250 Reacties
3 jaar geleden
Voor degene die kiezen voor wasbare billen doekjes: op basis waarvan hebben jullie een keuze gemaakt en welk merk hebben jullie gekozen? Ik zie best een aantal merken die ze wasbaar verkopen in allerlei soorten en maten 馃槄
3 jaar geleden
Kruidvat billendoekjes .. bij de jongste van mijn vriend ook naar tevredenheid gebruikt dus gaan we nu ook gewoon gebruiken
3 jaar geleden
Reactie op Syl500
Na茂f. Natuurlijk en duurzaam
En plasticvrij! En nu met 40% korting bij de wehkamp
3 jaar geleden
Bij mijn vorige dochtertje zijn we eerst gestart met waterwipes maar al snel mee gestopt, waren te nat en werkte niet fijn.
Nu 16maanden verder gebruiken we nog steeds pampers aqua pure, nooit irritatie gehad en blijven lang vochhtig zonder al te veel toevoeging (vooral geur) tis toch voor daar benenden om. Te poetsen..
Nu voor ons 2de kindje gaan we hier mee door..
Bestel ze altijd in de aanbieding een grote door, dan valt de prijs goed mee.. 18 pakjes voor 25euro bijvoorbeeld
3 jaar geleden
Reactie op Klazientje
Voor degene die kiezen voor wasbare billen doekjes: op basis waarvan hebben ...
Ik heb een consult gehad bij een luierzaak in wasbare luiers en die hadden ook de billendoekjes. Daar dus alles gekocht. Ook wasbare zoogcompressen.
3 jaar geleden
Reactie op Klazientje
Ik heb een aantal fora gelezen en kwam uit bij de cheeky wipes. Ook nagedacht over zelf maken, maar niet echt reststoffen/ oude kleding over om hiervoor te gebruiken 馃槄
3 jaar geleden
Reactie op Klazientje
Ik gebruik ook de cheeky wipes voor thuis. Handig systeem en goede kwaliteit. Gebruik de oli毛n persoonlijk niet. Kan prima zonder gebruikt worden. Voor onderweg/oma gebruiken we aqua pure van pampers. Als je eenmaal wasbaar gewend bent irriteer je je elke keer als je geen wasbare gebruik aan de wegwerp doekjes 馃槀. Heb ook die waterdoekjes van Kruidvat merk geprobeerd. Die zijn ook wel ok茅. Alleen vind ik daar toch een geur aan zitten en daar hou ik niet van.
3 jaar geleden
Reactie op memfem
Ik gebruik ook de cheeky wipes voor thuis. Handig systeem en goede kwalitei ...
Wat is het verschil tussen wasbare billendoekjes en van die hydrofiele washandjes? 馃檪 ik weet dat vroeger een hydrofiel washandje werd gebruikt toen er nog geen wegwerp doekjes waren
3 jaar geleden
Reactie op Chann07
Wat is het verschil tussen wasbare billendoekjes en van die hydrofiele wash ...
Stof is heel anders. Ik heb de katoenen variant. Met de bamboo ben ik niet bekend.
Wat dikker, komt meer in de buurt van een gewoon washandje maar zacht genoeg voor baby billen. Met hydrofiele washandjes zou het ook wel kunnen. Maar vind het persoonlijk wat te dun. Komt de ontlasting er sneller doorheen. Dat heb je niet met de cheeky wipes. Vooral bij de poepluiers van een dreumes nemen die doekjes echt alles goed mee. Mijn moeder gebruikte vroeger altijd gewone washandjes (van bepaalde kleur zodat ze niet gemixt werden met de anderen) die waste ze dan ook apart. Dat werkt ook prima.
Alleen vind ik van de cheeky wipes de bewaarbakken wel heel fijn. Van de schone en vieze doekjes.