136 Reacties
2 jaar geleden
Hoeveel dagen na de vaccinatie is dit? Dit zouden de bijwerkingen kunnen zijn.
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/bmr#:~:text=Bijwerkingen%20van%20BMR%2Dvaccin&text=Bijwerkingen%20van%20het%20vaccin%20kunnen,rood%20uitzien%20of%20pijnlijk%20aanvoelen.
Kijk eens bij de vaccinaties van het rijksvaccinatie programma
2 jaar geleden
Reactie op Maartjex93
Hoeveel dagen na de vaccinatie is dit? Dit zouden de bijwerkingen kunnen zi ...
Op dag 8 begon het en nu dag 9 is het erger. Vooral superveel zweten en het hele erge hangerige/huilen valt me op.
2 jaar geleden
Onze dochter is nog niet zover, maar wij hebben ons neefje te logeren gehad een week na de bmr-prik. Die was ook niet lekker: verhoging, slecht eten (is niks voor hem) en wat hangerig. Was bij hem wel snel een stuk beter.
Sterkte. En bij twijfel gewoon de huisarts(enpost) bellen.
2 jaar geleden
Dit hebben ze mij al verteld met de 11 maanden prik. De dingen die jij beschrijft zijn de bijwerkingen van de prik. Mijn dochter krijgt hem volgende week. Ik knijp m ook wel even want met de 11 maanden prik heeft ze de hele nacht gehuild terwijl ze daarvoor nooit last had van haar vaccinaties..
Sterkte & bij twijfel de huisartsenpost bellen.
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me wat gerust te lezen dat dezelfde bijwerkingen terugkomen bij anderen.
Ze heeft normaal nooit last van de vaccinaties. En het zweten las ik niet echt terug in bijwerkingen op het internet. Ze sliep overdag in de middag ook maar 15 min en ging laat maar bed vanavond voor haar doen. En het huilen en hangen was echt bizar.
Echt heel zielig 🥹
Sterkte voor iedereen die er middenin zit!
2 jaar geleden
Vervelend hè soms, die bijwerkingen! Sterkte voor jullie meisje!
Ergens wel ‘blij’ dit te lezen. Onze dochter krijgt over 2 weken deze vaccinatie. Ik heb de 2 dagen na de vaccinatie zo gepland dat ik kan thuiswerken, maar als ik het zo lees kan ik dat beter een weekje later doen..
2 jaar geleden
Reactie op Mandy.
Vervelend hè soms, die bijwerkingen! Sterkte voor jullie meisje!
Ergens we ...
Ja ik was enigszins wel voorbereid doordat ze me al waarschuwde bij het CB. Maar ik dacht meer aan koorts. Maar heel de dag huilen, weinig slapen en het overmatig zweten zonder koorts had ik niet verwacht.
En het komt echt laat. Dag 8 begon het. Zitten nu op dag 10 en sinds vandaag heeft ze er vlekjes bij over haar hele lichaam. Het lijkt een beetje op zesde ziekte. Is het misschien ook wel. Kijk het morgen even aan hoe het er dan voor staat.
Maar wel handig voorbereid te zijn. En ook vooral niet vlak voor een vakantie inplannen deze prikken en rekening houden met dat de bijwerkingen tot 10 dagen erna komen opspelen 😅
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Ja ik was enigszins wel voorbereid doordat ze me al waarschuwde bij het CB. ...
Hoe is het nu? alles weer goed met je dochtertje?
Wil je iig bedanken voor het aanmaken van dit topic 🙏 hierdoor besefte ik mij dat wij de 14 maandenprik beter konden verschuiven. Hij stond namelijk gepland precies een week voor onze vakantie 🙃 nu toch maar na terugkomst ingepland.
2 jaar geleden
Onze kleine is al 14 maanden en 1 week oud onderhand en wij hebben nog niet eens de uitnodiging gekregen voor de prik haha... Had vorige week gebeld naar het nummer van GGD. En ze zei dat ik een uitnodiging zou krijgen.. Dus zit nog steeds te wachten daarop. Heel slecht vind ik het. Als ik zie dat sommige kindjes de prik al hadden gekregen met 13 maanden duurt het bij ons toch wel heel lang
2 jaar geleden
Reactie op JGG123
Hoe is het nu? alles weer goed met je dochtertje?
Wil je iig bedanken voo ...
Ja gaat gelukkig beter. Ze is wel echt een paar dagen flink van slag geweest. Welke bijwerkingen er bovenuit sprongen:
- Heel veel zweten, maar dan wel koud en klam aanvoelen.
- Erg hangerig en huilen een aantal dagen lang. En in de nachten veel wakker worden
- rond dag 11 kreeg ze uitslag over haar lichaam. Allemaal mini vlekjes. Was na twee dagen weer weg.
Ik vond het de pittigste vaccinatie tot nu toe! 🙈 alsof je in een mega sprong zit met daarbij rare griepachtige verschijnselen.
Slim om hem te verzetten! Was bij mij bij toeval dat ik het aan ze vroeg of ze er veel last van zou hebben. Ze hadden er zelf helemaal niet bij stilgestaan dat mensen wel eens op vakantie zouden moeten daarna 🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Onze kleine is al 14 maanden en 1 week oud onderhand en wij hebben nog niet ...
Ja ik plan altijd mijn afspraken door bij het consultatiebureau. Dus daarbij gelijk de prikjes/inentingen.
En ze mogen de 14 maanden prik als ze minimaal 1 jaar zijn.
En doordat ik op vakantie ga half augustus zat ik net voor mijn vakantie.
Dus toen hebben we hem flink terug gezet, omdat bijwerkingen na 10 dagen nog op kunnen treden.
Dus vandaar dat ze hem hier met 13 maanden gehad heeft. Ze hadden het liever dat ze dan voor de vakantie helemaal ingeënt was.
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Ja gaat gelukkig beter. Ze is wel echt een paar dagen flink van slag gewees ...
Dit zijn de bekende bijwerkingen! Gelukkig voelt ze zich beter!
2 jaar geleden
Hebben jullie echt alleen een week na de prik dat jullie kindje er last van had. Of ook op de dag zelf en de dag erna bvb? Ze zou zaterdag bij oma gaan slapen maar ze krijgt woensdag de prikjes en ben bang dat ze zich misschien zaterdag dan niet goed genoeg voelt. Of kwamen de bijwerkingen bij jullie pas een week later?
2 jaar geleden
Reactie op SavannahSade
Hebben jullie echt alleen een week na de prik dat jullie kindje er last van ...
Hier begon het dag 8
2 jaar geleden
Reactie op KJ4
Hier nu een week later pas merkbaar! Hangen, huilen, niets is goed, niet wi ...
Ja erg he! Sterkte! Paar dagen dan zijn ze er vanaf