16 Reacties

4 jaar geleden

Onze zoon is trouwens 5 maanden!

4 jaar geleden

Een wollen deken over zijn matras doen. Wellicht laat zijn matrasje teveel lucht door. Dit is 100% het geval als je het Himlavalv matras het van Ikea.

4 jaar geleden

Hebt*

4 jaar geleden

Een wollen deken over zijn matras doen. Wellicht laat zijn matrasje teveel ...
Die hebben we inderdaad! We dachten zelf ook al dat het van het matras komt omdat hij voldoende is aangekleed. Maar als je een wollen deken er overheen doet dan is het matras niet meer ademend toch?

4 jaar geleden

Hallo! Wij hebben een zoontje van 5 maand en hadden hetzelfde probleem kamer koelt altijd af tot 16-17 graden wij doen nu een romper met lange mouwen, een dikke pyjama, een winterslaapzak en een babydeken er over heen🙂

4 jaar geleden

Reactie op June2021

Die hebben we inderdaad! We dachten zelf ook al dat het van het matras komt ...
Ja klopt, maar het houdt een deel van de kou wel weg. Je zoontje is wel warm gekleed maar via het matras verliest hij weer die warmte. Je zou ook kunnen proberen om voor een deel het matras te bedekken zodat het bijv bij zn hoofdje wel ademend blijft, als je het een eng idee vind. Hier helpt het iig wel goed! M’n dochter wordt ook niet wakker met haar neus in het matras.

4 jaar geleden

Heeft ons kleintje ook last van. Meestal doen we over haar kleren savonds nog een vestje aan, tenzij het echt hele dikke kleding is. Inderdaad ook een tog 3,5 slaapzak met lange mouwen aan. Daarnaast slaapt ze ook nog onder een laken en een katoenen fleece(lijkt het wel) deken van Jollein. Nu blijft ze goed op temperatuur. Daarnaast moet haar kamer niet onder de 17/18 graden komen want ze krijgt meteen een snotneus 😅 Hoe ik dit straks ga doen wanneer het echt koud is? Geeeen idee. Misschien inderdaad met kruiken werken en standaard hele dikke kleren aan voor het slapen 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Mag ik vragen wanneer deze temperatuur gemeten is? Kindjes die tussen 4 en 6 snachts gemeten worden zijn altijd kouder dan de rest van de nacht omdat het dan het koudste is. En gebruik je een aerosleep? Door de aerosleep komt altijd verse lucht( waar die voor bedoelt is) maar dit kan kindjes ook erg laten afkoelen.

4 jaar geleden

Het is normaal dat de lichaamstemperatuur van je kindje snachts daalt: De eerste weken na de geboorte koelt de kern van een baby ‘s nachts gemiddeld af tot 36,8°C, dat is minder dan bij volwassenen. Tussen 7 en 16 weken komt er voor ieder kind een omslagpunt, waarna de lichaamstemperatuur net als bij volwassenen ‘s nachts daalt tot ongeveer 36,2 °C en de hartslagfrequentie in het algemeen lager wordt. Deze veranderingen ontstaan vrij abrubt en ongeveer tegelijkertijd (Petersen et al., 2001). Jonge baby’s kunnen hun eigen temperatuur nog niet goed reguleren, vandaar dat de juiste dikte van dekens en trappelzakken voor hen nog belangrijker is dan voor volwassenen Dus hoe het nu is, is prima 😊

4 jaar geleden

Reactie op KimH89

Heeft ons kleintje ook last van. Meestal doen we over haar kleren savonds n ...
Voor het tegengaan van een snotneus bij een koudere kamer kun je ook een luchtbevochtiger gebruiken. Is voor newborn’s en baby’s heel fijn!

4 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Mag ik vragen wanneer deze temperatuur gemeten is? Kindjes die tussen 4 en ...
35,7 was vorige week gemeten rond 1.00. Gisteravond was hij om 22:30 36,3 en om 4.30 vanochtend 36,4 (had een extra dekentje gisteravond erbij op gedaan). Wij hebben de Himlavalv van de Ikea, soortgelijk idee als aerosleep.

4 jaar geleden

Voor het tegengaan van een snotneus bij een koudere kamer kun je ook een lu ...
Dank je wel voor de tip! Raad je er specifiek één aan?

4 jaar geleden

Reactie op KimH89

Dank je wel voor de tip! Raad je er specifiek één aan?
Ik zie je reactie nu pas. Graag gedaan! Nee hoor. Ik heb eentje van de Action van €20. Elke diffuser zal wel zn werk doen. Je zou wel moeten kijken naar eentje die geschikt is voor het aantal vierkante meter van de kamer waar je het wilt gebruiken.

4 jaar geleden

Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en gaf aan dat de Aerosleep een top matras is, maar voor veel kindjes te veel lucht doorlaat en dus te koud is. Het is lastig om baby’s dan op temperatuur te houden. Eigenlijk geldverspilling zei ze. Ik zie dat je een soortgelijk matrasje hebt. Misschien helpt een warm kruikje bij de voeten? Ik hoop dat je een oplossing kan vinden 🙏

4 jaar geleden

Wol, wol en nog eens wol! Wol reguleert de temperatuur. Sinds wij hem een merino wollen pyjama aan doen, is hij niet meer koud. Is wel erg duur maar miss ben je handig of iemand in je omgeving.

4 jaar geleden

Bedankt voor alle tips! Wij hebben een wollen dekentje gekocht en deze onder hem gelegd tot aan zijn schouders (lag eerst over hem heen maar toen begon hij na 30 min te huilen). Hij voelde voor het eerst de hele nacht lekker warm aan in z’n nekje🥰🥰.