34 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben alleen een boxkleed! Kende de term boxmatras niet eens😅

4 jaar geleden

Ik heb beide. Door het matras ligt ze straks zachter. Niet alle boxkleden zijn even dik.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Wij hebben beide.. Ik hoorde onlangs in de winkel dat er een verschil was tussen België en Nederland blijkbaar dat in België de gewoonte van matras + kleed is en in Nederland alleen kleed 😅. Geen foute keuze mogelijk dus!😀 het leek mij gewoon aangenamer voor de baby in mijn hoofd 🙌

4 jaar geleden

Wij hebben een matras, lijkt mij een stuk comfortabeler voor de baby. Kan hij ook eventueel een dutje in doen... Ga ook geen boxkleed kopen voor in de box want mijn box heeft afwijkende maat en alle standaard kleden zijn groter dan de afmeting van de box..

4 jaar geleden

Ik had dezelfde vraag dus ben onderzoek gaan doen. Voor de ontwikkeling is een matras niet goed: dat zorgt ervoor dat je kindje zich niet goed kan draaien. Fysio technisch gezien dus niet doen. Matrasjes zijn een marketing verhaal: wij denken dat kindje anders niet comfortabel is. Maar dat is dus niet zo

4 jaar geleden

Reactie op FHWH

Ik had dezelfde vraag dus ben onderzoek gaan doen. Voor de ontwikkeling is ...
Thanks voor de info. Ik twijfelde nog, maar laat het nu bij alleen het boxkleed. Bij babypark hebben ze ook niks gezegd over een matras toen we de box aanschafte.

4 jaar geleden

Super! Iedereen bedankt voor het advies!

4 jaar geleden

Ligt aan de dikte van je boxkleed. Meeste zijn dik genoeg. Heb je een heel dun kleedje dan ligt het erg hard.

4 jaar geleden

Ik zou ook een matrasje nemen, is erg hard anders.

4 jaar geleden

Matras nooit gehad. Ik deed vaak twee kleden over elkaar. En nu hebben we er een afneembaar boxkleed in, handig als je kindje wat ouder is.

4 jaar geleden

Ik heb alleen box matras gehaald met box matrashoes Vindt ik meer dan genoeg als de kleine eenmaal Kan draaien schaf ik wel normaal Boxkleed aan

4 jaar geleden

Heeft er iemand een tip om de bodem te verhogen van een box??? Er horen normaal blokjes onder maar deze zijn kwijt....

4 jaar geleden

Reactie op Tedje24

Heeft er iemand een tip om de bodem te verhogen van een box??? Er horen nor ...
Misschien z'n beugeltje. En dan een stevige variant.

4 jaar geleden

Ik heb een boxmatras met een eigen gemaakte hoes er omheen 🤗

4 jaar geleden

Ik heb een box kleed omdat dat mij handig lijkt, die kun je ook op de grond leggen. Heb er wel een dun matrasje onder anders was het wel vrij hard.

4 jaar geleden

Idd in belgie raden ze matras ook aan, vooral als ze ook id box gaan slapen (overdag dan)

4 jaar geleden

Wij hebben beide, Matras + kleed vond t anders echt te hard

4 jaar geleden

Ik heb wel een matras ivm dat ik de baby daar ook laat slapen. Anders is boxkleed prima. Box matras zijn niet zo duur. Varieert van 15-25 ☺️.

4 jaar geleden

Reactie op Tedje24

Mijn vriend heeft ze zelf gemaakt.met houten blokken tussen de spijlen!

4 jaar geleden

Reactie op Tedje24

Bij ons zitten er pennen met een brede platte kop in de hoekstaanders geschroefd, daar rust de bodem op. Dat is misschien een idee?