52 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben er voor gekozen om onze dochter niet met 14maanden met de bmr te vaccineren maar dat is alleen ivm een zeer slechte ervaring met onze zoon. Ze krijgt hem wel maar als ze 3jr is

3 jaar geleden

Oh wat ben ik blij dit te horen. Heb ale drie mijn kids gevaccineerd maar wil deze niet vaccineren. Ik wil ook graag laten ontstoren dus lees graag mee. Ook mezelf!!! Gelukkig hoeven mijn kids niet naar een opvang 🥰

3 jaar geleden

Wat is ontstoren?

3 jaar geleden

Ik heb onze dochter ook laten ontstoren! Onze zoon is niet gevaccineerd maar ik ga hem wel de bof homeopathische geven! Dat zijn korrels moet je verdunnen en dan 2x 1theelepel laten drinken.(uitleg zal je bij de homeopaat krijgen!) Voordeel is dat dit geen bijwerkingen geeft!! De bof kan een jongen onvruchtbaar maken. Dat is de enige reden waarom we die gaan doen. Je kan er online zo goed als niks over vinden homeopathisch vaccineren omdat het niet mag van de overheid (omdat de overheid er niks aan verdient hebben ze dat verboden). Zoek echt een goede homeopaat waar jij je goed bij voelt ivm ontstoren. Het is niet goedkoop maar ik vond het de moeite wel waard😊

3 jaar geleden

Reactie op Groenisgras

Wat is ontstoren?
Ik weet niet de exacte omschrijving, maar deze omschrijving geeft een beetje aan wat ontstoren doet : “Bij het ontstoren van vaccinaties (ontgiften, of detoxen) wordt 2x per week een homeopathische verdunning van een of meer vaccins ingenomen in 4 oplopende potenties of sterktes. Een ontstoringskuur duurt 4 of 8 weken, afhankelijk van de aard van de te behandelen klachten en de van de vitaliteit van je kind. Als een of meer vaccinaties inderdaad een verstoring in het immuunsysteem heeft veroorzaakt, dan komt er een ontgiftingsproces of een grote schoonmaak op gang . “

3 jaar geleden

Tevens mag een opvang nooit kinderen weigeren. Ze mogen het niet eens vragen ivm privacy wet. Gelukkig hebben wij een makkelijke psz daar staat in het contract al dat er ook kinderen zitten die niet of deels zijn gevaccineerd en dat ze daar niks en doen. Tevens zijn er ook bepaalde geloven waar niet gevaccineerd mag worden en die kids gaan ook gewoon naar de opvang enz.

3 jaar geleden

Reactie op MichelledB

Ik heb onze dochter ook laten ontstoren! Onze zoon is niet gevaccineerd maa ...
Dankjewel, zo denk ik er inderdaad ook over. Heb je toevallig ook ervaring met de reacties bij de kinderdagverblijven hierop? Eigenlijk is je kindje dan natuurlijk niet volgens de overheidsregels gevaccineerd.. 😔

3 jaar geleden

Reactie op MichelledB

Tevens mag een opvang nooit kinderen weigeren. Ze mogen het niet eens vrage ...
Bij ons staat het echt op de website en het aanmeldformulier van de kinderopvang aangegeven helaas..

3 jaar geleden

Reactie op Groenisgras

Wat is ontstoren?
Kan je het beste even Googlen. Is lastig om snel uit te leggen 😊

3 jaar geleden

Reactie op Melissajonk

Dankjewel, zo denk ik er inderdaad ook over. Heb je toevallig ook ervaring ...
Nee ze zeiden er hier gelukkig weinig van. Maar was wel even nerveus 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Melissajonk

Bij ons staat het echt op de website en het aanmeldformulier van de kindero ...
Wettelijk mag het niet. Maar blijft lastig. Je hebt ook gastouders die zijn vaak makkelijker daarin. Wat ik begrijp van andere!

3 jaar geleden

Je zou kunnen vragen hoe ze staan tegenover homeopathies vaccineren. In theorie is het het zelfde alleen zonder al die chemische troep🤭 maar ik ken ook mensen die het vaccineren hebben uitgesteld. Dat ze ze pas geven nadat ze 1 zijn. Misschien kan je er zo ook mee "weg komen"🙈

3 jaar geleden

Reactie op MichelledB

Je zou kunnen vragen hoe ze staan tegenover homeopathies vaccineren. In the ...
Dat ga ik zeker doen! Dankjewel voor je tips !! 🤗

3 jaar geleden

De enige reden dat de overheid homeopathisch vaccineren niet toestaat is omdat er geen enkel bewijs is dat het werkt, er geen grote studies zijn gedaan die verplicht zijn voor een vaccin (of enig ander werkend medicijn) om de markt op te mogen. In tegenstelling tot de studies die gedaan zijn voor de vaccins in het programma van de overheid. De overheid kost het alleen maar geld, zij kopen alle vaccins in. De enige manier waarop de overheid geld "verdient" is via het voorkomen van grote uitbraken van o.a. de mazelen, kinkhoest, etc. En begrijp me niet verkeerd, ik zou met alle liefde voor een homeopathisch vaccin gaan, als er bewijs is dat het werkt. En anekdotisch bewijs is dan bij lange na niet genoeg.. https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/wat-zit-er-in voor als je wil lezen wat er allemaal in een vaccin zit.

3 jaar geleden

En in aller ergste geval na elke vaccinatie laten ontstoren. Dan heb je wel de papieren. In iedergeval tot de 5 maanden want ik neem aan dat ze het niet gaan volgen tot ze 4 jaar zijn of je braaf elke spuit hebt gehaald😵 gelukkig hoeven ze bij mij ook niet naar een opvang. Psz is echt voor de leuk. Niet omdat het nodig is. Anders had ik hem thuis gehouden

3 jaar geleden

Reactie op MichelledB

En in aller ergste geval na elke vaccinatie laten ontstoren. Dan heb je wel ...
Dat zou ook nog kunnen, maar neem aan dat ze niet zo doordraven en het nog 4 jaar gaan controleren haha. Ik zou het liefst ook niet naar de opvang gaan, het is ook maar voor 1 dag per week te doen, dus wil daar echt niet de keus om niet te vaccineren van af laten hangen 😁.

3 jaar geleden

Hi! Ikzelf laat mijn kindje ook niet vaccineren, de redenen terzijde 😉Maar ik kan je alleen de tip geven dat je op zoek kunt gaan naar gastouders die kindjes aannemen die niet gevaccineerd zijn. Er komen er steeds meer bij gelukkig :) Er is een groep op fb, mocht je fb hebben en zou je een oproepje kunnen plaatsen. https://m.facebook.com/groups/111182749371404?group_view_referrer=profile_browser_single_card Succes en fijne zwangerschap ! 🌼

3 jaar geleden

Reactie op BeekieAnna

De enige reden dat de overheid homeopathisch vaccineren niet toestaat is om ...
Er is wel degelijk bewijs alleen wil de overheid niet dat dat bekend word. Deze medicijnen worden al honderden jaren gebruikt. En voor de 2e wereld oorlog waren ze meeste "ziektes" hier überhaupt al niet meer. De overheid verdiend hier bakken met geld aan. Want lees maar een echt goed een bijsluiter van de vaccinatie met wat de bijwerkingen kunnen zijn. Aan die bijwerkingen verdienen hun miljoenen. In heel veel landen zijn er zelfs potjes om schadevergoeding te betalen als een kind een kasplantje is geworden door een bijwerking.

3 jaar geleden

Reactie op LJ

Hi! Ikzelf laat mijn kindje ook niet vaccineren, de redenen terzijde 😉Maar ...
Super tip!! Van de fb groep ik heb hem opgeslagen😍

3 jaar geleden

Ik werk zelf op een kdv, waar weinig kindjes gevaccineerd zijn en dit is voor ons (en mij) oké! Maaarrr los van de meningen daar over.. Je moet inderdaad aangeven of je het rijks vaccinatie programma volgt of niet. Als je dus later of anders (uitstelt) geeft, dan volg je niet “het” programma. En daar gaat het juist om, wel of niet het “officiële” programma. Dus als je gaat splitsen of ontstoren val je hier buiten, en zul je dus geweigerd kunnen worden. Ookal mag dit volgens de wet (nog) niet eens. En dit moet je altijd wel (eerlijk) aangeven bij het kdv, omdat zij een percentage moeten bijhouden (dus niet wie en wat!) van de GGD voor als er bepaalde ziektes uitbreken.