2 Reacties

4 maanden geleden

Wat goed van je zoontje! Hopelijk zal het geen effect hebben op zijn zindelijkheid. Mijn zoontje werd besneden toen ie 4 weken was, dat is natuurlijk een stuk jonger. Doordat hij zo jong was, heeft hij er eigenlijk helemaal geen last van gehad. Als je pijnstilling geeft (zeker eerste dag of misschien iets langer) zou hij dat niet echt voelen. Wel oppassen met er tegen te stoten. Dat hoor ik wel vaker van mamas wiens kind ouder was bij het besnijden. Dat kan echt vreselijk pijn doen. Wat betreft terugval. Mijn zoontje had een terugval nadat hij een bacteriële infectie had op zijn bil. Denk dat het dus te maken heeft met de ervaring van het kind (een erg grote wonde en werd dus bang om dit te zien als ie naar de wc ging). Misschien kan je je zoontje uitleggen dat dit nodig is zodat hij geen pijn zal hebben aan zijn plassertje en er zelf rustig en "chill" mee omgaan, zodat hij dit ziet als iets klein en er niet om schrikt. Heel veel succes!

4 maanden geleden

Helaas geen ervaring omdat mijn zoontje met 3 maanden besneden was. Wil je wel als tip meegeven dat er speciale onderbroeken daarvoor zijn, zodat ze minder pijn ervaren qua storen en dergelijke.