36 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op xzga

Volgensmij omdat je kindje dan teveel ijzer binnen krijgt
Ijzer komen ze eerder tekort. In kipfilet zit veel zout, net als in veel kaas. Wij hebben appelperenstroop, tahin en pindakaas (beide zonder zout). Laatst ook geprakte tuinerwten met munt. En soms ricotta of mascarpone. Eten niet zo veel brood, sowieso alleen smiddags en dan 3-4 keer per week ofzo, dochter eet in basis met de pot mee.

2 jaar geleden

Reactie op Baby56

Ijzer komen ze eerder tekort. In kipfilet zit veel zout, net als in veel ka ...
Ben benieuwd.. Wat eet ze de overige dagen ipv brood?

2 jaar geleden

Boter, 100% pindakaas, vega pate, zuivelspread of een geprakt banaantje 😀

2 jaar geleden

Smeerkaas, leverpastei, pindakaas (als hij de pot ziet gaat de mond al open😂), fruithapje. Maar pindakaas is echt de ultieme favoriet hier😂

2 jaar geleden

Baby jam van “De Kleine Keuken”

2 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Niet helemaal waar, Google maar is onder Kindermarketing en aanrader keurin ...
Precies dit haal ik net ook aan onder het andere broodbeleg topic hier. De marketing weet handig in te spelen op het gevoel van ouders om hun kind zo verantwoord mogelijk te laten eten. Maar fabrikanten mogen ook allerlei claims op hun verpakking zetten. Als je eens verdiept in de ingrediënten dan blijkt de waarheid toch anders te liggen. Alles in verpakkingen en met een houdbaarheidsdatum is bewerkt. Anders zou het namelijk bederven. Wil je pure producten zonder toevoegingen, dan moet je pure producten geven zelf bewerken.

2 jaar geleden

Onze zoon vindt een omelet bij zijn boterham erg lekker, ik geef hem hele kleine stukjes waar hij dan lekker op sabbelt

2 jaar geleden

Reactie op 88lau

Ben benieuwd.. Wat eet ze de overige dagen ipv brood?
Van alles, soep, pannenkoek, repen omelet met groente erdoor, bananenbrood (zelfgemaakt zonder of met heel weinig zout). Een restje van de avond ervoor kan ook. Vanmiddag had ze bijvoorbeeld wat broccoli van gisteravond, stukjes gekookt ei, kakifruit en nog beetje chiapudding van vanochtend. Ik maak vaak ook snel wat linzenpasta (2 min kooktijd) met groente van de avond ervoor of ik roer er wat ricotta door. .

2 jaar geleden

Reactie op Tedje24

Boter, 100% pindakaas, vega pate, zuivelspread of een geprakt banaantje 😀
Oh welke Vega paté? 🤗

2 jaar geleden

Ik geef onze kleine als ie niet naar de opvang gaat 1 boterham met fruitspread en 1 boterham met 100% pindakaas. Hij eet het zo op alsof het niks is haha

2 jaar geleden

Vandaag de paprikaspreat geprobeerd van zonnatura, ging er met veel liefde in!

2 jaar geleden

Reactie op JJC

Oh welke Vega paté? 🤗
Ik gebruik die van kips! Heel lekker

2 jaar geleden

Reactie op Tedje24

Ik gebruik die van kips! Heel lekker
Ja die eten wij zelf ook heel graag! Wist niet dat ik die al mocht geven, dankjewel 🤗

2 jaar geleden

Reactie op JJC

Ja die eten wij zelf ook heel graag! Wist niet dat ik die al mocht geven, d ...
Wist ik eerst ook niet, gehoord van de kinderopvang. Dus neem aan dat het dan mag haha?

2 jaar geleden

Reactie op Tedje24

Wist ik eerst ook niet, gehoord van de kinderopvang. Dus neem aan dat het d ...
Als het niet elke dag heel veel is zie ik het probleem niet ☺️

2 jaar geleden

Halvarine, pindakaas100%, avocado, zelfgemaakte baba anoush of hummus 😍