63 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje laatst getest met een zelf test via zijn neus. En ook een keer bij de huisarts. Ook via zijn neus. Hij vindt niks leuk bij zijn neus, dus ook dit niet, maar het lukte wel.

2 jaar geleden

Zelf nog niet hoeven doen hier maar hij is in het zk getest. Toen was die 6 maanden en daar deden ze alleen begin van neusje. Als ik het thuis zelf zou doen zou ik in de mond tegen het wangetje doen en ook klein stukje neus voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Ik test mijn baby niet. Weet ook niet hoe het advies zou zijn, evt ggd raadplegen? Onder de 5 jaar hoeft het niet, meende ik? Ben wel benieuwd: wat zou je met de uitslag doen? Verandert het je handelen? Evt paracetamol als je baby er echt naar van zou zijn, anders rust en nabijheid❤️ Succes!

2 jaar geleden

Reactie op 88lau

Ik test mijn baby niet. Weet ook niet hoe het advies zou zijn, evt ggd raad ...
Gaat jou kindje ook na de opvang? Want stel je kindje test positief zou je het nog naar de opvang brengen met het risico dat de leidsters en andere kindjes positief testen en de opvang tijdelijk moet sluiten. Voor jezelf is het inderdaad geen toegevoegde waarde om te weten. Ik bedoel het niet aanvallend maar ben gewoon benieuwd of er over na gedacht is

2 jaar geleden

Hier moest hij getest worden wegens aanhoudende koorts. Gewoon diep in de neus zoals bij ons. Jammer genoeg. Mijn oudste zoontje heeft gewoon snot en heb ik getest in het begin van zijn neus en dan nog een snotje meegenomen. Die testte direct positief…

2 jaar geleden

Binnenkant wangen en erna als het lukt klein stukje in de neus, echt het voorste stukje of anders wat snot wat uit de neus komt. In de mond ging prima. M’n zoontje vindt dingen aan zijn neus niet prettig. Er dus voor gekozen om het door z’n snot te halen.

2 jaar geleden

Zelftesten nog nooit gedaan wel bij de GGD

2 jaar geleden

Tijdje terug zelftest gedaan, met een snotje dat al uit haar neusje hing. Was positief, (ik en haar papa hadden het toen ook). Dus nog naar de ggd geweest, en gewoon dezelfde test als volwassenen. Alleen deden ze het minder lang en minder diep. Mijn dochter vond het totaal geen probleem, bleef vriendelijke lachen. Ze boden wel een speciale “kinder test” aan. Maar dan zou ze 15/20 minuten op iets moeten kauwen. Nou dat leek me een beetje onmogelijk bij een baby. 😅

2 jaar geleden

Ik weet van iemand dat ze een zelftest heeft gedaan met snot wat eruit kwam en dat werkte. Toen de opvang 10 dagen dicht moest vanwege besmettingen heb ik haar niet laten testen. We hebben onszelf getest en die was negatief en niemand had symptomen. Aangezien de opvang toch dicht was zagen we de toegevoegde waarde niet zo. Achteraf bleek wel haar mentor het flink gehad te hebben, misschien hadden we het wel maar waren we gewoon niet ziek. Baby zou via bv en de booster die ik heb gehad goed beschermd moeten zijn.

2 jaar geleden

Heeft hij veel snot? Dan is stokje daarmee nat maken ws wel genoeg. Wij hebben hem 1 keer laten testen bij GGD paar weken terug. Stokje raakte puntje van zijn tong en ging heel ondiep in zijn neus. Hij vond het helemaal niet erg. terwijl wij niet aan z'n neus mogen zitten

2 jaar geleden

Als hij een snotneus heeft, langs het snotje vegen! Heeft bij onze baby mega goed gewerkt!

2 jaar geleden

Wij hebben twee kinderen, 1 van bijna 4 jaar en 1 van 8 maanden. Geloof me, het is veel zieliger en veel meer gedoe om de test bij de oudste dan bij de jongste af te nemen. De jongste beseft niet wat er gebeurt en is er dan ook niet bang voor. Ik heb haar nu 3 x een zelftest afgenomen en 1 x is zij bij ggd getest toen mijn schoonmoeder Corona had en de dag daarvoor flink boven haar had gehoest zonder iets voor haar mond te houden. Ze moet meestal niezen maar lacht daarna weer. De oudste gaat bij het woord test al in de weerstand. Wij testen de meiden niet te pas en te onpas maar aangezien mijn ouders wekelijks oppassen neem ik wél een zelftest af bij klachten. Mijn ouders zijn weliswaar geboosterd maar toch ga ik niet onnodig risico lopen.

2 jaar geleden

Wij hebben een pcr test bij de dr gedaan. Staafje 3sec in de neus

2 jaar geleden

Snap echt niet dat mensen hun baby testen🙈 zou het zelf never nooit doen. Laatst zelf corona gehad, me zoontje was ook niet lekker maar testen doe ik niet.

2 jaar geleden

Reactie op miess97

Snap echt niet dat mensen hun baby testen🙈 zou het zelf never nooit doen. ...
Zo'n stokje langs een snottebel halen is anders als écht testem 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op miess97

Ik snap niet dat mensen het niet doen. Ik besmet liever niet de leidsters op de opvang dat straks alle kinderen thuiszitten omdat er geen personeel is en alle ouders er mee opgezadeld zijn. Ieder z'n ding.

2 jaar geleden

Reactie op daegonna

Hier moest hij getest worden wegens aanhoudende koorts. Gewoon diep in de n ...
En hoe gaat t nu met je kinderen?

2 jaar geleden

Toen mijn dochter ineens 40,2 graden koorts had, werd ik er door de huisarts op gewezen dat het best eens corona kon zijn. Ik heb toen zonder klachten positief getest bij de ggd, dag erna heb ik een staafje langs haar neusvleugels gehaald en ja hoor... binnen 2 tellen positief. Ze heeft er geen last van gehad, hoefde ook helemaal niet diep te gaan. Dit was een week of 3 geleden.

2 jaar geleden

Reactie op miess97

Dar begrijp ik dus ook niet! Als de kleine man koorts heeft blijft hij thuis en als ik ziek ben ook. Niet normaal maken wat niet normaal is!

2 jaar geleden

Reactie op Marita1511

Dar begrijp ik dus ook niet! Als de kleine man koorts heeft blijft hij thui ...
Ja vind ik ook, tegenwoordig is iedereen gek geworden met dat hele corona gedoe.