks aan om eraan te blijven denken. Als je kindje groter is zal ie nog wel vaker gaan vallen en dergelijke. Het is een foutje geweest bij het KDV. Je zegt ook dat ze de stoelen niet meer gebruiken. Ook hebben ze meteen 112 gebeld. Dus ze hebben gehandeld naar wat ze kunnen. Dat is wel fijn natuurlijk! Ze zullen de volgende keer echt wel beter opletten. Maar zoals ik al zei: Bij het KDV werken ook maar mensen en geen robots
2 jaar geleden
Ach wat sneu! Fijn dat er direct gehandeld is en je meisje oke is.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je hier nog mee zit, ondanks dat ze gedaan hebben wat ze kunnen.
Kijk even hoe het voor je voelt de komende dagen en of je nog iets nodig hebt, bijv een gesprek op het kdv om je emotie nog eens te ventileren. Neem in elk geval serieus wat je voelt, of dit nou "reëel" lijkt of niet. Jouw kindje in vertrouwen kunnen laten gaan is voor haar gevoel van veiligheid daar namelijk ook erg belangrijk.
Succes lieve mama 🥰
2 jaar geleden
Allereerst gelukkig gaat het goed met je dochtertje!! Ik snap dat je heel erg geschrokken bent! 🥺
Ik zie de laatste tijd op Facebook en dit forum vaker voorbij komen dat kinderen uit en van meubels vallen. Sorry hoor maar daar werken ook maar mensen en kan gebeuren vind ik zo’n rare opmerking.
Het is hun verantwoordelijkheid om de veiligheid van je kind te waarborgen als ze op de opvang zijn.
Een kind van 9 maanden kan klauteren dus waarom zit ze niet met een fatsoenlijk tuigje vast? Voor het zelfde geld had ze wel letsel opgelopen of erger net als dat kindje laatst in België. Daar moet je toch niet aan denken.
Er kan altijd iets gebeuren, vallen hoofd stoten. Weet ik het maar uit een stoeltje vallen omdat ze gewoon geen veilig tuigje gebruiken vind ik gewoon nalatigheid van de opvang en de medewerkers, die moeten ook beter weten.
Ik zou melding maken al geloof ik dat de opvang dit zelf ook moet doen?
Misschien ben ik weer overbeschermende moeder maar ik zou het er niet bij laten.
2 jaar geleden
Jeetje ik zou me ook kapot schrikken. Geen idee wat ik verder zou voelen. Nu van een afstand denk ik ja het kan gebeuren en gelukkig hebben ze goed gehandeld.. maar weet eigenlijk niet of ik er dan ook zo chill onder zou zijn.
Geef het de ruimte. En misschien een keer een gesprekje met de leiding om het vertrouwen wat terug te krijgen?
2 jaar geleden
Mijn dochter is gisteren met kinderstoel en al voorover gevallen op de grond. Daarbij heeft ze een flinke dikke bult op haar voorhoofd opgelopen. Weliswaar niet op het kdv maar bij opa en oma (mijn schoonouders)
Ze huilde ook meteen gelukkig. Toch voor de zekerheid even naar de huisarts geweest. Ze was heel alert en hij voorzag verder geen problemen. Vanochtend heeft ze alsnog alles uit gespuugd en ben ik weer naar de huisarts geweest omdat ze nergens meer op reageerde. Zeer waarschijnlijk toch een hersenschudding.
Toen ik het gisteren hoorde schrok ik natuurlijk wel maar ik weet ook wel dat een ongeluk in een klein hoekje zit. En achteraf ben ik "blij" dat ik het niet zelf heb zien gebeuren.
Mijn schoonmoeder is zich kapot geschrokken en voelt zich vreselijk schuldig.
Ik ben helemaal niet boos op haar en ik ben me ervan bewust dat dit overal kan gebeuren. Was alleen de pech dat het nu bij mijn schoonmoeder gebeurde.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het voor de leidsters natuurlijk ook vreselijk is als zoiets gebeurd. Zij zullen zich ook kapot geschrokken zijn en zich schuldig voelen. Mijn advies zou zijn: ga met ze in gesprek en vertel hoe jij je voelt over de hele situatie.
2 jaar geleden
Ik begrijp de opmerkingen dat ze daar ook fouten kunnen maken ook niet. Het is hun primaire verantwoordelijkheid om de veiligheid van kind zo veel mogelijk te waarborgen. Het zijn professionals. Het gaat hier om het niet uitvoeren van een vrij simpele handeling. Er zitten geen tuigjes in die stoelen en dat is opzichzelf bekeken al verwijtbaar. Er zijn heus fouten die vallen onder de noemer 'een mens maakt fouten' maar dit is daar niet 1 van. Het is net zo iets als een taxi chauffeur die gaat zitten appen tijdens een rit. Dit had gewoon verkeerd af kunnen lopen en ik had zeker een klacht ingediend bij de inspectie.
2 jaar geleden
Ik begrijp de opmerkingen dat ze daar ook fouten kunnen maken ook niet. Het ...
Vind dit wel erg hard. Ja het zijn professionals, maar het zijn in de eerste plaats ook gewoon mensen.
Neemt niet weg dat dit niet had mogen gebeuren. Ten eerste zet je een baby altijd vast(en dan bedoel ik goed vast) en ten tweede laat je een kind niet onbewaakt in een kinderstoel achter. Er moeten altijd ogen op het kind gericht zijn. Je snap moeder best, het is ook echt schrikken. Maar de medewerkers zullen er ook erg van geschrokken en ontdaan zijn. Laat je zorgen weten. Spreek ze uit bij de medewerkers van de groep want je moet wel je kind daar achter laten en als je hiermee blijft zitten dan gaat dat niet meer met een fijn gevoel.
2 jaar geleden
Reactie op Saar-Jo
Vind dit wel erg hard. Ja het zijn professionals, maar het zijn in de eerst ...
Ik kijk er wat dat betreft heel zakelijk na en die stoelen in gebruik nemen zonder tuigjes is gewoon een echte fout. Het is niet dat ik dan een medewerker daar persoonlijk op aan wil vallen oid maar het management had dit nooit mogen toestaan. Zij hadden er voor moeten zorgen dat er tuigjes in die stoelen zaten. Hadden die er in gezeten en het was dan gebeurt, dan had ik er anders in gestaan. Dat hadden ze nl het noodzakelijk gedaan om de veiligheid maximaal te waarborgen.
2 jaar geleden
Reactie op Ireeen30
Ben ik de enige die het gek vind dat een kdv ; een plek waar zoveel regels ...
Nee hoor jij niet alleen. Dit mag gewoon niet gebeuren. Ik persoonlijk zou ook totaal geen vertrouwen meer hebben in die kdv.
2 jaar geleden
Jeetje wat vreselijk naar en natuurlijk heel erg fijn dat het goed is afgelopen maar dit mocht ècht niet gebeuren! Ja mensen maken fouten maar eens met de anderen een tuigje is noodzaak en sorry hoor maar het duurt toch ook wel even voordat een baby, vast om de middel, uit die stoel kruipt en dan ook nog helemaal eruit valt?! Hoe lang is er dan geen zicht op geweest?! Zou sowieso nog een extra gesprek aangaan. Heel veel sterkte…..
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Jeetje wat vreselijk naar en natuurlijk heel erg fijn dat het goed is afgel ...
Vooral dit zou mij ook dwarszitten.. tenzij je weet dat je kind een soort Houdini is, is er dus best even onbewaakt toezicht geweest. Natuurlijk slecht van die riempjes maar ik vind geen toezicht nog erger.. er kan dan namelijk nog veel meer gebeuren (stikkingsgevaar als er dingen in de buurt liggen, andere kindjes die perongeluk te wild zijn met een baby etc.). Ik zou zeker nog een gesprek aangaan om te vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
2 jaar geleden
Reactie op Ireeen30
Ben ik de enige die het gek vind dat een kdv ; een plek waar zoveel regels ...
Nee hoor. Dat maakt juist dat ik dit klachtwaardig vind. Ik denk ook dat zoiets beoordeeld wordt in een inspectierapport. Je gaat je toch afvragen wat is er nog meer niet op orde qua veiligheid.
2 jaar geleden
Tuigjes mogen officieel juist niet op het kdv! Als er nood is heb je geen tijd om alle kinderen uit een tuigje te halen! Tuurlijk is het heel naar als dit gebeurt, maar het kan ook thuis of bij opa en oma gebeuren.
Miss dat je kan vragen of je kindje in de buurt van een leidster kan zitten aan tafel zodat ze snel kunnen ingrijpen als ze gaat staan?
2 jaar geleden
Reactie op LynnLev
Correctie, schijnt te verschillen per organisatie. Bij ons mag het niet en ...
Er staat ook duidelijk op de stoelen en in de handleiding dat ze niet zonder toezicht gebruikt mogen worden. Ze zijn niet gemaakt om een kind in te zetten en dan maar wat anders te gaan doen zonder dat je je ogen op het kindje houd.
Toch met tuigje, zonder tuigje, slecht tuigje het blijft een fout van de opvang/medewerkers..
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Er staat ook duidelijk op de stoelen en in de handleiding dat ze niet zonde ...
Een leidster op een kdv kan toch niet elke minuut naar een kind kijken. Niet dat ik dit ongeluk goed wil praten hoor!!
Maar ik werk zelf ook in de kinderopvang, en soms even alleen op de groep. Dan zet ik juist soms een kindje vast in een kinderstoel, omdat hij/zij anders op tafel gaat staan. En dat lijkt me juist minder veilig. En nee dan kijk ik dus niet elke minuut naar dat kind, want ik breng bijv. op dat moment een ander kindje naar bed.
En zo had ik bijv. laatst een kindje dus in een wipstoel vast gezet, omdat er even een paar andere kinderen in/uit bed moesten. Want als ik die baby op de grond zou laten liggen, dan gaan de andere er boven op of iets dergelijks. En ja er is een box, maar die is gedeeld en dus niet altijd “veilig”. Vorig keer werd die baby gekrabd door de andere baby, dus nu even gekozen eentje in de box & eentje in de wipstoel. Maar toen was er een peuter en die maakte het tuigje los…. Nou poeh schrikken, kind bleef gelukkig hangen. En kon ik dus weer vast maken. Zo denk je iets veilig te doen, maar het kan altijd “mis” gaan.