34 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een houten van little dutch. Heb ook speelgoed cadeau gekregen met allemaal vellekleuren die ik daar aan kan hangen. Mijn meisje is nu bijna 8 weken en ligt er sinds 2 weken onder.

4 jaar geleden

Volg!

4 jaar geleden

Ik ben ook aan het oriënteren geweest en kwam een artikel tegen hierover: https://www.inbakeren.nl/blog/wel-of-geen-babygym-en-wanneer/ Een babygym zou dan rond de 3 maanden leuk zijn en eerder niet - pas zodra ze zelf actief naar dingen gaan grijpen, want dan doen ze dus wat met de speeltjes die eraan zitten. Dat zal bij de ene baby met 10 weken zijn bij de ander misschien 15. Onze dochter is morgen 9 weken en toont nog geen interesse in bijvoorbeeld een rammelaar dus laat ik het nog even zitten. Wil zelf ook liever een houten want ben een beetje bang voor overprikkeling, daarmee kan je zelf het aantal speeltjes in de hand houden en ook wisselen. Vind zelf vooral fijn dus, als de speeltjes leuk zijn maar niet bij elke minimale (per ongeluk) beweging er al keiharde muziek uitkomt en 20 lichtjes 😅 maar dat ben ik. Aan de andere kant zijn de harde primaire kleuren die meestal op de plastic versies zitten wel duidelijker denk ik!

4 jaar geleden

Deze foto zegt genoeg, mijn meisje (nu 9wkn op de foto 7) vind de babygym helemaal geweldig! De kleurtjes, de knuffels. Ze kijkt hele tijd om zich heen. Grijpt naar de knuffels! Felle kleuren stimuleert de ontwikkeling meer.

4 jaar geleden

Reactie op kellyp99s

Deze foto zegt genoeg, mijn meisje (nu 9wkn op de foto 7) vind de babygym h ...
Baby ziet pas na 3 maanden de kleuren. Ze zal nu alleen maar zwart wit zien

4 jaar geleden

Mijn kleine leg ik vanaf 3 weken al in de babygym en vond direct het kraakstuk al geweldig en was er mooi op aan het slaan. Nu met 7 weken begint hij de spiegels te ontdekken en al aardig te schoppen en slaan tegen alles aan. Ook schaterlacht hij om ons te laten weten dat het leuk is. Ik hang altijd in het midden zijn boxspiraal in het midden naar beneden die ligt op zn buik en is die ook mooi druk mee. Vind het geweldig om naar te kijken hoe hij zich vermaakt

4 jaar geleden

Hier ook al met 7 weken hij vind het helemaal geweldig, 💖

4 jaar geleden

Reactie op yenniej89

Baby ziet pas na 3 maanden de kleuren. Ze zal nu alleen maar zwart wit zie ...
De kleuren rood & groen reageert zij heel duidelijk op. Daarbij bedoel ik er gewoon mee dat felle Kleuren meer stimuleert. Dus ik raadt dat aan i.v.m toekomst. 😉

4 jaar geleden

Reactie op yenniej89

Rood en groen zien ze ook met 9 weken

4 jaar geleden

Onze kleine man ligt er elke dag 10 minuutjes onder. Hij is 7 weken oud. Doen we nu een weekje ofzo. In het begin deed hij niet zoveel. Hij schopt en slaat nu actiever... wat hij ziet? Geen idee, maar 10 minuutjes per dag kan vast geen kwaad 😉

4 jaar geleden

Reactie op yenniej89

Volgens artikel van 24baby beginnen baby's kleuren te zien met 4 tot 6 weken beginnend met rood. Ons dochterje doet ook nog helemaal niks met de babygym die wij hebben ook de hangspeeltjes Aan de wipstoel zijn nog niet echt interessant. Wel heeft ze veel interesse in de baby mobiel boven de box, een nijntje rammelaar en uiteraard onze gezichten 🙈😅

4 jaar geleden

Wij hebben deze gekregen van fisher price ik zie nu wel dat we de bogen niet goed hebben zitten. Hij ligt er wel eens onder maar kijkt meer naar de planten naast de box dan naar de speeltjes boven hem

4 jaar geleden

Ik leg haar (7 weken) er elke dag even onder, leuk om te zien juist dat ze steeds gerichter gaat kijken en op de geluiden afgaat. Je moet haar wel beetje helpen met spelen 🙃 Ik vond de houten ook super mooi maar praktisch is anders: nu eentje die gewoon opgevouwen kan worden en onder de bank geschoven. Ook handig meenemen als je ergens op bezoek gaat

4 jaar geleden

Fijn om al jullie ervaringen te lezen! Het is dus erg verschillend met welke leeftijd ze interesse beginnen te tonen. Ik ga er denk ik toch nu eentje kopen en kijken of hij het al leuk vindt. Zo niet, dan probeer ik het over een paar weken weer opnieuw ;) Dat ie opvouwbaar is had ik nog niet eens over na gedacht, maar das idd wel een groot voordeel! Bizar hoe je huis binnen 2 maanden al helemaal vol staat met babyspullen 😳 Wat ik me nog afvroeg, hangen de speeltjes wel laag genoeg dat ze er nu al bij kunnen? Las ergens dat dat bij sommige merken niet zo is 🤔

4 jaar geleden

Wij hebben deze aangeschaft toen onze dochter 6 en een halve week oud was. Ik heb deze gekozen vanwege het grote contrast en veel zwart-wit. Wat zij goed kan zien, maar ook niet te druk is. De zijkant van de houten palen is aan de onderkant ook zwart, dus ook hier zie je duidelijk contrast. Ze is er helemaal weg van. Ze ligt er blij kraaiend en kletsen onder te trappelen met haar beentjes en zwaaiend met haar armpjes. Ze heeft nog niet in de gaten dat ze ze zelf kan bewegen, die moeten wij nog doen, maar af en toe slaat ze er wel al perongeluk tegen aan. Ze vind het heerlijk om er onder te liggen en is soms gewoon 20 minuten ofzo heerlijk blij aan het kijken naar de bewegende figuurtjes. (De flamingo is haar favoriet, haha😊)

4 jaar geleden

Vanmiddag heerlijk gespeeld hij vind het geweldig en slaat en schopt overal tegen aan hii is 7,5 week🥰

4 jaar geleden

Reactie op Saar-Jo

Wij hebben deze aangeschaft toen onze dochter 6 en een halve week oud was. ...
Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht?

4 jaar geleden

Onze zoon van bijna 6 weken heeft vandaag voor het eerst in de babygym gelegen en vond het hartstikke leuk. Hij lag te lachen en "kraaien" bijna van plezier. Helemaal als hij per ongeluk tegen een van de lager hangende hangers aan sloeg. Het was nog wel vermoeiend voor hem, na 10 minuutjes was het klaar en was hij echt weer toe aan een slaapje.

4 jaar geleden

Actiefoto 😂