Ik weet het gewoon echt niet meer. Ik zit hier nu weer om half 3 midden in de nacht met een knorrig kind dat ab-so-luut niet fatsoenlijk wil slapen in de nacht.
We hebben voor ons gevoel echt alles al geprobeerd; pick up put down methode (probeer ik nog steeds, maar ben dan vaak langer bezig hem in slaap te krijgen dan dat hij uiteindelijk slaapt), eerder borstvoeding in de avond zodat hij het goed kan verwerken, nachtlampje, muziekje, strak slaap ritueel, naar de huisarts geweest maar die kon niks vinden. Maakt allemaal niks uit.
Overdag kan ik hem in bed leggen en gewoon meteen de kamer uit lopen. Soms moppert hij nog wat, maar dat is het. Hij wordt ook altijd heel rustig weer wakker.
Maar in de avond/nacht is het steeds brullen, terwijl ik echt precies hetzelfde slaapritueel aanhoud. Hij heeft dan echt onrust in z'n lijf en doet vaak z'n best om in slaap te komen, maar het lukt hem echt niet zelf. Na veel in slaap wiegen en dan na wegleggen nog op z'n rug kloppen (of weer opnieuw moeten beginnen) valt hij dan in slaap om vervolgens een uur later weer wakker te worden.
Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie waardoor het in de nacht zo moeilijk is.
Hij eet heel erg goed, krijgt 3x per dag nog borstvoeding en een nachtvoeding. Ontlasting is ook goed en regelmatig.
Heeft iemand de gouden tip? Ik ben echt dood en doodmoe, want ik krijg steeds hooguit een uurtje slaap.