Hoi mama's,
Ik ben benieuwd wie er nog meer op verzoek voedt rond de 1 jaar en hoe dit loopt.聽
Mijn ervaring:聽
First of all, ik geniet nog enorm van onze momentjes samen 馃グ. Rond 11 maand had ik het idee dat er aardig wat structuur in zat (ochtend, voor beide slaapjes, soms nog in de middag na het slaapje en voor de nacht). Sinds de vakantie vlak voor haar eerste verjaardag is ze enorm gegroeid: ze loopt en kan ook wijzen en 'daar' zeggen. Met als resultaat dat ze nu zelf aangeeft wanneer ze aan de borst wil. Heel handig maar tegelijkertijd betekent dat ook dat ze er nu veel vaker aan wil 馃槅. Ik ben een voorstander van (nog steeds) voeden op verzoek, maar vind het soms wel lastig icm vast eten. Bijvoorbeeld als ze naar de opvang is geweest en/of moe is, dan wil ze continue bij mij hangen en drinken (ook echt geborgenheid). Ik bied eigenlijk altijd als het etenstijd is eerst eten aan, maar uiteindelijk wil ze toch graag drinken. Ik probeer te leren dat ze soms ook even moet wachten, dan huilt ze (vrij snel als het niet snel genoeg gaat) en dan ondertitel ik voor haar hoe ze zich voelt en zeg dat het niet altijd meteen kan (bijvoorbeeld gisteren in gesprek met de huisarts 馃槄) maar wanneer het wel kan.
Zijn er moeders die dit herkennen? Dat het, nu ze zich zo hard ontwikkelen, veel meer is geworden (wat ik ook echt snap dat ze vaker geborgenheid wil)? Ik ben vooral benieuwd hoe jullie ermee om gaan 馃槉