9 Reacties
2 jaar geleden
Ja hier en lomp ook, hij mept ons en ook de hond. Hij vindt het heel leuk om haartjes uit de hond te trekken. Hij begint altijd met lief aaien of knuffelen en zodra ik kijk begint hij te meppen.🤷🏼♀️
Ook vind het het leuk om ons in het gezicht te grijpen en hard te knijpen.
Of als papa sochtends nog in bed ligt en niet binnen 1 min aandacht voor hem heeft gaat hij aan zijn haar trekken. Om aandacht te krijgen…
Ik merk dat hij iets doet om een reactie uit te lokken bij ons en dan bekijkt hij hoe we reageren de kleine psychopaat.
Neee grapje 🤣🤣 het zal er wel bij horen maar leuk is het niet hij gaat binnenkort naar de opvang en ik mag toch hopen dat hij niet zo bij andere kindjes gaat doen. 😔
2 jaar geleden
Mijn dochter probeert ook een hoop uit, maar ik probeer zo min mogelijk 'nee' te zeggen. Alleen 'nee' betekent namelijk niks en creëert vooral frustratie bij ons beiden. Voorbeeld: als ze in haar enthousiasme een blokje tegen mijn hoofd slaat of in mijn neus knijpt, zeg ik gewoon 'auw! Dat doet pijn! Je wil mij toch geen pijn doen?' En ik trek daar een overdreven droevig gezicht bij. De laatste tijd merk ik dat het kwartje begint te vallen. Als ik nu 'auw!' zeg, trekt ze snel haar hand terug en kijkt me geschrokken aan. Dan geef ik haar een knuffel om aan te geven dat het weer goed is.
Ze mag best veel van mij, omdat ik vind dat ze moet kunnen ontdekken en uitproberen. Als het gevaarlijk wordt, grijp ik wel in, maar dan leid ik haar zonder al teveel te zeggen ergens anders naartoe.
Concepten als persoonlijk bezit, zich kunnen verplaatsen in iemand anders, eigen emoties beheersen of gevaren inschatten dat begrijpt ze nu simpelweg nog niet. Kan ik me druk om maken of ik kan mijn en haar aandacht focussen op wat ze wel kan en mag.
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Ja hier en lomp ook, hij mept ons en ook de hond. Hij vindt het heel leuk o ...
Heel herkenbaar, dat meppen en haren van de hond uittrekken. Laatst zei ik ook neen, en haalde ik haar weg, bleef ze het herhalen en moest ze er echt om gieren.
2 jaar geleden
Baldadig gelukkig niet echt, maar wel stik eigenwijs enheel ondeugend. Als we dan Nee zeggen dan kijkt ie ons aan met een grijns daar moet je eigenlijk gewoon heel hard om lachen. Maar we moeten serieus blijven he ! 😅😂
2 jaar geleden
Dochtertje doet het ook, en als ik dan nee zeg gaat ze heel schattig en onschuldig lachen en dr hoofdje schudden.. om het vervolgens net zo hard nog 100x te herhalen 😂