10 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou even contact opnemen met de huisarts. Kan wel hand voet mondziekte zijn

5 jaar geleden

Ik zou even contact opnemen met de huisarts. Kan wel hand voet mondziekte z ...
Ga ik morgenochtend direct doen inderdaad, nu zijn ze helaas net dicht... Ik had hand voet en mondziekte inderdaad ook online gevonden, alleen heb ik zelf helemaal geen blaasjes op m'n handen of voeten

5 jaar geleden

Zijn het witte blaasjes in je mond? Misschien zijn het aften? Over de oorzaak van aften is helaas weinig bekend en er zijn ook niet echt middeltjes die werken. Spoelen met zout water zou ontstekingsremmend werken maar dat brandt verschrikkelijk. Ik heb er veel last van gehad dus weet hoe naar het is. Sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op Eva_L

Zijn het witte blaasjes in je mond? Misschien zijn het aften? Over de oorza ...
Ja witte blaasjes, ik dacht inderdaad ook aan aften, maar heb dit nog nooit eerder gehad. Is het normaal dat het er steeds meer worden? Begon met 2 op m'n lip en nu intussen al 5 op m'n lip en 2 op m'n tong

5 jaar geleden

Ik zou toch even een afspraak bij de huisarts maken en ernaar laten kijken. Aften kunnen meer worden door een lage weerstand, maar koorts en een droge erbij is mij niet bekend. Heb je al geprobeerd of spoelen met Perio-Aid verlichting geeft?

5 jaar geleden

zit de pijn bij het eten en drinken alleen in je mond? Koorts kan namelijk duiden op een ontsteking. Ik heb ook een keer erg last gehad van aften, maar had daarbij ook een keelontsteking. Voor de aften kan je bij de huisarts een middeltje krijgen wat je dan dagelijks moet smeren.

5 jaar geleden

Reactie op PlantaardigMeisje

Ja witte blaasjes, ik dacht inderdaad ook aan aften, maar heb dit nog nooit ...
Ik heb er als kind heel veel last van gehad. M’n mond zat echt onder waardoor ik niet meer kon eten of drinken. Ik kreeg daardoor uitdrogingsverschijnselen. De afgelopen jaren heb ik er ook regelmatig last van gehad, soms meerderen tegelijk en soms echt grote blaadjes. Het is heel naar en je voelt je er zo ellendig door. Het best is Idd om naar dr huisarts te gaan. Eventueel kan de huisarts je lidocaine voorschrijven. Dat verdooft tijdelijk. (Wel even checken of dat veilig is met de zwangerschap.)

5 jaar geleden

Misschien hand-mond-voet ziekt? Heb ik een aantal jaar geleden gehad en heel ziek van geweest. Is normaal een kinderziekte maar niet te onderschatten als je het als volwassene krijgt. Meest ziek dat ik in jaren ben geweest! Ik had een aantal dagen koorts (paar zelf tot 40 graden) en allemaal blaasjes in mond en keel. Zo pijnlijk dat ik zelfs niet eens speeksel kon inslikken. Helaas een virus, dus niet heel veel aan re doen. Na een week was het ergste voorbij.

5 jaar geleden

Hey ik heb dit ook gehad maar eerder begin zwangerschap. Had zelf nog nooit last gehad van aften dus was even verschieten. Was begonnen met koorts en dan geleidelijkaan meer witte blaasjes op lip, tong en in de mond gewoon. Kon totaal niets eten en drinken ging ook moeizaam. Toen zeker 6 kilo afgevallen. En door niets te eten gecombineerd met de loorts had ik ook totaal geen energie. Moest mij zelf neerzetten bij het douchen. Kon niet direct naar de dokter want ze wouden voor de zekerheid testen op corona. Heb de uitslag maar laat gehad ook omdat er een feestdag in die week zat enzo. Uitslag negatief en eindelijk naar de dokter kunnen gaan. Monspray gehad om de pijn wat te verlichten, dafalgans à volonté en ook antibiotica. Normaal ben ik erg tegen antibiotica maar liep er toen al een week mee en ik was geen mens meer. Heeft toen nog een week geduurd eer ik volledig gelezen was en terug energie had. Was blijkbaar een schimmelinfectie in de mond door een verminderde weerstand(wat normaal is tijdens zwangerschap). Hopelijk Ben je rap beter

5 jaar geleden

Hé Bah, klinkt naar! Klinkt inderdaad als aften, die behoorlijk pijn kunnen doen. Heb je ooit koortslip gehad? Zou misschien ook een herpes-infectie kunnen zijn? Sommige krijgen alleen koortslip, maar er zijn verschillende vormen en komen vaak op bij verminderde weerstand. In combi met koorts zou ik toch de dokter Ff bellen. Wat ik doe bij ongemakken in m’n mond (gevoelig of ontstoken tandvlees, wondjes etc) is spoelen met water en (zuivere!) tea tree olie. Ik zweer echt bij dit middeltje en meestal ben ik er na 1-2dgn al vanaf. (Ik hou persoonlijk niet zo van huisartsen smeersels en medicatie dus heb ik een voorraad aan etherische oliën thuis zodat ik het zo natuurlijk mogelijk kan behandelen, let wel op waar en welk merk je koopt) Sterkte! 🌻