16 Reacties

één jaar geleden

Ik ben bang dat dat de peuter pubertijd is 😅

één jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ik ben bang dat dat de peuter pubertijd is 😅
Nu al??

één jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Nu al??
Jaa die begint al rond de 18 maanden!

één jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Jaa die begint al rond de 18 maanden!
Oh nee!!!

één jaar geleden

Ja mijn dochter is ook zo 18 maanden kan driften of met dingen gooien of zich bezeren. Maar is idd peuter puber fase😒

één jaar geleden

Heeeeel herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Onze dochter is nu 18 maand en loopt wel, maar wil ook veel te veel dingen die ze gewoon nog niet kan.. Zoals dopjes op een pak draaien of soms krijgt ze haar eten niet makkelijk op haar lepel. Nou dan is het ook meteen oorlog. Ze gooit zich achterover, kruisen en stampen languit op de vloer en niks wat haar rustig maakt. Mijn man pakt haar soms nog wel is op en spreekt haar streng toe dat het nu wel goed is en het klaar is met daar gedrag. Ik kan dat momenteel niet aangezien ik hoog zwanger ben. Soms werkt het soms ook niet. Anders laten we haar gewoon uitrazen op de vloer of in de box. Als ze weer rustig is komen we naar haar toe om uit te leggen dat het okay is Om niet alles te kunnen en geven we een knuffel en kus

één jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Nu al??
Die kan al beginnen vanaf 18 maanden dacht ik. Dus het zou kunnen

één jaar geleden

Tips….: probeer oogcontact te maken en benoem wat er niet lukt. En dan voorstellen om het samen te doen….bijvoorbeeld eten op de lepel scheppen. Lukt het niet dan een sputtert kind op je schoot nemen en geborgenheid geven. Mijn ervaring is dat dat het beste werkt…..

één jaar geleden

Hier ook wel eens als hem iets zelf niet lukt of als hij iets wilt doen wat niet mag. Vaak gaat hij bonken met zijn hoofd tegen de muur, meubels of liggen op de grond en tegen de vloer bonken. In het begin grepen we meteen in maar nu als we hem negeren houdt hij zelf op na paar seconden en gaat weer verder met zijn eigen ding. Omdat we zijn hoofdbonken zijn gaan negeren is ie dat ook minder gaan doen is het ons opgevallen. Heel soms doet hij zichzelf wel pijn tijdens zo een driftbui, dan grijpen we natuurlijk wel in en vertellen we rustig waarom iets niet mag of kan.

één jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Negeren werkt hier niet echt, want ze gaat echt heeeel lang door. Ze is nogal temperament vol 🙃 Als ze iets rustiger is pak ik haar wel op, knuffel haar en benoem dat ik snap dat ze boos is. Probeer haar daarna wat af te leiden en even rond te lopen. Maar de laatste tijd gaat het binnen een paar seconden zo weer mis... Ze wil daarnaast graag haar zin hebben en we vinden het belangrijk om wel consequent te blijven. Nee is nee.... Voor m'n gevoel is ze de hele dag boos de laatste week!

één jaar geleden

Ons zoontje zit ook duidelijk in het begin van de peuter pubertijd en alles is ‘zelf’, ‘ook’, ‘nee’, of ‘ja’ maar bedoelt dan eigenlijk nee 😂 Duidelijk de situatie uitleggen en benoemen waarom iets niet kan of wel moet helpt hier wel goed en daar ook de tijd voor nemen en de kleine de tijd geven om zelf te laten doen wat je wil bijv jas aan maar hij wil niet, dan leg ik uit dat waarom dat moet en geef ik hem wel de tijd om zelf mee te werken. Maar niet oneindig natuurlijk het moet geen spelletje worden. Ik ben overigens wel van mening dat kleintjes op een aangepaste manier wel heel veel dingen thuis kunnen die wij ook doen, ookal kost het meer tijd of aanpassingen met veel handelingen kunnen ze helpen, of het op zijn minst proberen het is niet erg als iets niet meteen goed gaat. Ons zoontje helpt eigenlijk met alles behalve waar het fornuis bij nodig is. Als ik zie dat het niet lukt vraag ik of mama moet helpen en dan heeft hij dat zelf aan. Dit scheelt echt veel frustratie bij ons zoontje

één jaar geleden

Ohh ik herken dit zo!! Onze dochter is sinds 27 dec 1,5 en ze wil ook alles zelf doen maar kan gewoon logischerwijs niet alles nog.. lopen dan weer wel maar als het even niet gaat zoals mevrouw zou willen is het mis 🤭. Bonken doet ze gelukkig niet en het duurt altijd maar even. We proberen er niet teveel aandacht aan te schenken en lachen er samen (mijn vriend en ik) maar om als ze het niet ziet.. heb gelezen dat het heel normaal is. Maar hoelang het duurt.. vraag ik me ook af!

één jaar geleden

Jaaa zoo f in om te lezen dit, totaal herkenbaar. Soms denk ik wat heb ik voor kind op de wereld gezet🙈🙈🙈

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Jaaa zoo f in om te lezen dit, totaal herkenbaar. Soms denk ik wat heb ik v ...
Fijn

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Jaaa zoo f in om te lezen dit, totaal herkenbaar. Soms denk ik wat heb ik v ...
Same here!!

één jaar geleden

Hier idem. Gaat het niet zoals hij het wil: boos, achterover gooien, bonken met het hoofd en krijsen. Is ook al een paar weken bezig. Wat ik doe? Afhankelijk van de situatie, laat ik hem liggen (in de supermarkt bijvoorbeeld als hij geen banaan/broodje/... krijgt *zucht*) en loop ik een stukje weg, pak ik hem op en leg hem op een minder harde ondergrond ivm bonken, zet ik hem in de kinderwagen. Ik blijf wel bij mijn standpunt en leg hem uit als hij wat rustiger is waarom ik niet meega met hem. Hij heeft dit gehad net voordat hij kon kruipen, lopen, en nu weet ik dus niet wat eraan zit te komen. Ik denk dat ze iets zien wat ze beseffen dat ze dat niet kunnen en ook willen kunnen en dat het dan uit op zo'n manier. Misschien helpt jullie fysiotherapie hierbij ook. Onze man had ook zo'n frustraties en met hulp van de fysio werden de frustraties veeeeel minder, omdat hij toen met oefeningen wist hoe hij moest gaan zitten, tijgeren en uiteindelijk kruipen.