7 Reacties

één jaar geleden

Ja bij ons hetzelfde😇 Ik vind het opzich prima alleen soms zou het wel heerlijk zijn als hij alleen in slaap zou kunnen vallen omdat dit minder tijd kost. Dat ik gewoon kan zeggen Slaaplekker een kus kan geven en weg kan gaan. Maar aan de andere kant geniet ik ook van het moment samenzijn met mijn kindje. Alleen lijkt het mij wel lastig als straks de tweede er is.

één jaar geleden

Oh help! Wij hebben dit ook! Ik word er echt gek van. Sta soms een uur op zijn kamer te wachten tot hij slaapt. En dan zacht wegsluipen… mochten er tips zijn, heeel graag!

één jaar geleden

Mijn zoontje is nu al een paar nachten aan het donderjagen 😪 wordt wakker en wil bij ons in bed , ook daar zo nu en dan wakker en huilen 😥

één jaar geleden

🙋🏽‍♀️ Hier ook, ons zoontje is van 25-06-21 en slaapt op de opvang goed maar thuis alleen in ons bed en alleen als wij ernaast liggen. Eenmaal in slaap wurmen we onszelf weg en dan slaapt hij lekker verder 🥰 Ik vind het super schattig en heel gezellig dat hij nog zo bij en met ons slaapt maar het vergt ook veel tijd dus even snel op bed leggen lukt niet en dat gaat dan soms ook wel ten koste van de andere twee kinderen (als pappa weg is bv dan krijgen ze beeldscherm tot de jongste slaapt). Ben benieuwd hoelang dit zo doorgaat maar ik laat hem aangeven wanneer hij naar zijn eigen bedje wil en zelf wil gaan slapen 💙 Omdat hij ons laatste kindje is geniet ik er dan ook heel bewust van 🥰 En zoals nu lijkt hij minnetjes, meermalen wakker en onrustig, dan vind ik het extra fijn dat hij zo dichtbij mij is en hij lekker vaak kan drinken om weer rustig te worden (geef nog bv).

één jaar geleden

Mijn zoontje van mei 2021 slaapt ook in met ons, zowel in de middag als in de avond en als wij gaan slapen ligt hij tussen ons in. Ik vind het heerlijk! Wanneer hij het niet meer wil, kan ik vanaf dan de rest van mijn leven nog zonder hem slapen, nu geniet ik hier heel erg van. Ja het kost veel tijd, maar dat is wel heel fijn ingevulde tijd. Net bevallen van onze dochter, nu 11 dagen oud. Het is even wennen met z'n 4en op 1 kamer, maar mijn zoontje is er steeds rustiger onder. Zij gaat tot 8 a 9 mnd in de co sleeper, misschien langer want ze is wat kleiner dan haar broer. En dan zien we daarna wel wat haar behoefte is en of zij ook bij ons in bed komt slapen. Ik had van te voren nooit verwacht dat wij het zo zouden doen, maar het is zo gelopen en ik vind het heerlijk!

één jaar geleden

Onze zoon valt sinds hij een maand of 4 is zelfstandig in slaap. Hij bleek het op de opvang te kunnen, dus toen heb ik dat thuis ook doorgevoerd. Als hij het daar kan, kan hij het hier ook was mijn gedachte. En dat klopte. Wij er van geniet moet het zeker zo laten. Genieten van je kind is het allerbelangrijkste denk ik. Boeiend wat een ander erva vind. Voor het wel anders wil heb ik niet echt tips. Wij zijn het gewoon gaan doen destijds en het werkte. Ik denk dat het ook echt een kwestie van gewenning is. Waarschijnlijk makkelijk gezehd, maar wellicht werkt stapsgewijs afbouwen?

één jaar geleden

Wat leuk om te lezen dat er meer kindjes zijn die nog niet alleen slapen/in slaap vallen. Vooral op het forum lijkt het iets wat niet veel voorkomt als ik zo de posts lees 🙃 Onze zoon slaapt wel in zijn eigen kamer, maar wij blijven dus bij hem tot hij slaapt. Moet zeggen dat ik het nu wel waardeer, terwijl ik er altijd een heel dubbel gevoel over had. Vooral in het begin, toen leek het wel alsof ik de hele dag alleen maar in zijn kamertje zat 😬 Nu denk ik steeds vaker “oh, misschien wilt hij binnenkort niet meer bij mij in de armen in slaap vallen” en vind ik dat stiekem best jammer. Ben vooral benieuwd hoe de overgang zal gaan naar het zelfstandig in slaap vallen… Begrijp heel goed dat het misschien lastig zal zijn met meerdere kindjes maar hij is nu ons enige kind.