20 Reacties

4 jaar geleden

Pffff ik herken dit.. Nu gaat 't echt stukken beter (12 weken inmiddels)

4 jaar geleden

Wij hadden dit ook, zijn bij een osteopaat geweest en de ontspanningsspier die in je nek zit zat helemaal vast. Ze heeft het los gemaakt en sinds een paardagen hebben we een ander ventje😊

4 jaar geleden

Ik herken dit sinds 2 dagen.. daarnaast een ramp met slaapjes overdag en afgelopen nacht heeft ze me van 0115 tot 0350 wakker gehouden. Dat is voor het eerst weer sinds weken haha. Ik gok het begin of de aanloop naar een sprongetje..

4 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Wij hadden dit ook, zijn bij een osteopaat geweest en de ontspanningsspier ...
Het overstrekken deed hij eerder ook veel, hij wordt o.a. daarvoor ook al behandeld door een osteopaat. Het ging veel beter, maar nu sinds 2 dagen is er dit harde krijsen en overstrekken, maar alleen bij verplaatsen. Heel apart!

4 jaar geleden

Reactie op Debor1710

Ik herken dit sinds 2 dagen.. daarnaast een ramp met slaapjes overdag en af ...
Ja, bij mij ook sinds 2 dagen! En hij slaapt ook onrustiger, gisteren heel lang wakker geweest en dat vandaag wel weer ingehaald, maar toch onvoorspelbaarder e.d. Ik denk sowieso dat hij nu wel in sprong 2 zit in elk geval.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook... ik kan wel janken😥😥

4 jaar geleden

Reactie op xMilou

Ik heb dit ook... ik kan wel janken😥😥
Echt vervelend hè? Je zoontje is ook zo'n 2 maanden nu? Misschien dan toch sprong 2..

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ja, bij mij ook sinds 2 dagen! En hij slaapt ook onrustiger, gisteren heel ...
Hier heeft ze het vandaag niet ingehaald. Wel had ik een nieuwe inbakerzak besteld die toevallig vandaag binnen kwam. Dus die heb ik bij haar aangedaan en dat bracht haar wel rust. Hopelijk slaapt ze goed vannacht. Ik zie aan haar dat ze gewoon oververmoeid is van het vechten tegen haar slaap.. ze is maandag 11 weken

4 jaar geleden

Reactie op Debor1710

Hier heeft ze het vandaag niet ingehaald. Wel had ik een nieuwe inbakerzak ...
Die van mij is ook oververmoeid pff. Radeloos wordt je ervan😩😓

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Echt vervelend hè? Je zoontje is ook zo'n 2 maanden nu? Misschien dan toch ...
Wat houdt sprong 2 in? En jaa super vervelend en ook echt zielig helemaal oververmoeid

4 jaar geleden

Alsof ik dit heb geschreven😩😩 Mijn zoontje is 10 weken, dus misschien toch een sprongetje?

4 jaar geleden

Reactie op Debor1710

Welke slaapzak is dat? Onze dochter krabt zoveel aan der hoofd en trekt steeds aan der eigen haar. Dan zit haar hand er helemaal vast in en krijsen dat ze dan doet. Je krijgt die hand er bijna niet meer uit. Verder slaapt ze nu ook overdag echt zo slecht, helemaal oververmoeid. Heel onrustig ligt ze in bed en steeds huilen

4 jaar geleden

Reactie op Mollymol

Welke slaapzak is dat? Onze dochter krabt zoveel aan der hoofd en trekt ste ...
Wij hebben niet die slaapzak, maar een Sleepee. Die kan ik je ook aanbevelen! Baby kan zich nog goed bewegen, veel stretch in de stof, maar kan zich niet tegen het hoofd slaan en dergelijke.

4 jaar geleden

Reactie op Debor1710

Wij hebben dit slaapzakje ook, heeft bij ons de afgelopen weken ook veel rust gegeven! Maar hij is nu z'n handjes aan het ontdekken en vind het heerlijk om erop te kluiven, dus met dit slaapzakje aan duwt hij steeds het speentje uit z'n mond en gaat dan toch weer huilen. Dus voor nu bakeren we hem weer in met z'n handjes naar beneden! Hopelijk slaapt je meisje vannacht goed, zo sneu als ze oververmoeid zijn en vechten tegen de slaap!

4 jaar geleden

Reactie op xMilou

Wat houdt sprong 2 in? En jaa super vervelend en ook echt zielig helemaal o ...
Dat gaat over de sprongetjes zoals in het boek Oei ik groei wordt beschreven. Ze beschrijven dat babys sprongen maken in hun ontwikkeling. Na zo'n sprong kunnen ze ineens weer meer, bijvoorbeeld lachen na sprong 1. Maar zo'n sprongetje is voor je kindje verwarrend en vermoeiend, want ineens is de wereld anders en ziet hij/zij nieuwe dingen. Het boek is de moeite waard wat mij betreft want ik zie echt dingen terug! Rond 8-10 weken uit m'n hoofd is sprong 2, dus gaan ze weer nieuwe dingen leren en kunnen ze hangerig, huilerig en humeurig zijn. Uiteraard is elk kindje anders, dus je hoeft het niet perse te merken of niet perse rond deze weken.

4 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Alsof ik dit heb geschreven😩😩 Mijn zoontje is 10 weken, dus misschien toc ...
Ik zie aardig wat herkenning, dus ik ga er nu maar van uit dat dit bij het sprongetje hoort! Ik las ook dat sommige baby's zich vastklampen aan de ouders met deze sprong, misschien hebben onze kindjes het idee dat we ze gaan wegleggen als ze verplaatst gaan worden en dat dat ze wat angstig maakt.. zo vul ik het maar in dan🙂

4 jaar geleden

Reactie op Mollymol

Love to Dream slaapzak. Via bol.com. Ik moet zeggen, tot nu super! Ze kan slapen hoe ze graag wilt maar zonder als een ongecontroleerde heen en weer onrustig te zijn. Ze viel vrijwel direct in slaap en slaap nu al een behoorlijk tijdje. Hopelijk maakt dit ook iets verschil voor haar 🤭 Jaa dat aan dr haar plukken herken ik ook maar niet hoe jij het beschrijft. Meer om te kriebelen zeg maar. Ze kan nog wel aan dr hoofdje zitten maar niet met dr vingers zeg maar. Dit is ook de natuurlijke slaaphouding. Ik heb goede hoop. Hopelijk bij jou ook snel weer rustig...

4 jaar geleden

Reactie op Mollymol

Dat is de Love to dream inbakerslaapzak. Als ze die aanheeft kan ze haar handjes nog wel bewegen (ze liggen dan omhoog en kunnen bewogen worden naar de mond, zo zie je dus wel het hongersignaal van de handjes in de mond doen), maar aan haar haar trekken gaat niet lukken denk ik! Dan moet haar handje toch een stuk hoger komen..

4 jaar geleden

Reactie op xMilou

Die van mij is ook oververmoeid pff. Radeloos wordt je ervan😩😓
Jaaa het is zo lastig want je krijgt ze bijna niet rustig.. althans ik niet. Niks is dan goed wat je doet of aanbiedt.