26 Reacties
2 jaar geleden
Poeh, heftig hoor...is dit al langer aan de gang of recent. Ik mag in m'n handjes klappen met een goede slaper, laatste tijd is hij ook wat onrustiger en zetten we een muziekje aan, dat helpt hem goed in slaap te vallen. Rond de 9 maanden heb je wel een slaapregressie. Ook kun je eventueel contact opnemen met een slaapcoach. Heel veel sterkte en succes, niet slapen is echt slopend
2 jaar geleden
Reactie op Lynx
Vrij weinig eigenlijk, we doen overdag altijd rustig aan. Hij slaapt in de ...
Dan heb je grote kans dat de oorzaak van ‘s nachts niet willen slapen te veel slaap overdag is. Baby’s van 8–12 maanden hebben nog ongeveer 2,5-2,75 uur slaap overdag nodig, verdeeld over 2 of indien nodig 3 dutjes. Wij volgen slaaptipsvoorbabys en ze slaapt in de ochtend 30-40 minuutjes en in de middag 1,5-2 uur. En dan van 19-7. Misschien waard om te proberen?
2 jaar geleden
Reactie op G_F
Poeh, heftig hoor...is dit al langer aan de gang of recent. Ik mag in m'n h ...
Dit is al een maand aan de gang, sinds hij ziek is geweest. Hij is nog steeds wat snotterig, maar heeft het ergste achter de rug.
Hij heeft in een week tijd corona, zesde ziekte én 2 nieuwe tandjes gekregen, dus dat was heftig. En sindsdien wordt er niet meer geslapen.
Een slaapcoach zie ik niet zo enorm zitten, maar ik overweeg eventueel naar een osteopaat te gaan. Mijn man wil dat nog niet, dus we gaan eerst nog proberen of het helpt als we z'n avondeten wat fijner maken, aangezien hij de neiging heeft om z'n eten in één hap door te slikken. Misschien zit dat hem dwars.
2 jaar geleden
3 borstvoedingen vind ik echt heeeeel weinig… wat eet hij verder op een dag? Want (zeker) bij borstvoeding is het niet de bedoeling dat je vast voedsel gaat vervangen voor melk. Tot 1 jaar blijft melk de hoofd voeding, en bied je dus eerst de borst aan, en geef je binnen 30-60 minuten het vaste voedsel.
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
3 borstvoedingen vind ik echt heeeeel weinig… wat eet hij verder op een dag ...
Hij eet in de ochtend een hele boterham na de borstvoeding, dan een heel stuk fruit of een Knijpfruitje met wat water of thee, in de middag nog een boterham na de borstvoeding en dan tussendoor een soepstengel met wat water. Dan in de avond vaak een flink bakje met pasta of aardappelen en groente. Dus hij eet behoorlijk veel.
De borstvoeding loopt wel terug merk ik. Ik ben ook bezig om dat weer op te hogen.
2 jaar geleden
Wij hadden dit een paar dagen terug. Eerste. Nacht werd ze om half 10 wakker en om 11 uur sliep ze nog niet. Elke x huilen als we wegliepen,dus denk verlatingsangst. Toen maar tussen ons in gelegd en toen sliep ze tot 5 uur, totdat ze wakker werd van men man zen gehoest. Dag erop werd ze weer wakker om 9 uur al. Gelukkig ging ze weer slapen als ik over haar hoofdje aaide. Ieder uur van die nacht werd ze wakker. Ieder uur kostte het me 10 min om haar in slaap te krijgen. Maar ik wilde haar niet opnieuw bij ons in bed omdat ik niet wil dat ze daaraan went. Aan het einde van de nacht zat er steeds langer tussen. Eerst anderhalf uur en toen 2,5. Nacht erop was ze nog 2 x wakker en vannacht nog 1 x. Maar nu kan ik gewoon speen geven en weglopen. Dus gelukkig!! Maar wat vermoeiend is dat zeg! Dan zie je ook zo op tegen de nacht! Hopelijk gaat het bij jullie binnenkort beter.
2 jaar geleden
Reactie op Lynx
Hij eet in de ochtend een hele boterham na de borstvoeding, dan een heel st ...
Jaa als je graag nog langer borstvoeding wilt geven dan zou ik echt meer voedingen op een dag blijven geven, want helaas is de productie met 8 a 9 maanden nog niet stabiel genoeg voor nog maar 3 voedingen per dag..
Is hij echt altijd zo geweest? Met het slapen?
2 jaar geleden
Reactie op Mollymol
Wij hadden dit een paar dagen terug. Eerste. Nacht werd ze om half 10 wakke ...
Het wordt gewoon frustrerend na een tijdje, omdat voor ons gevoel alles waar hij last van kan hebben (allergieën, te weinig eten, verlatingsangst) toch ook overdag dwars zou moeten zitten. Maar dan heeft hij nergens last van.
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Jaa als je graag nog langer borstvoeding wilt geven dan zou ik echt meer vo ...
Hij is altijd een moeilijke slaper geweest, maar we kwamen er na 6 maanden pas achter dat hij koemelkallergie had. Toen heeft hij ongeveer anderhalve maand best prima geslapen. Maar dat was het zo'n beetje.
2 jaar geleden
Reactie op Lynx
Hij is altijd een moeilijke slaper geweest, maar we kwamen er na 6 maanden ...
Ik heb helaas geen tips voor je ofzo hoor, ons zoontje kent de definitie van slapen ook totaal niet. Maar slaapt overdag ook niet. S nachts gilt hij alles aan elkaar en is hij klaar wakker. Overdag doet hij 2x een hazenslaapje van 20 minuten.
Ik heb dus geen tips helaas maar wel erkenning ❤️ Het is zo ongelooflijk pittig..
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Ik heb helaas geen tips voor je ofzo hoor, ons zoontje kent de definitie va ...
Pffffft, lastig he?! Je gaat zo twijfelen aan jezelf.
Die van ons sliep de ochtend ook eerst voor geen meter. De pick up put down methode werkte daar wel goed voor, maar het is ontzettend vermoeiend om te doen en ik heb er 's nachts de puf eigenlijk niet voor.
2 jaar geleden
Reactie op Lynx
Pffffft, lastig he?! Je gaat zo twijfelen aan jezelf.
Die van ons sliep de ...
Ja het is (voor mij) het zwaarste bij het krijgen van een kind…
Toen hij 3-4-5 maanden was heb jk ook van alles geprobeerd, maar niks werkte… ik heb het opgegeven, hij slaapt in een co sleeper naast me zodat ik niet 100x per nacht m’n bed uit moet, en verder hoop ik dat dit heel snel over is… dit is al vanaf dag hij geboren is. Hebben het hele ziekenhuis al van binnen en buiten gezien. Maar niemand kan iets vinden.
Voor de rest ook van alles geprobeerd qua osteopaat, homeopaat, edelstenen, allerlei verschillende methodes, maar niks helpt…
Zelf denk ik nu dat het voor mij een les word om te lerendit te accepteren, ipv hem te leren slapen.. ik ben zelf ook gestopt met werken omdat ik het niet meer trok. En ik hoop dat wanneer ik het leer accepteren, er dan een rust terug keert ofzo.
Ken je de Facebook liefde van een moeder? Daar is zoveel erkenning op te vinden wat mij wel een soort van troost geeft of in ieder geval het gevoel dat ik niet alleen ben
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Ja het is (voor mij) het zwaarste bij het krijgen van een kind…
Toen hij ...
Ja die website ken ik wel, was vooral in het begin heel fijn om te lezen.
Ik probeer ook echt rustig te blijven. Ik merk wel dat als ik hem oppak en best luidruchtig een paar keer heel diep ademhaal, dat hij daar rustig van wordt. Het helpt daarnaast mezelf heel goed.
En soms niet en dan huilen we met z'n tweeën 😅
2 jaar geleden
Reactie op Lynx
Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat?
Hoi, het kan zijn dat het te spiri wappie voor je is . Maar diegene gaat op afstand praten op zielsniveau met je kindje en kijkt zo wat er aan de hand is .
2 jaar geleden
Hoi. Allereerst heel veel respect voor je dat je zo liefdevol blijft proberen je kindje zn nodige slaap te geven! Ons kindje heeft in de nacht ook erg moeite met slapen in tegenstelling tot eerst (tot 6 maanden geslapem van 8 tot 8) Ik en mijn man geloven erg in de nabijheid die een kindje nodig heeft en niet perse in een “slaapassociatie”. Ik weet natuurlijk niet of je erachter staat en of je het kan bieden (want het heeft ook zo zn nadelen) maar wil je je kindje eventueel in jullie bed laten slapen? Zo krijgt iedereen toch zn nachtrust? Nogmaals dit is hoe wij het doen, kan me goed voorstellen dat dit niet bij iedereen past!