9 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon aan toegeven, zodra je merkt dat ze van de week weer wat opknapt dan weer haar schema proberen op te pakken. Hoorde dat het rotavirus heerst en als ik je verhaal lees het hier wel op lijkt. Probeer alles wat maar vocht bevat te proberen, melk/water/appelmoes/fruit zodat ze in iedergeval elke x iets van vocht binnen krijgt. Bij twijfel ALTIJD bellen!!!

2 jaar geleden

Ach wat ontzettend sneu, vooral heel veel sterkte toegewenst 💖 Ik zou ook haar nu volledig volgen en laten slapen als zij dat aangeeft….. Misschien dragen zodat ze wat langer slaapt? Of dragen en buiten wandelen dan slaapt die van mij het langst…..

2 jaar geleden

Onze zoon had dit vorig weekend en de dagen ervoor. We hebben er gewoon aan toegegeven: als jij ziek bent, ziet jouw ritme er ook helemaal anders uit. Is uiteindelijk ziek geweest van donderdag-zondag (heb nog nooit zo snel zoveel gewassen in mijn leven 🙈). Maandag-woensdag hebben we daardoor nog wat met het ritme lopen klooien: was veel vroeger wakker en had ook veel sneller honger omdat ie echt moest inhalen. Sinds donderdag verloopt het terug normaal 👌 Even echt k*t, maar je moet er even door, komt wel weer goed!

2 jaar geleden

Wat sneu! Ons zoontje heeft ook buikgriep en slaapt bijna de hele dag. Is steeds na 30-60 min wakker weer moe. Als hij wakker is geven we kleine beetjes thee en fles van 60cc met maar 1 schepje. Gisteren 3x zetpil gegeven en vanochtend werd hij zonder koorts wakker, hopelijk helpt het voor jouw dochtertje ook! Ik vraag me wel af wanneer we hem weer vollere flessen en bijvoeding kunnen geven? Ik wil voorkomen dat hij weer meteen diarree krijgt (nu met de kleine hoeveelheden heeft hij hier bijna geen last meer van) maar hem ook weer helpen aansterken.

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft nu ook buikgriep. Gister had ze koorts (38.4), en nadat ze vannacht 13,5 uur had geslapen was vanmorgen de koorts weg. Slaap helpt bij herstel, dat merk ik zelf ook altijd. Tussendoor proberen zoveel mogelijk vocht te geven..

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is al een aantal keren flink ziek geweest. Je dochtertje volgen is mijn advies, en elke keer als ze wakker is beetje water of melk geven zodat ze wel genoeg vocht krijgt. Zelf maakten we onze kleine savonds voordat wij gingen slapen nog altijd even wakker om wat vocht te geven, maar ook om even te kijken of ze nog goed alert is. Vond het anders wel een hele lange periode (want slaapt normaal van 8 tot 7 ongeveer) en was bang voor uitdroging. Soms werd ze snachts wakker, ook dan probeerden we altijd nog weer een klein flesje te geven. Daarnaast bij hele hoge koorts luchtiger kleden/toedekken zodat ze de warmte wel kwijt kan, ook gaven we regelmatig zetpil (maar dat was meer omdat we zagen dat ze pijn had vh vele hoesten tijdens ziek zijn). En niet bang zijn voor je ritme, dat komt wel weer, als je zelf goed ziek bent laat je ook je eigen eet en slaappatroon los. Volg je gevoel.

2 jaar geleden

Onze dochter heeft net een weekje ziek (Rota virus) achter de rug. Ze deed overdag ook heel veel korte slaapjes soms in haar bed en soms lekker tegen mij aan in de draagzak zonder sokjes zodat ze de warmte een beetje kwijt kon raken. Slaap hersteld idd maar die korte slaapjes zijn ook prima voor het herstel hoor! Veel knuffelen en huid contact is nu ook wat ze echt nodig hebben! Het zal even pittig zijn maar het is zo fijn als ze uiteindelijk weer beter is dan geniet je extra!

2 jaar geleden

Dank jullie wel voor jullie berichtjes. Helaas ben ik nu ook geveld door de buikgriep 😕 Met mijn dochter ging het gisteren redelijk. Over de dag verdeeld kleine hoeveelheden melk gegeven en tussendoor ook ORS gegeven. Niet meer gespuugd gisteren en best wel lekker geslapen. Vandaag precies hetzelfde, ze was zelfs weer vrolijk. Wel 4 mega dunne poepluiers. Net weer een flesje gegeven voor het slapen.... En toen kwam het. Alles er weer uit 😔 Zo zielig om te zien. Nog even wat ORS gegeven en maar op bed gelegd. Maar wat is nu wijsheid? Ik ben zo bang dat ze uitdroogt ofzo. Vannacht om de zoveel tijd ORS geven of melk? Of laten slapen. Pfff.... Hopelijk is het snel over

2 jaar geleden

Reactie op Nvb86

Dank jullie wel voor jullie berichtjes. Helaas ben ik nu ook geveld door de ...
Ook herkenbaar: man heeft het hier nog steeds zitten een week na de kleine man. Hopen maar dat ik gespaard blijf 🙏 Als ik het zo lees, heeft ze eigenlijk van de laatste 2 dagen enkel de laatste fles terug gegeven? In dat geval zou ik haar gewoon laten slapen. Als ze wakker wordt uit zichzelf, kan je wel nog steeds wat melk of ORS geven. Tip die ze mij gegeven hadden: beetje vel op het handje samen nemen, als het 'blijft staan' is er nog te weinig vocht in het lijfje. Hier niet het geval geweest uiteindelijk 🙏