6 Reacties
2 jaar geleden
Eten voor kleintjes is ongeveer hetzelfde als rapley. Andere boeken gaan meer uit van de standaardvorm; eerst pureren, dan fijn prakken, dan grof prakken, enz.
2 jaar geleden
Ik heb 'Lust ik wel!', van het voedingscentrum. Met tips en recepten van oefenhapjes t/m de pot mee eten.
2 jaar geleden
Rapley is vooral gewoon met de pot mee eten toch? Ik heb de solid starts app, die hebben ook recepten en zelfs een heel plan voor iets van 100 dollar met heel veel recepten. In de gratis app heb je per ingredient een recept en staat ook per ingredient hoe je het kan snijden eventueel koken/stomen zodat het geschikt is.
Bij ons eet ze voor een groot deel met ons mee, we letten vooral op zout en op het formaat. Dus als wij pasta eten gaat de groente of heel fijn in een dikke saus of we snijden stukken juist wat groter apart voor haar (bv repen courgette ipv halve rondjes). En soms krijgt ze bv linzen of kikkererwten pasta omdat daar net wat meer ijzer en andere voedingswaarde inzitten. Als het pittig of zout is dan bakken of stomen we dezelfde groente als die wij eten apart in het geschikte formaat, al heeft ze laatst ook al curry op. Als iets met een lepel gegeten moet worden vullen wij de lepels en geven we ze aan haar. Wordt wel een bende maar ze leren echt heel snel en er gaat hier steeds minder over haar hele gezicht of op de grond.