6 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft begin december RSV gehad op z’n 6 maand. Hij is nu om de 2 weken verkouden/hoesten/snotterig waardoor we vaak moeten puffen met Ventolin en/of Flixitide. Komt vaker voor volgens onze kinderarts, vanaf het weer terug beter wordt, zal het terug beteren zei ze. Ons zoontje had koemelkeiwitallergie, zijn op 2 weken overgestapt op pepti mct en op 2 maand overgestapt op Neocate. Dit is volledig koemelkvrij. Alsook omeprazole voor verborgen reflux. Ons zoontje huilde/krijste bijna 12u per dag van de pijn, sliep heel weinig, waardoor de klachten erger werden. Ik zou wel eerder advies van een kinderarts volgen op vlak van voeding, zeker als je koemelkallergie vermoedt. Kan je eventueel ook een terugbetaling aanvragen, want die voeding is pokkeduur 😅.

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft met 5 weken en met 8 weken 10 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de optiflow met RSV. Sindsdien peuterastma en bij elk virus is het weer naar de spoed rijden om te beoordelen of er weer zuurstof nodig is. Nu zijn we pas begonnen met een astmapufje en sindsdien is hij bij een virus wel wat verkouden maar niet meer benauwd. Komt snachts nog iedere 2 a 3 uur.

2 jaar geleden

Ons zoontje lag met kerst in het ziekenhuis met het RS. Nog altijd een pruttelende koffiezetapparaat ( zoals de kinderarts omschreef). Aankomende week weer op controle komen om verder te kijken. Zodra we hier merken dat die verkouden word zonder snottebellen dan gaan we preventief beginnen met zoutoplossing zodat het los komt en hij het op kan hoesten. Hier is het ook standaard elke 2 weken wel een paar dagen koorts. Ook zit die op de pepti voeding.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is sinds zijn geboorte aan het hoesten en niezen. In januari heeft hij het RS-virus gehad. Gelukkig niet richting ziekenhuis hoeven gaan, maar wel doorverwijzing gekregen voor de kinderarts. En een puffertje omdat hij een piepende en zagende ademhaling had, meer dan normaal. Afgelopen week zijn we bij de kinderarts geweest. Nu een andere puffer mee gekregen die hij waarschijnlijk in de wintermaanden nodig gaat hebben. De kinderarts zei overgevoelige luchtwegen waardoor hij elke kleine verandering oppikt en verkouden wordt en meer moet hoesten. Hij gaf aan dat ze onder de 4 jaar nog niet spreken van astma, ook doordat de kindjes eroverheen kunnen groeien.

2 jaar geleden

Reactie op Ritualslj

Mijn zoontje is sinds zijn geboorte aan het hoesten en niezen. In januari ...
Dat laatste klopt dat zei mijn huisarts ook over astma en ook dat ze liever onder de 3/4 jaar daar ook nog niet op testen. Maar omdat alle middeltjes hier niet werken en wederom reflux uitgesloten is en zowel vader als moeder hebben eczeem, astma als kind en hooikoorts als volwassenen en kinderen blijft piepen en hoesten mag ik bloed laten prikken bij hem om toch astma en allergieën te gaan bepalen. De kans is gewoon te groot dat hij het wel heeft omdat hij er dan symptomatisch op behandeld kan worden indien nodig

2 jaar geleden

Wat een vervelende verhalen allemaal. Ons zoontje heeft met 7 weken een week in het ziekenhuis gelegen met het rs virus. Hij is nu 8 maanden en is sinds die tijd 1 keer verkouden geweest en 1 keer 2 dagen koorts gehad. Verder kerngezond en dus helemaal geen last dat hij destijds het rs virus heeft gehad. Iedereen sterkte!