11 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft nooit vaste momenten gehad😅. De ene dag is het 3x en de andere dag kan hij nog makkelijk 8x willen. Het verschilt ook wel met de duur van de voeding. Het is soms ook maar een paar slokjes.
Maar het is een echte driftkikker en als het niet gaat zoals hij wil of hij krijgt het niet meteen. Wordt hij boos en begint hij te krijsen en om zich heen te slaan. Ik probeer wel tegen hem te zeggen dat hij even moet wachten want mama is met ... bezig. Nou is hij wel de jongste van drie jongens dus ik kan niet altijd alles voor hem laten vallen als ik bezig ben met zijn broers.
2 jaar geleden
Herken het wel! Mijn zoontje krijgt ook nog steeds op verzoek maar er zit nu wel ritme in. Bij wakkerworden, voed hem 2x per dag in slaap en dan voor het slapen gaan weer. Als hij van de opvang terugkomt dan wordt hij helemaal wild als die mij ziet, dan wil hij echt drinken. Overdag soms tussendoor ook nog wel en idd als ik dan nee zeg gaat hij door het lint. Soms is hij ook heel boos en gefrustreerd en het enige wat dan kalmeert is even aan de borst. Hij grijpt ook wel in m’n shirt in het openbaar en dan leg ik hem uit dat het niet het moment is om te drinken en probeer hem dan af te leiden.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Onze dochter is nu 13 maanden en ik geef ook nog steeds op verzoek. Wat je zegt, nu ze dingen beter zelf aangeeft wilt ze ook vaker aan de borst. Ik vindt dat soms erg irritant maar ik geef me er ook aan over. Ik geloof zelf heel erg dat het normaal gedrag is en een fase. Borstvoeding is gewoon hartstikke goed voor de ontwikkeling.
Als zij aan de borst wilt dan bied ik ook eerst even eten aan hoor, maar vaak is het ook wel geborgenheid wat ze dan even nodig heeft. Er gebeurd nu idd nog zoveel in de ontwikkeling. Zolang ze maar genoeg vast voedsel binnen krijgt mag ze van mij aan de borst blijven wanneer ze het nodig heeft. O en wat jij doet dat uitleggen dat ze even moet wachten doe ik ook! Dan is ze wel even stil en aan het luisteren maar ook aan het jammeren hahah
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Was vandaag even bij oma op bezoek en ik ging zitten en hij trok zowat m’n shirt uit 🙈 En ik draag geen voedingsbh meer dus moet dat ding er vreemd uitploppen (beugelbh voorgevormd) dus tja heel charmant zag het er niet uit. Gelukkig was het oma maar dus hij mocht gewoon lekker drinken 🥰 En elders draai ik de stoel om of zelfs op de wc gevoed, soms moet je wat 🤷🏽♀️😊
2 jaar geleden
Hier iedere dag anders, tijdje niet zoveel geweest maar laatst met 2 tandjes weer heel veel. Als ik er niet ben hoeft ze geen melk uit een fles oid meer en drinkt ze water + normaal eten. Maar op een dag dat we veel samen zijn... ze trekt aan mijn kleren en zegt 'tet'. Als een shirtje wat lager is gaat ze echt aan mijn bh zitten sjorren. Ik probeer haar soms af te leiden, iets anders te geven en het soms uit te stellen. Het komt niet altijd
uit en het is toch wel handig als ze leert dat ze soms even moet wachten.
2 jaar geleden
Herkenbaar alle ervaringen van iedereen! Hij snapt het nu echt en begint het ook als een soort speen te gebruiken. Vind dat vooral snachts lastig. Dan ben ik zelf half slaperig en wil hij even een slokje en dan weer de andere kant (onrustig drinken) Ik zou de nachtvoeding wel af willen bouwen want hij heeft echt geen drinken meer nodig snachts.. Maar goed, misschien is het voor de aanmaak van melatonine nodig bij hem. Je weet soms niet waar je goed aan doet. Ik vind het verder wel echt fantastisch om het nu nog te geven en geniet er nog enorm van. Al merk ik wel dat mensen nu al een beetje naar je gaan kijken van, huh? Geef je nog steeds borstvoeding?
2 jaar geleden
Leuk om te horen dat er zoveel herkenning is! 😊
@huisjeboompjekindje, jullie slapen dan ook nog samen denk ik? Dan lijkt het me ook super lastig om af te bouwen. Waarom wil je het afbouwen? Hier bewust afgebouwd rond de 9 maand omdat ze (te?) veel dronk en er juist slechter van ging slapen (meer wakker werd). Maar anders had het van mij echt niet gehoeven. Zolang jij er geen last van hebt en hij er goed van slaapt is het prima toch 😉
Dat laatste is ook herkenbaar. Ik heb het idee dat het voor veel mensen in de eerste maanden normaal wordt gezien als ze 'klein' zijn, maar nu ze wat ouder is beginnen mensen er opeens meer van te vinden. Moet zeggen dat ik alleen maar zelfverzekerder ben geworden en er trots op ben dus me er ook niet wat van aantrek. Maar het is jammer dat mensen altijd een mening moeten hebben 😉
2 jaar geleden
Reactie op Kimm-1991
Leuk om te horen dat er zoveel herkenning is! 😊
@huisjeboompjekindje, ju ...
Hij slaapt inderdaad bij ons op de kamer. Dus het kost ook niet heel veel moeite om hem te pakken. Ik vraag me af of hij het echt nodig heeft. Heb vooral het idee dat hij even wakker word en gewoon lekker vind om te sabbelen ipv echt een hele voeding te drinken.
Ja klopt, ik vind het ook wel tof dat het al zo lang lukt en mensen er soort verbaasd van zijn. Wat mij betreft blijft hij nog een jaar drinken ;) . Kan me niet voorstellen dat hij zelf ineens zou stoppen. Maar we gaan het zien..