16 Reacties

2 jaar geleden

Hoii! Super leuk zwemmen met je kleine 😊 Ik heb het meerdere malen gedaan. Ik neem mee: baby float, 2 hydrofiele doeken, handdoek, extra voeding want die van mij krijgt honger van zwemmen, en makkelijke kleding. Eerst even laten wennen. Mijn meisje heeft het eerste halfuur grote ogen en kijkt om haar heen. Na een tijdje komt ze los en gaat ze water trappelen. Super leuk en veel plezier 🥰

2 jaar geleden

Zo leuk dat jullie gaan zwemmen! Wij gaan ook vaak met onze dochter zwemmen sinds ze 6 maanden is ongeveer en ze vindt het super :-) Tussen de vorige voeding en starten met zwemmen voldoende tijd laten en verder vooral genieten samen in het water! Baby float heb ik nog nooit gebruikt, ik hou haar gewoon vast en zwier haar zachtjes heen en weer in het water en probeer wat "oefeningetjes" met haar :-) Inspiratie kan je hier vinden: https://youtu.be/16J5WHqgqkI

2 jaar geleden

Ons zoontje vindt zwemmen fantastisch. We nemen inderdaad een baby float mee en zo loopt hij door het peuterbadje. Gewoon doen, veel plezier en genieten!

2 jaar geleden

We gaan dit ook doen zondag ochtend. We nemen hydrofiele doek , handdoek , zwempamper mee en voeding. We gaan hem zelf vast houden aangezien het de eerste keer ga zijn. En als het meevalt dan zullen we ook een baby float kopen.

2 jaar geleden

Wij doen dit nu ook sindskort elke woensdag, er is een groep voor met andere mama’s en papa’s en hun kleintjes. Ik neem vaak alleen zijn badcape, hydrofiele doek, zwemluier en shampoo mee. Omdat het 45 minuten zwemmen is, en hij vaak voor het zwemmen thuis nog eten krijgt neem k geen voeding mee. (Maar natuurlijk wel altijd handig voor het geval dat.) Wel neem ik een flesje water met wat diksap mee. Babyfloat heb k ook niet gebruikt. Hou hem vast en er zijn matjes waar ik heb op kan laten zitten.

2 jaar geleden

Zwemmen is super tof! Ga je zelf zwemmen of ga je een les ouder&kind zwemmen doen? Bij de meeste zwembaden moeten kindjes buiten de lessen om wel iets van een zwemvestje/-bandjes/-vleugeltjes om. Tijdens de lessen hoeft dit niet. Mijn tip is vooral: houd het kort en simpel. Een half uurtje zwemmen is echt al meer dan genoeg. Meeste baby's zijn dan al doodmoe. Zorg dus ook dat je kindje goed is uitgerust als je gaat zwemmen, anders is het voor niemand leuk. Qua eten: minimaal een uur tussen de laatste maaltijd en het zwemmen, anders komt het er zo weer uit. Wat mee te nemen? Zo min mogelijk, want het is sowieso gedoe. Ik doe van tevoren mijn bikini aan. Scheelt weer met omkleden. Verder: schone onderbroek voor jezelf, handdoek voor jezelf, zwemluier, normale luier, billendoekjes, billencreme, badcape. Voeding neem ik niet mee, want we zijn nooit lang weg en als we thuiskomen krijgt ze nog even een (gekolfde) fles en gaat dan gelijk naar bed. Owja, ik neem haar ook mee in haar pyjama. Onze zwemles is namelijk van 18:45 tot 19:15.

2 jaar geleden

Baby zwemmen vinden wij super leuk. Wij doen het in een groep met liedjes zingen en oefeningen. Bij ons wordt je goed begeleid in het onderwater gaan en eerst leek me liedjes zingen niks. Maar als we thuis een liedje zingen wat we in de les ook zingen begint ze te lachen en te trappelen. Wij kleden de baby om bij het zwembad bij de speciale planken met omkleed kussens. En ik heb een extra dikke doek mee om haar na het omkleden mee te nemen naar de kleedkamer anders wordt ze nat. Je kan ook de maxi cosi gebruiken. Veel plezier!

2 jaar geleden

.

2 jaar geleden

Misschien een gekke vraag… Maar waar laten jullie je baby als jullie zelf gaan omkleden?

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Misschien een gekke vraag… Maar waar laten jullie je baby als jullie zelf g ...
Bij ons in het zwembad hebben ze in de kleedkamers verschoonmatten en een paar kinderstoeltjes staan dus daar zet ik mn kleine man in als ik me zelf even omkleed. Als dat er niet is zou ik hem denk ik met verschoonmat en al even op de grond zetten

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Misschien een gekke vraag… Maar waar laten jullie je baby als jullie zelf g ...
Voorheen in de maxi cosi, maar inmiddels heeft ze een andere autostoel, die in de auto blijft. Dus nu zet ik haar gewoon in de kleedkamer op een handdoek op de grond. Wel een uitdaging om haar daar ook op te houden 😅

2 jaar geleden

Reactie op Carlien20

Bij ons in het zwembad hebben ze in de kleedkamers verschoonmatten en een p ...
Oh dat is handig! Ben zelf nog niet geweest dus moet het maar even zien dan, zou wel heel fijn zijn als ze ook stoeltjes hebben bij het zwembad bij mij id buurt

2 jaar geleden

Reactie op SuusZ88

Voorheen in de maxi cosi, maar inmiddels heeft ze een andere autostoel, die ...
Jaa dat snap ik! Dat zal hier ook een uitdaging zijn als er geen stoel oid iets 😅 vandaar mijn vraag. Eerste keer neem ik misschien dan even oma mee voor de zekerheid 🤪

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Jaa dat snap ik! Dat zal hier ook een uitdaging zijn als er geen stoel oid ...
Wij zitten gewoon in de grote kleedkamer en ik accepteer maar dat ze een beetje rond scharrelt. Zolang ze maar niet de douche in kruipt of met andermans schoenen gaat spelen, vind ik het prima. Het is wat het is en de "steriele" fase is wel zo'n beetje voorbij. 😂

2 jaar geleden

We hebben 2 lessen gevolgd tot zo ver. Ik kleed me altijd thuis al om. En haar bij het zwembad. Wat ik meeneem voor haar: 1 xxl hydrofile 1 badcape 1 set Schoone kleding Boterham of een koekje voor er na (Luier koop ik in het zwembad)

2 jaar geleden

Een wasbare zwemluier sowieso en een beetje douchegel voor daarna, is je kindje gelijk gedoucht 😀