10 Reacties

4 jaar geleden

Ik neem aan dat je temperatuur genomen hebt, maar heeft ze er zelf last van dat ze kouder is? Of valt dat misschien wel mee? Je zou het zo kunnen laten. Misschien is een dikkere, echt wollen deken beter dan katoen+fleece? Wol reguleert het beste. Is waarschijnlijk warmer of net zo warm als de katoen en fleece samen? Eigenlijk hoort een slaapzak onder een deken niet maar… is de slaapzak dik genoeg nu het ‘s nachts koeler wordt? Wat is de kamertemperatuur kan die misschien hoger (18-20)? Heeft ze een lekkere pyjama die er nog bij kan etc. Muts en kruik kunnen idd nog helpen… Ik doe ons kleintje ook overdag geen korte broeken aan eigenlijk dan voelt ze ook snel koud. Maar met korte mouwen is hier wel een paar keer goed gegaan ondanks dat ze koud aanvoelt was lichaamtemperatuur (bij luierwissel rectaal gemeten) echt wel prima.

4 jaar geleden

Hoe oud is je dochter

4 jaar geleden

Laatst was ze 36.7 graden... Nu heb ik het niet gedaan.. Ik heb het idee dat ze daardoor moeilijker in slaap komt / slecht door slaapt. Slaapkamer is 22 graden.. Ik weet dat met slaapzak Deken overbodig is, en dat fleece deken niet mag.. maar ze ligt qua dikte nu in een herfst slaapzak met lange mouwen.. En gewoon een lange mouw romper+ shirt lange mouw en broek.. Pyjama dacht ik ook.. maar die is niet warmer 🤣.. Ze is 3 maand oud.. Maandag maar eens op het cb vragen.. 🙃

4 jaar geleden

Als haar lichaamstemperatuur verder goed is vooral geen zorgen maken 🤗 Proberen de uiteinden goed warm te houden: Sokjes aan, wantjes om en idd evt mutsje op. Bij het slaapzakje van puckababy kan je de mouwtjes bij de handjes omklappen zodat de handjes lekker warm blijven. Mijn mannetje slaapt ook in een slaapzakje en daarover een dekentje 🤗

4 jaar geleden

Reactie op H3llobaby2021

Laatst was ze 36.7 graden... Nu heb ik het niet gedaan.. Ik heb het idee d ...
36,7 is een prima temperatuur? Is ze vaak minder warm dan 36,7. Mijn dochter van 2,5 heeft sinds haar baby tijd al tussen de 36,7 en 37 gezeten.

4 jaar geleden

Reactie op SFdG

36,7 is een prima temperatuur? Is ze vaak minder warm dan 36,7. Mijn dochte ...
Ja dat is ze dus als ik al die moeite doe.. anders zakt het gewoon verder 🙂...

4 jaar geleden

Reactie op H3llobaby2021

Ja dat is ze dus als ik al die moeite doe.. anders zakt het gewoon verder � ...
Oh sorry!! Dan lees ik weer helemaal verkeerd 😱🤭. Wat vervelend zeg, heb je toevallig een aero sleep matras? Daar komt namelijk Ook veel kou doorheen. Ik persoonlijk vind voor 3 mnd dat je haar dus op temperatuur moet houden wel vreemd idd (ben geen dokter dus is puur m'n ongezouten mening)🤭 hopelijk is er niks en is je kleine meid gewoon eentje die een lage temp heeft (heb ik zelf ook). Is ze verder gewoon alert etc... (vast wel anders had je al aan de bel getrokken)!

4 jaar geleden

Reactie op SFdG

Oh sorry!! Dan lees ik weer helemaal verkeerd 😱🤭. Wat vervelend zeg, heb ...
Geeft niks! Ja ze doet het prima, alert.. lacht veel.. groeit.. gewoon een leuk kind.. S nachts ligt ze in de co sleeper en daar ligt een normaal matrasje in.. dus dat is het denk ik ook niet.. Maak me ook niet echt zorgen, ben zelf ook een kou kleum.. dus zeg altijd dat ze op mij lijkt.. Maar tis zo vervelend ook voor haar 🙂

4 jaar geleden

Wat mss raar klinkt is dat wij een baby hebben die enorm zweet aan de handen en voeten wat verschillende keren per dag dus de handjes en voeten ijskoud maakt en zo durft haar temp ook lichtjes naar beneden halen. Ik doe er zo veel mogelijk talkpoeder aan en zo worden ze terug lekker warm omdat het zweten dan ophoud. Mss heb je hier iets aan

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook een kou kleum. Met te weinig laagjes slaapt hij nog slechter en wordt hij wakker. Ik merk wel dat hij beter slaapt met een wollen dekentje naast zijn slaapzak.