10 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter van 9 maanden oud wilde een 3 weken terug ook steeds minder goed drinken, toen zijn we haar gewoon zelf de fles gaan geven, nu drinkt ze hem (3 per dag van 180+6) helemaal zelfstandig leeg. Misschien kan je zo iets nog proberen?

2 jaar geleden

Hoii, mijn dochter heeft dit ook. Toen ze 6 maanden werd wilde ze geen melk duwde de fles weg met haar tong🤣🤣. Daarna hebben we haar met de lepel geven dit vond ze intresant Toen ze 7 maanden was Consultatiebureau zei dat ze er 600 melk binnen moet krijgen. Ik geef haar ook baby kwark en dan zit ze op die 600. Probeer gewoon dik te maken en in een bordje met lepel geven.

2 jaar geleden

Het kan eventueel ook een fase zijn die over een week weer afneemt. Ik dacht dat ze vanaf 10 maanden tussen de 400 en 600ml nodig hebben. Je kan de melk eventueel ook wat door het fruit doen zodat je een soort smoothie krijgt, je kan het dan indikken als het te dun wordt.

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, zoontje ook 9 maanden en drinkt al 2 weken zijn flessen bijna niet meer. Zit ook per dag tussen de 400 en 500 cc. Consultatiebureau zei dat dit prima was en dat sommige baby’s vanaf 9 maanden genoeg hebben aan 400 cc per dag. Ons schema: 0730 wakker 0800 fles ik bied 180+6 aan en laat vaak 50-80 cc staan. Dus drinkt gemiddeld tussen de 100-150 cc 0930-1015 slapen 1015 fruit 200 gram met wat water 1145 2 boterhammen zonder korst met beleg en wat water 1300 fles bied 180+6 aan. Soms leeg maar vaak tussen de 120/150 cc op 1330-1530 slapen 1545 tussendoortje 1715 avondeten ongeveer 200 gram 1900 fles 210+7 deze gaat bijna altijd leeg 1930-0730 slapen

2 jaar geleden

Hier onze meid is ook 9 maanden en Sinds 2 weken duwt ze die de helletijd weg

2 jaar geleden

Ik volg, dit had precies mijn verhaal kunnen zijn. Vaste voeding gaat prima, maar melk wil ze steeds minder. Ze komt amper aan 300 ml, terwijl cb zei dat ze tot 1 jaar zo’n 500 ml moet krijgen. Mij is gezegd dat yoghurt ook goed is, geldt ook als ‘melk’

2 jaar geleden

Reactie op manden

Mijn dochter van 9 maanden oud wilde een 3 weken terug ook steeds minder go ...
Oh en doorkomende tandjes kan ook, toen wilde ze het bij ons ook niet, elke keer zodra het puntje door kwam wilde ze weer graag

2 jaar geleden

Reactie op manden

Oh en doorkomende tandjes kan ook, toen wilde ze het bij ons ook niet, elke ...
Dankjewel voor de tips! Met de fles wil hij wel spelen en gooien 🙄maar drinkt er dan niet uit. Doorkomende tandjes zou misschien ook kunnen (hij heeft nu net een puntje van 1 onderste snijtand en misschien komt de 2e eraan). Al moet ik zeggen dat over het algemeen melk al een tijd terug minder interessant vond.

2 jaar geleden

Reactie op sophiemila

Ik volg, dit had precies mijn verhaal kunnen zijn. Vaste voeding gaat prima ...
Goed om te weten dat yoghurt ook een mogelijk is. Ik dacht dat het namelijk ook ging om de vitaminen in de kunstvoeding zelf

2 jaar geleden

Reactie op G_F

Het kan eventueel ook een fase zijn die over een week weer afneemt. Ik dach ...
Goeie! Ga ook eens proberen om smoothies te geven