12 Reacties

één jaar geleden

Hoi, mijn zoontje is inmiddels 18 maanden en drinkt ook nog bij mij. Ik werk wel 2 dagen en overdag vraagt hij er eigenlijk niet om. Tenzij dat hij even troost nodig heeft, dan bied ik het zelf aan. Hij drinkt nu alleen savonds en smorgens, voor en na het slapen gaan. Soms ook nog voor zn middag dutje. Het lijkt een beetje op gewenning als ik jouw verhaal lees. Misschien kan je vaste momenten inlassen en tussendoor consequent zijn en iets anders aanbieden?

één jaar geleden

Misschien dat hij iets doormaakt: 17 maanden sprongetje, tandje, virus,..? Ik zou er zelf wel even aan toegeven. Het zal niet altijd zo blijven. Ik ben ook thuis en mijn kindje is bijna 17 maanden en ik geef ook BV. Op dit moment hangt hij niet op zo'n manier aan me. Alleen voor en na het slapen gaan krijgt hij BV. Of er moet iets zijn dan komt hij vaker.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook 17 maanden en ik ben ook fulltime thuis. Hij wil vaak ook meerdere keren op een dag. Het komt alleen niet altijd uit wanneer hij wil. Ik heb namelijk nog twee andere kinderen van 6 en 3 die naar school en speelzaal gaan dus het gebeurt regelmatig dat ik nee moet verkopen omdat we zijn broers moeten ophalen. Dit gaat nog elke keer gepaard met gehuil en geschreeuw en trekken aan mijn shirt omdat hij toch wil. Ik probeer hem dan gewoon uit te leggen dat het niet het juiste moment is omdat we zijn broers moeten ophalen of omdat mama net even ergens mee bezig is en dan wacht ik gewoon tot hij weer rustig wordt vaak knuffel ik hem dan wel zodat hij weet dat het geen afwijzing is en ik echt wel van hem houdt. Het is niet leuk om hem zo te zien maar ik weet ook dat hij zijn emoties nog niet kan reguleren en niet altijd snapt waarom het ene moment wel kan en het andere moment niet kan. Het is voor mij helaas een hele lange fase en ik hoop dat het snel beter wordt. Dit is voor mij wel allemaal nieuw ondanks dat ik nog twee oudere jongens heb. Deze heb ik drie weken fulltime kolven gehad vanwege ziekenhuisopname en 2,5 week live voeding gehad maar depressieve angstklachten heb moeten stoppen dus dit is voor mij een hele andere experience dan bij de andere twee

één jaar geleden

Morgen 17 maanden en ze drinkt al tijden 3x per dag.

één jaar geleden

Wat je schrijft is herkenbaar. Ons dochtertje is 17 mnd en ik geef ook nog steeds bv. Hoe vaak wisselt, maar overdag vaak 2 a 3x en dan in de nacht vaak nog een paar keer. Overdag is meestal op vaste momenten en in de nacht wanneer ze zin heeft. Ze heeft nu heel veel last van doorkomende tandjes. Overdag lijkt ze daar minder last van te hebben, maar in de nacht wil ze nu veel vaker drinken dan eerst. Merk dat ik daar ook wat kriegel van wordt soms. Vooral omdat ze dan ook super onrustig is. Ik probeer het een beetje te beperken, omdat ze anders non stop aangekoppeld wil liggen 😅. Ik heb daarom afgelopen nacht gezegd dat het 'op' was. Dit woord begrijpt ze. Hierdoor was ze wel even boos en verdrietig. Alleen uiteindelijk is ze, na wat knuffelen en gefriemel, in slaap gevallen.

één jaar geleden

Hier geef ik ook nog steeds borstvoeding en ik herken het wel. Hebben een periode gehad dat ze ook nonstop wilde drinken en ik merk dat ze het ook graag wil als stukje geborgenheid als we ergens anders zijn (zoals nu op vakantie). Wat hier goed helpt is met haar afspreken wanneer het kan: 's morgens bij wakker worden, voor haar ochtenddut, voor haar middagdut, na haar middagdut als ze erom vraagt (maar ook vaak niet), rond 17 uur (wil ze vooral altijd als ik gewerkt heb) en voor het slapen gaan. Als ze vaker vraagt zeg ik altijd wat we hebben afgesproken en bied ik wat anders aan (eten en drinken). Dat werkt hier eigenlijk prima! Als ik merk dat ze echt uit haar hum is of niet goed te pas dan mag ze vaker drinken, dat zeg ik dan ook (zodat ze weet dat het een uitzondering is). Ik was altijd van het op verzoek aanbieden maar dat betekent dat als we weggaan en/of ze iets spannend vindt, ze soms wel 30 minuten lang voor geborgenheid wil drinken... Dit werkt nu prima, ik benoem dan wel in deze situaties dat ik zie dat ze iets spannend vindt en mama er voor haar is en ze wel bij mama mag 'hangen' 😊

één jaar geleden

Onze dochter is ook 17 maanden en ik ben ook thuisblijf moeder. Geef haar ook nog steeds borstvoeding op verzoek. De afgelopen paar maanden wilde ze meer en werd er ook een beetje kriegelig van, maar ging er vanuit dat het een fase was, gelukkig was dat ook zo. Nu heeft ze weer vaste momenten, vooral als ze moe wordt en bijna naar bed gaat. Het is hier nu 4-5 keer per dag.

één jaar geleden

Thanks voor alle reacties, stelt me toch weer een beetje gerust! Ik probeer nu vanaf vandaag weer iets meer ritme erin te krijgen. Ook alternatief aanbieden, zo’n tiet leegdrinken is toch makkelijker dan een broodje. We waren vorige week de hele week in Disneyland, dus veel prikkels en er is wel van alles gaande in z’n mond ook qua kiezen dus waarschijnlijk een samenloop. Het is iig niet abnormaal, fijn om weer even te lezen hoe anderen het doen!

één jaar geleden

Mijn dochtertje is ook 17 maanden en drinkt nog 1 a 2 keer bij mij… Het is grotendeels gewenning (van beide kanten) want ik werk in de zorg en als ik dus avonddienst heb drinkt ze gewoon niet en dat is ook prima. S ochtends sla ik ook steeds vaker over, dat lijkt ze sowieso niet zo te missen. Ga toch proberen om het zo op een natuurlijke manier af te bouwen. Ben nu weer net zwanger van de 2e en wil ze niet beiden gaan voeden tzt 🫣🤣 Verder zoekt ze inderdaad soms troost en als we in bad zitten en ze ziet ze, wil ze ook natuurlijk 😝

één jaar geleden

Hier is er dan vaak iets aan de hand, tandje dat door komt, niet helemaal fit etc. Hier drinkt ze in de ochtend, voor haar middagslaapje, savonds voor het slapen en dan snachts nog 1-3 keer. Op dagen dat ze naar de opvang gaat drinkt ze soms ook nog voor het eten, dan is het echt het eerste wat ze wil als ze thuis is. Meestal als wij naar bed gaan en dan nog een keer. Soms slaapt ze door van 22.00 tot 7 uur ofzo en soms komt ze 2 keer en wil dan ook echt een uur drinken. Dat vind ik dan ook echt wel irritant maar ik bedenk me dan dat zonder borstvoeding ik misschien wel een uur en huilend kindje had gehad (dat hoor je soms van andere als kindjes ziek zijn of tandjes krijgen) en nu lig ik een beetje te soezen en slapen we daarna weer verder. Als ze echt 2 keer komt en dan zo lang merk ik het wel. Opzich gaat het prima maar ik ben wel van plan de nachtvoeding wat af te bouwen. Ze is bijna 1,5 jaar en ik heb waarschijnlijk nog steeds geen eisprong. Als ik bv. 2 nachten weg ben voor werk is dat even drama maar slaapt ze daarna vaak tijdje vaker 'door'. En daar kijk ik inmiddels toch ook wel naar uit.

één jaar geleden

Pfoe…. Als ik dit allemaal lees, vind ik dat best wel ‘heftig’. Ik ‘baal’ soms al een beetje dat ik het nog steeds niet afgebouwd heb. Het zijn wel fijne momentjes en m’n dochtertje drinkt nooit langer dan 10 minuten, en m’n dochtertje drinkt maar 1 of 2 keer per 24 uur…. Eigenlijk sliep ze gewoon door van 19.00-6.30, maar sinds een maand (gok sprong) is dit wisselend. De nachten dat ze niet vanzelf weer in slaap valt na even huilen en echt aan het huilen blijft, leggen we haar dan bij ons. Dan heeft ze wel de neiging om te willen drinken 1x. Liever doe ik dit niet, want alles is gewenning en nodig hebben ze het echt niet meer op deze leeftijd… maar natuurlijk kies ik soms ook eieren voor m’n geld.. Maar als ik dan lees dat sommige nog echt 5 x voeden en soms 2 a 3x snachts….. dat vind ik wel heel veel op deze leeftijd nog… Eten ze dan wel gewoon goed vraag ik me af?

één jaar geleden

Ik vind het jammer dat je zo denkt. Borstvoeding is meer dan alleen voeding geven of "gewenning". Het is ook bieden van comfort, ontprikkeling, verlichting ongemak/pijn, etc etc. Ik vraag me af waarop jouw mening gebaseerd is dat een bepaalde maximum frequentie aan BV gegeven zou mogen worden. Naar mijn mening bepaalt niemand dat er een maximum aantal keer bv gegeven mag worden. Dit is iets puur tussen mama en kind.