12 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje is van 2 juni. Tijgert, kruipt, staat nog niet. Maak mij soms ook wel wat zorgen🙈 Cb zei laatst dat het niet erg is. Komt vanzelf wel 🤗

2 jaar geleden

Is niet erg! Lopen hoeft echt las een beetje rond 16 maanden.

2 jaar geleden

Ik denk niet dat je je echt daar druk om hoeft te maken. Ik (probeer) doe dat niet iig. Hier doet hij alleen tijgeren. Niet kruipen, niet optrekken. Mijn neefje van bijna 3 jaar ook van juni, is van tijgeren naar lopen gegaan. Ik was ook in het begin aan het vergelijken omdat ze allebei van juni zijn. Maar nadat het ons en toevallig de arts opviel dat hij qua fijne motoriek voorop liep, heb ik me niet meer zo gek gemaakt met waarom kruipt hij niet of het vergelijken met anderen. Waarschijnlijk is dat bij jou baby ook zo. Maak je je daarom niet druk en vooral niet vergelijken.

2 jaar geleden

Ons zoontje is van 8 juni. Sinds 2 weken kan hij recht zitten zonder om te vallen. Van de ene op de andere dag staat hij recht. Een week later lopen langs alles. Maar tijgert vooruit. Kruipen doet hij helemaal niet. Ik zou me absoluut geen zorgen maken. Het kan plots zo snel gaan.

2 jaar geleden

Ons zoontje kruipt sinds 9.5 maand maarrrr CB zei dat ze dat pas vanaf 11 wat meer willen stimuleren. Zou me er niet te druk om maken hoor! En je kan altijd vragen aan CB of er dingen zijn waar je op moet letten (als er al dingen zijn om je zorgen over te maken)

2 jaar geleden

Ineens gebeurt het en dan gaat het snel! Hier speelde hij ook prima op zijn buik, beetje pivoteren en vermaakte zich echt prima! Geen tijgeren of kruipen. Tot ze dinsdag bij de opvang zeiden dat hij een stukje had gekropen, woensdag thuis niets gezien. Vandaag gaat hij echt snel vooruit en lijkt er veel plezier in te hebben. Tijgeren heeft hij niet gedaan, alleen kleine stukjes in zijn achteruit.

2 jaar geleden

Reactie op Lisvos

Mijn zoontje is van 2 juni. Tijgert, kruipt, staat nog niet. Maak mij soms ...
Hé.. onze dochter ook van 2 juni en precies hetzelfde!! Misschien kunnen ze later trouwen 😉

2 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Hé.. onze dochter ook van 2 juni en precies hetzelfde!! Misschien kunnen z ...
Hahaha goed plan!

2 jaar geleden

Onze dochter tijgert maar alleen net links. Ik maak me daar geen zorgen over want ze gaat wel snel en in een rechte lijn dus ik denk dat ze het wel goed vind zo haha. Ze kan ook over kussens heel tijgeren door een beetje op haar knieen te gaan. Ze kan nog niet zelf gaan zitten maar wel heel goed blijven zitten. Optrekken doet ze nog niet. Ik maak me over niets zorgen. Wij hebben 1 x in de 2 weken een soort 'baby begeleiding' voor ouders met een rugzakje. Volgens de begeleiding doet onze dochter het prima en hoeven we ons geen zorgen te maken. Ze is van 22 juni

2 jaar geleden

Mijn dochter is van 18 juni en rolt alleen maar de kamer door. Daarentegen probeert ze al der eigen haar te kammen en is haar pincetgreep sinds 9 maanden piekfijn in orde. Iets te misschien 😂 Ze gaan vanzelf staan en lopen 😊

2 jaar geleden

Ik denk dat het aan de datum ligt 🙈 Ons dochtertje is ook van 9 juni en doet ook echt nog helemaal niks. Bij haar op het kdv zit ook een tweeling van 9 juni, zelfde verhaal haha. Bij ons komt wel de fysio af en toe voor wat oefeningen, maar die zegt dat er echt niks mis is met haar, maar dat ze er gewoon geen zin in heeft. Je zou eens een doorverwijzing kunnen vragen via het cb (is gewoon helemaal gratis). Merk bij ons dochtertje ook dat ze qua kletsen en fijne motoriek weer voorloopt, ze zeiden ook bij het bureau dat je dat vaak ziet. Maar verder; geen zorgen maken hoor!! Ieder kindje heeft z’n eigen tempo!

2 jaar geleden

Sommige baby's gaan helemaal niet kruipen. Misschien heb je wel zo'n kindje hihi. Ik zou me niet te druk maken. Als ze zichzelf al wil gaan optrekken gaat het echt wel goedkomen. Misschien gaat ze van zitten/liggen in 1x naar staan en lopen