8 Reacties

4 jaar geleden

Ja precies hetzelfde hier! Ze huilde elke keer als ik haar op mijn schoot wou voeden. Ik kwam erachter dat ze liggend gevoed wou worden. Dus ik geef haar bij alle voedingen liggend in haar nestje een flesje. Ze heeft er voor de rest geen last van. Het handige hieraan is, op het moment dat ze de fles met haar tong wegduwt en niet meer wilt, pak ik haar meteen op voor een boertje op mijn schouder en de boertje komt er dan heel snel uit. Ik las ergens op internet dat dat gebeurd als ze liggen en meteen worden opgepakt daarna. Mijn dochtertje wordt zondag 10 weken. Als ze er voor de rest geen problemen mee heeft en ze er tevreden mee is, dan kan je het gewoon gerust doen.

4 jaar geleden

Ik heb trouwens ook geen idee hoe dit komt, ze hebben nu al een eigen willetje 🤣🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Ik doe het dan vaak in de rugby houding op de bank leuning. Kun je dat doen?

4 jaar geleden

Ik geef BV maar als onze dochter een flesje krijgt zet ik haar in het wipstoeltje (in de laagste stand dus dat ze ook ligt). Dit deden we bij onze zoon ook vanwege reflux klachten.

4 jaar geleden

Mijn dochter drinkt vanaf begin liggend op haar zij, de laatste tijd probeer ik steeds meer zittend te voeden. Ik zit en heb haar op mijn benen tegen me aan, haar rug tegen mijn buik en mijn ene been iets hoger dan andere been zodat haar hoofdje iets hoger ligt. Naast me een kussentje waar haar voeten op komen. Wij zijn dat gaan doen omdat ze te gulzig dronk in het begin, liggend neemt ze haar tijd en drinkt ze ook alles op.

4 jaar geleden

Onze dochter is nu ook 10 weken en zij slaapt op een reflux kussen . Haar laaste fles savonds en eerste fles smorgen drinkt ze ook steeds op haar kussen

4 jaar geleden

Mijn dochter huilt ook als ik haar in mijn armen neem, ik geef borstvoeding maar ze is dus pas stil als ze die tepel goed gepakt heeft. Ook met liggend voeden ligt ze te brullen totdat ze eten heeft… honger is NU HONGURRR dus ik geloof niet dat de houding er hier erg toe doet 🙈 we moeten maar even door dat minuutje heen hier

4 jaar geleden

Is overigens niet bij elke voeding zo hoor maar het valt wel op, en klinkt heel herkenbaar! Hier zal liggend voeden helaas niet altijd gaan, dus ze heeft pech 😬