4 Reacties

4 jaar geleden
Je kan inderdaad elk jaar overschakelen maar dit gaat niet eender wanneer in het jaar, het werkt per kwartaal dus voor dit jaar zal je pas het volgende kwartaal kunnen veranderen.
Ik vergelijk elk jaar de mutualiteiten (uurtje wel ofzo, ik stel altijd een lijstje samen van wat ik belangrijk vind en vergelijk enkel die dingen, de rest is dan goed meegenomen maar waarschijnlijk maak ik er dan toch geen gebruik van, anders had het wel op mijn lijstje gestaan) en dit loont echt wel om het in de gaten te houden, de voordelen verschillen wel soms van regio tot regio, dus ook in de gaten houden als je vergelijkt.
Als je nu nog wil veranderen, best even navragen of dit nog kan omdat je zwanger bent, want voor sommige voordelen is er een wachttijd.
Voor een hospitalisatieverzekering is er ook vaak een wachttijd die langer is of even lang is als je zwangerschapsduur, dus dan ben je hiervoor ook te laat, en dit zeggen ze vaak niet, dus let op.
Gewoon een kleine opmerking die je zeker in je achterhoofd moet houden.

4 jaar geleden
Reactie op JJC
Hoi!
Dat is wel interessant!
Wij zijn bij de voorzorg.
Wat was jouw uitkoms ...
Voor ons kwam de liberale mutualiteit er als beste uit. Meeste geboortevoordelen en het interessantste voor jonge gezinnen. Als de kinderen ouder zijn, lijkt mij de CM terug het interessante. Misschien omdat ik zelf verschillende jaren monitor ben geweest bij Kazou en onze kinderen deze vakanties ook graag wil laten beleven 馃槈

4 jaar geleden
Je kan inderdaad elk jaar overschakelen maar dit gaat niet eender wanneer ...
Dankje voor de tips. Met het kwartaal had ik inderdaad geen rekening gehouden. Het volgende start volgens mij in april, dus tenzij ons dametje zich v茅茅l vroeger aandient, zou de overstap nog wel op tijd zijn denk ik.
Volgende week donderdag heb ik een telefonische afspraak waar ik inderdaad al deze vragen nog ga stellen. Vandaag hebben ze gezegd dat de wachttijd voor de hospitalisatieverzekering vervalt omdat ik sinds 2019 een gelijkaardige verzekering bij mijn huidige mutualiteit heb. Dit wil ik wel allemaal eerst zwart op wit hebben voor ik overstap. En is het niet voordelig voor deze zwangerschap, is het dat zeker voor een volgende zwangerschap.