43 Reacties

2 jaar geleden

Ik gebruik beleg van de kleine keuken

2 jaar geleden

Ik gebruik gewoon halvarine uit een kuipje. En als broodbeleg jam minder zoet of appelstroop is ook lekker

2 jaar geleden

Ik doe flower farm op het brood, daar zit 0,5 gram zout per 100 gram in, dus dat is nooit meer dan ze mogen. Zelf eten we ook altijd flower farm, erg fan van die plantaardige boter. Eroverheen doen we 100% pindakaas, dat plakt minder als je er boter bij hebt.

2 jaar geleden

Alleen een kapje doe ik mijn dochter net zo'n groot plezier mee. Er hoeft niet altijd wat op

2 jaar geleden

Ik heb halvarine van bleuband. Daarnaast gebruik ik ook broodbeleg van de kleine keuken: pompoen en mango / aardbei en bietjes

2 jaar geleden

Ik gebruik normale halvarine

2 jaar geleden

Blueband lactose vrij smeerboter en onze kleine eet alles erop van smeerkaas tpt leverpastei tot pindakaas en jam verzin het maar alles behalve chocopasta

2 jaar geleden

Beetje margarine, pindakaas, maar ook kun je avocado doen met roerei, of alleen roerei. Maar eerlijk gezegd is onze kleine zo dol op brood, dat ik vaak niks erop smeer. Leverpastei, smeerkaas, appelstroop mogen ze niet tot een jaar en andere zoete dingen vind ik onzin. Zolang ze het andere geweldig vindt!!

2 jaar geleden

Reactie op Mariekje1988

Beetje margarine, pindakaas, maar ook kun je avocado doen met roerei, of al ...
Hier lopen wij bij de kinderarts. Zelfs yoghurt at hij al met 3.5 maand. Verschilt echt per wat een ieder advieseerd. Onze zoon krijgt al appelstroop leverpastei smeerkaas etc eigenlijk alles gewoon op brood. :-) onze oudste ook ged Had ik ook vroeger we leven nog.. :-) doe gewoon op je gevoel en hoe je je er zelf bij voelt.

2 jaar geleden

Reactie op Mandy3011

Hier lopen wij bij de kinderarts. Zelfs yoghurt at hij al met 3.5 maand. Ve ...
Ja dat is ook zo!! En overal waar te voor staat is niet goed.

2 jaar geleden

Ik heb smeerbare margarine in de Ekoplaza gekocht. Ik las dat dit beter is dan halvarine aan die leeftijd. Nu merkte ik ook dat hij graag spread eet van zwarte boontjes of kidney bonen. Ik ben nog volop aan het ontdekken ook. Ik heb wel vandaag iets van de kleine keuken gekocht. Maar nog niet gelezen wat er allemaal in zit.

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Ik gebruik beleg van de kleine keuken
Zit daar niet veel extra in? Bijv suikers?

2 jaar geleden

Reactie op 88lau

Nee kijk maar eens op de verpakking valt mee. Er zit pectine in om er meer een binding/gelei van te maken. Maar dat is de enige toevoeging. Om die reden is het ook maar kort houdbaar

2 jaar geleden

Stukje banaan door de pindakaas prakken en dat op brood smeren. Is hier een dikke hit. 😋

2 jaar geleden

Reactie op 88lau

Nee, en al helemaal niet veel extra. Veel moeders hebben mij de kleine keuken beleg aangeraden. https://www.coolesuggesties.nl/recensie-gezond-broodbeleg-en-koekjes-van-de-kleine-keuken-dekleinekeuken/?amp Na dit te gelezen heb k ook twijfelde ik geen moment meer

2 jaar geleden

Reactie op 88lau

Niet zo zeer suiker maar wel dadelsiroop als voorbeeld..of agave siroop.. In mijn ogen toevoegingen die niet nodig zijn 😅

2 jaar geleden

Hmm veel van jullie gebruiken dus halvarine.. Misschien dat ik het dan ook maar doe.. Fruit/groenten zelf vind ik ook een goed idee.. Slim boter met pindakaas! Ekoplaza zit bij ons niet in de buurt 😑

2 jaar geleden

Ik doe gewoon blue band goede start en dan het (zelfgemaakte) fruithapje van die dag (bijv appel met bosvruchten uit de vriezer) op de boterham.

2 jaar geleden

Ik gebruik heer Becel lekker romig het gouden pakje en we hebben appel/peren stroop, aardbeien/bietjes en dunne plakjes kipfilet. Ik wil ook nog dunne plakjes ham gaan proberen en wat anders harig beleg maar ik weet nog niet zo goed wat.

2 jaar geleden

Geven jullie het brood in 'stroken' of anders? En roosteren jullie het brood eerst nog zodat het iets minder aan het gehemelte kan kleven? Ben nog erg zoekende wat het beste is.