17 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken het ook en volgens mij is het eenkennigheid. Sommige mensen herkent ze en andere zijn nieuw en eng. Als ze moe is en er zijn veel mensen dan heeft ze er meer last van. Vaak is het ook even rustig wennen aan de nieuwe omgeving en mensen en dan wordt het beter. Maar dit weekend bij men oma en bij men schoonouders flink overstuur geweest als iemand anders der vast had. Na een uurtje was alles wel prima

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, alleen mutsie is wel gelijk weer stil bij ons..

4 jaar geleden

Ja bij mij ook snel weer gekalmeerd als ik der overpak

4 jaar geleden

Hier is het helaas eenkennigheid. Als wij hem overpakken en even rustig tegen hem praten en kroelen kalmeert hij weer. De ene keer gaat het goed en de andere keer is het gillen bij bijv. mijn schoonmoeder, maar vooral als papa of mama in de buurt zijn. Als zij oppast krijgen we vooral lachende foto's en lijkt hij het helemaal prima te vinden.

4 jaar geleden

Reactie op SuuzAnn

Hier is het helaas eenkennigheid. Als wij hem overpakken en even rustig teg ...
Herkenbaarrr

4 jaar geleden

Oja dat doet ons zoontje sinds een paar weekjes ook! Als hij bijv bij mijn schoonmoeder op schoot zit houd hij me constant in de gaten of ik er nog wel ben. Zodra ik even uit het oog ben krijst hij het uit😁. En lachen tegen mn schoonma, ho maar. Maar zodra mama hem triggerd om te lachen doet hij het wel😅 Vind het zelf best wel vervelend moet ik zeggen! Ik vind het jammer voor anderen als hij begint te huilen, maar zodra ik hem weer pak is het over. Ik heb mezelf maar voorgenomen om vaker even langs mn schoonma te gaan, want bij mijn ma doet hij het niet.. (die ziet hij vaker)

4 jaar geleden

Eenkennig

4 jaar geleden

Hier hetzelfde bij sommige mensen gaat hij helemaal in paniekmodus. Denk dat het eenkennigheid is. Overigens als wij dan contact maken (als hij nog op schoot zit bij diegene) gaat het vaak nog wel even maar daarna wil die graag terug naar papa en mama

4 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, al is het niet echt eenkennigheid als dit de enige 3 personen zijn waarbij hij dit doet toch? Hij zit hun elke week en bij andere familie leden en vrienden of hij die nou vaker ziet of nooit gezien heeft doet hij dat niet. Het maakt ook niet uit of het hier thuis is of ergens anders. Ik vind het maar raar..

4 jaar geleden

Ik denk eerder dat het zoiets is; https://www.zwangerenportaal.nl/baby/je-baby-weet-wanneer-iemand-slechte-bedoelingen-heeft Daarom vraag ik me af wat er aan de hand zou kunnen zijn. Mijn schoonmoeder en schoonzusje lijken ook veel op elkaar dus misschien dat hij die als zelfde persoon aanziet..

4 jaar geleden

Oh wat interessant, en ook wel een beetje creepy. Ik snap je vervelende gevoel dan wel beter. Zo jammer dat die kleintjes nog niet kunnen praten...

4 jaar geleden

Ik denk eerder dat het zoiets is; https://www.zwangerenportaal.nl/baby/je- ...
Oei niet zo goede band met je schoonmoeder?😅 Hebben ze misschien een wat hardere uitstraling? Dat kan het bijv ook zijn. Om gelijk misschien te denken dat er meer achter zit vind ik persoonlijk vrij heftig.. maar ik ken haar natuurlijk ook niet maar zal wel beetje voor jezelf oppassen dat je nu niet daar teveel spanning om heen maakt dat voelt hij ook

4 jaar geleden

Ik denk eerder dat het zoiets is; https://www.zwangerenportaal.nl/baby/je- ...
Hmm vind het nogal heftig om je schoonmoeder hier van te betichten als ik eerlijk ben! Ons zoontje heeft het ook alleen bij m'n schoonmoeder en minder bij m'n schoonvader bijv. Vind 'slechte bedoelingen' nogal wat van z'n eigen oma..

4 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Oei niet zo goede band met je schoonmoeder?😅 Hebben ze misschien een wat ...
Haha nee zo heftig bedoel ik het niet. Niet dat ze slechte bedoelingen heeft ofzo maar misschien dat hij zich niet zo op zijn gemak voelt bij haar. Ze is heel lief hoor maar ze is ook super claimerig over hem misschien dat hij dat aan voelt..

4 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Hmm vind het nogal heftig om je schoonmoeder hier van te betichten als ik e ...
Het is niet dat ik denk dat ze slechte bedoelingen heeft maar meer dat hij door zijn instinct niet goed op haar reageert dat hij zich niet op zijn gemak voelt bij haar. Het is begonnen na het oppassen toen zat hij al helemaal verdooft op haar schoot toen ik thuis kwam hij hield zich groot naar mijn idee en toen ze weg was schreeuwde hij alles bij elkaar. Ik heb haar naderhand nog gevraagd of alles goed was gegaan enzo maar ze zei van wel alleen dat hij niet wilde slapen. En dat geloof ik wel hoor maar misschien dat ze iets gedaan heeft wat hij niet leuk vond.. ik weet het niet zo goed heb er niet zo’n fijn gevoel bij

4 jaar geleden

Wat het ook kan zijn is dat hij jouw gevoel waarneemt als hij bij anderen op schoot zit 🙈 Volgens mij voelen baby’s veel meer dan we soms denken. Maar als ik me bijv gespannen voel bij iemand en dan hoop dat hij niet gaat huilen, gaat hij juist huilen! Hij voelt dan aan zijn mamma dat er misschien iets niet pluis is. Als hij het bij de schoonmoeder èn schoonzusje heeft en die vriendin dan denk ik niet dat het gedrag van een voorval oid komt….. Maar lastig blijft het wel, konden ze maar praten 🙈 En het zijn vaak schoonmoeders lees ik dus ja, schoondochters en schoonmoeders 🤭🤭 Die liggen elkander niet altijd dus wie weet voelen die kleintjes dat wel aan 😜

4 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Wat het ook kan zijn is dat hij jouw gevoel waarneemt als hij bij anderen o ...
Bedankt voor je reactie🤗 Door de naam van de link van het artikel lijkt het nu of ik mijn schoonmoeder haat 🤣 Zo bedoel ik het niet ik heb juist een goede band met haar daarom vind ik het naar dat ons zoontje zo reageert. Ze heeft al een moeilijke periode en haalt veel energie en vreugde uit contact met der klein zoon, daarom baal ik er extra van dat hij zo van slag raakt ook bij haar. Hij zal ongetwijfeld iets voelen of zien wat hem angstig maakt maar ik hoopte te achterhalen wat zodat hem kan helpen. Konden ze maar praten inderdaad 💚